Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Er periodevis veldig sliten og trøtt, uten noen åpenbar grunn. Jeg er blodgiver, så vet jo at blodprosenten er ok og at jeg ikke har jernmangel, da ville de sagt fra. Men sjekker de B12 rutinemessig når man gir blod? Dersom de gjør det er det jo ikke derfor jeg blir så usannsynlig trøtt, men om de ikke gjør det vurderer jeg å få sjekket det hos legen.
Miel Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Nei, det gjør de ikke, ettersom B12-verdien ikke har noe å si for hvorvidt du får gi blod eller ei.
FruLuna Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hvis du har normal blodprosent, er det svært liten sannsynlighet for at du mangler B12
Grønt blad Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Hvis du har normal blodprosent, er det svært liten sannsynlighet for at du mangler B12 Ikke nødvendigvis. Jeg har en svært bra blodprosent, men har et lavt nivå av B-12 (men ligger innenfor normalen). Føler meg mye mer opplagt etter at jeg begynte å ta tilskudd.
Gjest TS Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Takk for svar Sjekket du B12 hos legen da Grønt Blad, eller fant du det ut på noe annet vis?
Grønt blad Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Takk for svar Sjekket du B12 hos legen da Grønt Blad, eller fant du det ut på noe annet vis? Jeg gikk til legen fordi jeg lurte på om jeg hadde lavt stoffskifte, og da sjekket de også B12.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå