Gjest Feria Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg var med kjæresten min hjem for første gang i går. Vi satt på en stoffsofa og pratet, og da jeg skulle reise meg etter kjeksfatet kjente jeg at jeg satt i en dam. Det var ikke bare litt inkontinens, det var halve blæra! Jeg begynte å gråte, og det neste jeg husker var jeg hjemme og dusjet. Har jeg ødelagt alt? Jeg fikk fullstendig panikk, og husker ikke stort av hva jeg sa eller gjorde. Husker svigerfar nevne noe om dop, men jeg har absolutt aldri prøvd slikt.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 jeg at jeg satt i en dam. Det var ikke bare litt inkontinens, det var halve blæra! Hvor gammel er du egentlig?
Amalie_85 Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Usj, har ikke noen råd til deg, men jeg vil gi deg en Og vil tro at det går nok greit skal du se. Er nok du som finner det mest flaut.
Gjest Feria Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg er 28 og har alltid hatt litt inkontinens. Bruker Tena Lady mot det. Men nå tømte jeg blæra ned i stoffsofaen. Alt trakk ned i sofaen.
Bomull Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Uff så leit Be kjærsten din å forklare til foreldrene sine så går nok dette bra
Shabana Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Har alderen noe å si da? Det er jo like ukomfortabelt å komme opp i en slik situasjon! Stakkars Jeg ville prøvd så godt jeg kunne å forklare hvorfor dette skjedde til kjæresten din. Kanskje han kan snakke litt med foreldrene sine.Det kommer nok til å gå så bra så.
Gjest Karsten Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg er 28 og har alltid hatt litt inkontinens. Bruker Tena Lady mot det. Men nå tømte jeg blæra ned i stoffsofaen. Alt trakk ned i sofaen. Sikkert. Du skal høre mye........
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jeg var med kjæresten min hjem for første gang i går. Vi satt på en stoffsofa og pratet, og da jeg skulle reise meg etter kjeksfatet kjente jeg at jeg satt i en dam. Det var ikke bare litt inkontinens, det var halve blæra! Jeg begynte å gråte, og det neste jeg husker var jeg hjemme og dusjet. Har jeg ødelagt alt? Jeg fikk fullstendig panikk, og husker ikke stort av hva jeg sa eller gjorde. Husker svigerfar nevne noe om dop, men jeg har absolutt aldri prøvd slikt. Beklager, men dette blir vanskelig situasjon å redde. Hadde jeg vært foreldrene hans, hadde jeg lurt på om du var ved dine fulle fem, dritings, eller på dop. Hadde det vært en menstrasjon-lekkasje ulykke ville alle ha forstått, men å tisse sofan full er bare disgusting.
Gjest Uffda Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Stakkars, jeg føler slik med deg. Har opplevd noe tilsvarende (har crohns, og hender at jeg har "uhell" fordi jeg ikke rekker toalettet i tide), og det er alltid like pinlig... Men bare en liten tanke: Har du epilepsi eller en annen nevrologisk lidelse? Jeg vet at selv små "mikroanfall" der en ikke mister bevisstheten kan føre til at en mister kontroll over blærefunskjonen. Jeg tenkte bare siden du ikke merket at du tisset på deg er det jo sannsynlig at du var "borte" et sekund eller to... Og hvis det finnes en nevrologisk forklaring er det lettere å forklare til svigers også... Uansett mener jeg du bør snakke med legen din om det, for det er ikke vanlig inkontinens å miste kontrollen over blæra på denne måten. Håper det ordner seg for deg.
Kaffeavtalen Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Hvis man tømmer blæra i sofan så kjenner man vel at man er våt! Det går vel ikke an å sitte i det uten å merke noe?
Harlekin Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg var med kjæresten min hjem for første gang i går. Vi satt på en stoffsofa og pratet, og da jeg skulle reise meg etter kjeksfatet kjente jeg at jeg satt i en dam. Det var ikke bare litt inkontinens, det var halve blæra! Jeg begynte å gråte, og det neste jeg husker var jeg hjemme og dusjet. Har jeg ødelagt alt? Jeg fikk fullstendig panikk, og husker ikke stort av hva jeg sa eller gjorde. Husker svigerfar nevne noe om dop, men jeg har absolutt aldri prøvd slikt. Hvis man tømmer blæra i sofan så kjenner man vel at man er våt! Det går vel ikke an å sitte i det uten å merke noe? Kaffeavtalen: Det sa hun jo også ... Jeg støtter forslaget om at dette kan være en nevrologisk lidelse. Jeg ville ha gått til legen og fått rede på hva dette er, og få hjelp til å ordne opp i det. Da er det også enklere å forklare seg til kjærestens foreldre. Lykke til, Feria!
Gjest Hk Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Til Feria Har ikke noe råd ang det som skjedde, men.. da jeg gikk på omsorgslinja for mangen år siden, fikk vi undervisning om diverse hjelpemidler til bla inkontinens. Det skal finnes noe som ligner på en tampong som en fører inn i skjeden, men som "klemmer" på en måte urinrøret sammen så det ikke skal skje uhell. Har du hørt om det eller prøvd det? Uansett, jeg tror nok dine svigerforeldre forstår det som skjedde når du forklarer deg. Lykke til iallefall
Gjest Hk Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Hvis man tømmer blæra i sofan så kjenner man vel at man er våt! Det går vel ikke an å sitte i det uten å merke noe? Tro det eller ei, men urinen er varm når blæra blir tømt Og hvis en i tillegg sitter og er litt klam, så kan jeg godt forstå at enn ikke kjenner noe til det. Spesielt når en ikke har kontroll på blæra, har ikke da "reflekser" som kjenner at urinen kommer.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Har du tilfeldigvis begynt på nye medisiner i det siste? Det finnes medisiner som kan gi total mangel på blærekontroll.
Modern woman Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Litt av et førsteinntrykk da! Ikke helt bra. Føler med deg. Har ingen råd å gi. Aner ikke hva jeg selv ville gjort i en slik situasjon. Men jeg håper det ordner seg. Både med deg og forholdet til svigers ...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Sikkert. Du skal høre mye........ Hva mener du? Dette forekommer blant kvinner med svake vaginamuskler. Til ts.Om du har en forståelsesfull kjærste og svigerforeldre som er forståelsesfulle har du ikke spolert noenting.Dette var et uhell og ikke noe du gjorde med vilje eller gjorde fordi du mener det er kult. Slapp av å ikke bli helfortvilet over dette men snakk med kjærsten din om det.Han er en god mann om han hører og forstår. Jeg gjorde det samme en gang jeg sto i en bar jeg!
Annie Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Uff da. Skjønner dette var flaut ja. Men om du ikke merket noe før etterpå, ville jeg tatt en tur til legen.
smaksløk Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Dette går nok bra Skjønner at du ble flau, men de forstår nok helt sikkert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå