Gå til innhold

Mah-Rukh Ali


Gjest Bloom

Anbefalte innlegg

Har sett på nyhetene på God Morgen Norge nå hele denne uken, og jeg må si at det er en ting som irriterer meg grenseløst: Mah-Rukh Ali.

Syns det er kjempe slitsomt å se og høre på når hun leser nyhetene. Stopper opp midt i setningene, leser veeeldig sakte og sier stadig feil. Hva med å ansette en litt mer profesjonell nyhetsanker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bodillen

Synes hun er flink, jeg. For meg er det mye mer irriterende å høre på Arnhild Myklebust. Sunnmørsk er for meg anstrengende å fhøre på, og sånn som hun til tider knoter virker det som om hun har relatvit store problemer med å uttale sin egen dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestemor

Jeg synes Mah-Ruk er flink jeg. Deilig med noen som ikke leser så fort. Ellers er hun jo ganske fersk som anker, tar lang tid å bli veldig god.

Også er hun en veldig hyggelig jente. Kjenner henne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på nyhetene på God Morgen Norge nå hele denne uken, og jeg må si at det er en ting som irriterer meg grenseløst: Mah-Rukh Ali.

Syns det er kjempe slitsomt å se og høre på når hun leser nyhetene. Stopper opp midt i setningene, leser veeeldig sakte og sier stadig feil. Hva med å ansette en litt mer profesjonell nyhetsanker??

Jeg er helt enig med deg. Hun leser ikke nyhetene, hun kommenterer dem. Hun har misforstått hvordan hun skal gjøre det. Hun var faktisk flinkere før, mens hun var i NRK. Nå har hun fått en uvane i lesinga som gjør at hun blir irriterende å høre på.

Men som du ser av denne tråden, noen synes det er nok at hun er pen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke nok at hun er pen? Det er jo veldig slitsomt når hun gang på gang leser en setning som feks: Idag eeeeeeeer deeeeeet fuuuuuuull storm på vestlandet. Stopper opp midt i setningene og leser sakte på noen ord, som om hun leser feil. Første gangen jeg hørte det tenkte jeg Oi dette var sikkert kjedelig for henne, må ha vært slitsomt å lese så mye feil. Men så skjer jo det samme dag etter dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_stine_*
Det er jo ikke nok at hun er pen? Det er jo veldig slitsomt når hun gang på gang leser en setning som feks: Idag eeeeeeeer deeeeeet fuuuuuuull storm på vestlandet. Stopper opp midt i setningene og leser sakte på noen ord, som om hun leser feil. Første gangen jeg hørte det tenkte jeg Oi dette var sikkert kjedelig for henne, må ha vært slitsomt å lese så mye feil. Men så skjer jo det samme dag etter dag!

Helt enig -

hun må være den dårligste noen gang på TV2. Kan de ikke trene henne til hun klarer å lese en hel setning uten å lure på hvor det var punktum eller komma.

I hennes verden eksisterer tydeligvis ikke dette...

Antageligvis leser hun av tekstemaskinen foran seg, som deler setningene vilkårlig der det ikke er mer plass igjen - og det takler hun ikke/ er dårlig forberedt.

Skulle gjerne sett at hun ble bedre, siden jeg absolutt synes det er "riktig" med et unorsk innslag i nyhetene - men det må være en viss kvalitets-sikring på det som serveres, og jeg synes det er betenkelig at ikke tv2 reagerer.Det må jo være flere som ser at dette ikke funker? Og hvor lenge har hun på seg til å bevise at hun kommer til å klare dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Har sett på nyhetene på God Morgen Norge nå hele denne uken, og jeg må si at det er en ting som irriterer meg grenseløst: Mah-Rukh Ali.

Syns det er kjempe slitsomt å se og høre på når hun leser nyhetene. Stopper opp midt i setningene, leser veeeldig sakte og sier stadig feil. Hva med å ansette en litt mer profesjonell nyhetsanker??

De gangene jeg har sett henne (på TV2-nyhetene), har jeg sittet igjen med det samme inntrykket. Tempoet er ikke noe jeg har lagt merke til, men tonefallet og flyten er merkelig. Det blir rett og slett veldig stakkato. Nå har hun vel hatt denne jobben en stund, og det er litt rart hun ikke har blitt korrigert. Kanskje har de lagt såpass mye prestisje i å få en flerkulturell person inn i studio, at de har valgt å svelge et par språklige kameler. Itte vet je.

Når det gjelder skriftlig språk, er det ganske frustrerende å måtte lese "kjempe slitsomt" og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså ikke bare jeg som har lagt merke til dette!

Hver gang hun dukker opp på skjermen tar jeg meg selv i å tenke over tonefall, uttalelser og tempo, framfor å få med meg hva hun egentlig sier. Det er helt tydelig slitsomt for henne å lese teksten i promteren, for hun avslutter ikke setningene på en naturlig måte. Hele tiden "henger" liksom fortsettelsen i lufta, uten at den kommer.

Nei, der kunne TV2 funnet mange andre bedre kandidater. Men det vel ikke bare bare å gå bort til henne med beskjeden "Du, nå må vi øve på opplesningen din, og blir du ikke bedre har du sparken"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg først og fremst har merket meg er noe som kjennetegner de fleste på TV2 nyheter, og det er at alle har tillagt seg slike "trøtte" øyne. Ikke det at de er trøtt, men det virker som at de for å gi seg selv mest mulig kredibilitet forsøker å se minst mulig blid og kvikk ut, mest bare utlevd og trøtt. Eller så skal det reflektere nyhetene de leser. Men jeg mener det ser påtatt ut. Bare se etter neste gang dere ser morgennyhetene, da skjønner dere hva jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det jeg først og fremst har merket meg er noe som kjennetegner de fleste på TV2 nyheter, og det er at alle har tillagt seg slike "trøtte" øyne. Ikke det at de er trøtt, men det virker som at de for å gi seg selv mest mulig kredibilitet forsøker å se minst mulig blid og kvikk ut, mest bare utlevd og trøtt. Eller så skal det reflektere nyhetene de leser. Men jeg mener det ser påtatt ut. Bare se etter neste gang dere ser morgennyhetene, da skjønner dere hva jeg mener.

skjønner godt hva du mener :) Og mahrukh ali er elendig. I tillegg til å myse mest mulig, så klarer hun ikke å presentere nyhetene slik de skal presenteres. Hun havner i utakt hele tiden. Utrolig irriterende å høre på, og da hjelper det ikke at hun er pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke reagert over noe spesielt ved henne i allfall - synes hun virker flink jeg. Men nå har jeg ikke sett henne så mange ganger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må innrømme at jeg har irritert meg bittelitt over henne ja.. men men - det er jo bare å se nyhetene på NRK i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes det er så gøy å se henne jeg. Husker henne fra langt tilbake da hun ofte kom og hentet lillebroren sin i barnehagen. Søt, grei og ei jente til å stole på allerede da. Flott at hun har kommet seg opp og frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...