Gå til innhold

Sperm i middagen......


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En venn av meg sjokkerte meg mer enn jeg hadde trodd var mulig i kveld. Han er kokk på en restaurant i byen, og han fortalte meg at to av hans kolleger på to andre restauranter har en merkelig fetisj. De tenner på at folk har spist.....ja dere vet...... Og de tilsetter sine edle dråper i svært små mengder slik at ingen merker det.

Jeg ble sjokkert, og så lo jeg litt, og så spurte jeg hvilke restauranter det var slik at jeg ikke skal gå dit mer...Jeg har heldigvis aldri spist der heller. Men nå lurer jeg på om jeg skal ringe mattilsynet eller noe. Har jo ingen bevis men kompisen min var helt seriøs om dette :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ida_*

Eeeeeewwwwwwww

Hvis det stemmer, så vær så snill å ringe mattilsynet, eller be ham si noe til dem så de slutter! Ekkelt!

Det man ikke vet, har man ikke vondt av, men det er ikke så koselig å spise ute når man ikke vet hvor det skjer, men AT det skjer.

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det så utrolig vanskelig å tro på!

En kokk som runker i maten?

Det MÅ bare være en vandrehistorie. En kokk som gjør noe slikt, setter hele levebrødet sitt i fare, og han må også ha gitt så grundig og ettertrykkelig fan i sin yrkesstolthet, at det er vanskelig å se for seg at han skulle fungere på et kjøkken.

Jeg har vært borti sure gatekjøkken"kokker" som har ødelagt maten med vilje, f.eks med ekstreme mengder chili, men det blir noe annet enn en kokk på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne vandrerhistorier oppstår fra tid til annen, men jeg tviler på at det er sant...

Tja ....

vet ikke helt det ....

For noen år tilbake stod det i aftenposten at mattilsynet hadde funnet rester etter sæd i maten til en restaurant /gatekjøkken el . (husker ikke hva stedet heter , men var i Oslo et sted )

:spy:

Personlig foretrekker jeg restauranter med åpen kjøkkenløsning ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei takk!

Om du mener kameraten din var seriøs, og ikke bare flippet med deg, er det vel på sin plass med en liten telefon til mattilsynet. Men som mann42 sier, de setter sin egen yrkesstolthet i saksen, så litt usannsynlig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Dette er et relativt vanlig fenomen, spesielt i militæret. Da programmet "Are og Odin" gikk på P3 for noen år siden viet de dette temaet stor oppmerksomhet, og intervjuet kokker ved ulike steder, der de fortalte om deres måte å bedrive slike uhyrligheter på. Det kalles forresten "kuking"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at slikt skjer daglig. Så et program på tv en gang der de med skjult kamera avslørte personer som laget mat gjorde diverse ting med maten de skulle servere. Kan si at jeg fikk så lyst til å spise ute lenger... Jeg klager aldri på maten ute hvis den ikke er god. Tror barnsligheten i slike miljøer er like stor som en finner andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk!

Om du mener kameraten din var seriøs, og ikke bare flippet med deg, er det vel på sin plass med en liten telefon til mattilsynet. Men som mann42 sier, de setter sin egen yrkesstolthet i saksen, så litt usannsynlig kanskje?

Forsåvidt: Har du snev av tro på historien, så ring tilsynet. Det tror jeg at jeg ville gjort. Og så håper jeg at min naive tiltro til kokkers yrkesstolthet og deres antatte ønske om å ha et godt renommè og en arbeidsplass også i morgen, etc, etc, faktisk holder stikk.

Men jeg fikk litt angst da jeg så at det faktisk har et "faguttrykk".

Men jeg håper at kokker på et skikkelig spisested er litt bedre enn minimum wage burgerflippers i USA når det gjelder sånt.

Husker dere forresten Fightclub? Hvor kelnerne pisset i fiskesuppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokker og resturanter ødelegger jo kun for seg selv ved å gjøre slikt.

Stadig flere og flere gjester velger resturanter med åpen kjøkkenløsning der maten tilberedes i all "offentlighet". Det er mest kult, mest renslig og også mest kreativt - for de som har glede av mat.

Jeg tror ikke kokker på seriøse steder gjør slikt.

Og velger kun seriøse spisesteder, så får jeg heller betale litt mer enn på de "slumme" stedene for en ren og fin matopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er kjøkkensjef og har aldri hørt om noen som gjør sånn.

Som nevnt, så har det noe med yrkesstolthet å gjøre

men jeg vil fortsatt vite hvor dette ER???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan det er med vanlige restauranter, men kan bekrefte at det foregår i miltæret.

Jeg jobbet selv på kjøkkenet der og en gang var det et veddemål som tok litt av.

Det endte i alle fall med at tre av de som jobbet på kjøkkenet runka oppi en en stor kjele med gryterett. Så det ble liksom ikke noen få dråper heller.

Men nå var det jo en stor kjele da....

Ganske disgusting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...