Gå til innhold

Fletting?


*madikken*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

F.eks et brev i Word og en adresseliste i excel eller access som flettes sammen til x antall like brev med forskjellige mottakere.

Da slipper man å sitte å skrive inn hvert navn og hver adresse på alle brevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det gjøres er avhening av hvilke program du bruker. Hvis du bruke en norsk utgave av Office så kan du søke på fletting under hjelp menyen. Hvis jeg ikke husker feil så skal de nyeste utgavene av Office inneholde en wizard for slike funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hva dette er og hvordan det gjøres?

Det kommer helt an på sammenhengen. På generell basis, så kan man si at det dreier seg om å flette sammen data fra flere ulike kilder.

Fletting brukes gjerne i forbindelse med sortering av data ved at man bruker algoritmer som for eksempel tar to ulike tabeller og fletter dem sammen til en. Såkalte "Divide and Conquer"-algoritmer funker blant annet på denne måten: her bryter man eksempelvis en tabell med primitive data eller objekter helt ned, og så fletter dem sammen igjen mens man sorterer dataene innbyrdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :jepp:

Ok, jeg visste vel egentlig hva funksjonen er til, men ikke hvordan den brukes...!

Jeg har en engelsk utgave av office pakken på jobb laptopen!

Hva skal jeg søke på da da? Noen som vet hva det er på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanks! Akkurat hva jeg trengte :jepp:

Ingen årsak, du :)

Er bare litt småskuffa over at det ikke var snakk om et interessant dataspørsmål for en gangs skyld, men det kan jeg jo selvsagt ikke klandre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...