Lovinda82 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Her håper jeg vi Tromsøbruder kan komme med tips og råd angående bryllupstemaer Del gjerne erfaringer med oss dere som allerede har vært brud i Tromsø.
Lovinda82 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2008 Først lurer jeg på hvilke brudesalonger dere anbefaler i Tromsø? Da tenker jeg på service, pris, utvalg o.l. Jeg må straks ut å finne meg en enkel, litt sexy brudekjole, eller en annen kjole som passer til bryllupet. Jeg skal ikke ha en stor bløtkakekjole, det vil ikke passe inn i det enkle bryllupet vi planlegger.
Eivór Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Først lurer jeg på hvilke brudesalonger dere anbefaler i Tromsø? Da tenker jeg på service, pris, utvalg o.l. Jeg må straks ut å finne meg en enkel, litt sexy brudekjole, eller en annen kjole som passer til bryllupet. Jeg skal ikke ha en stor bløtkakekjole, det vil ikke passe inn i det enkle bryllupet vi planlegger. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Wrights brudesalong. Den er hjemme i kjelleren hos henne som driver den, men er absolutt verdt et besøk! Jeg har kjøpt min kjole der og var imponert over hvor god service det var. Utrolig profesjonelt, og hun har en veldig bra kolleksjon. Det er natruligvis ikke like mange kjoler der som på f.eks. Hans&Hennes, men jeg synes det var mange pene og ikke minst litt tøffe kjoler, noe som passet meg veldig bra. Prisene ligger vel sånn ca. på rundt 8000-12000
Lovinda82 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Hei Elize Er du kommet langt i planleggingen? Kan huske å ha lest at du skal ha bryllup i 2009.
Gjest Elize Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Vi er ikke egentlig kommet så veldig langt i planleggingen. Vi har klart og bestemme oss for datoen, tror det blir veldig fint med et høstbryllup, 17.oktober 2009. Tenker at det blir vakkert med levende lys når mørket er kommet. Vi har bestemt oss for kirke og klokkeslett. Men får ikke bestilt kirka før 1.juni 2008. Vi har begynt å lete litt etter lokale, men ikke vært å sett på noen enda. Vil ha kirka i orden først så vi har et klokkeslett å gå etter. Gjestelisten er i boks. 52 gjester til middag og 30 gjester til kaffen. Lista var ikke i boks før i går, da det er stadig noen man har glemt. Vi har litt planer om å spørre en på den gamle jobben til kjæresten min om han vil være fotograf, men jeg vet ikke helt. Kjolen skal søskenbarnet mitt tegne, hvis jeg ikke finner en billig kjole jeg liker. Har ikke tenkt å bruke så mye penger på en kjole jeg skal bruke bare en gang. Har bestemt meg for at jeg vil ha knyting i ryggen for da er det lettere å bestille via internett. Da er det mulig å stramme litt hvis den skulle være for stor. Min mor har sakt at hun skal betale frisør og sminke Det er en utgift mindre. Vi skal stå for middagen selv, og vi skal ha fri bar. Jeg skal lage alt av kirkeprogram, invitasjoner og slikt. Gleder meg til å begynne med de. Jeg skal ha to forlover og de har begge svart ja:) Men skal ikke gjøre noe mer for jeg har vært i kontakt med kirka. Så langt er alltså jeg kommet.
Cogitatio Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Hei Jeg er også Tromsøbrud. Vi skal gifte oss i Domkirken den 02.08.08 :love: Når skal dere andre tromsøbruder gifte dere? Kjempe god ide med tråd for oss som gifter oss i Tromsø. Kommer nok innom hit for noen råd etterhvert i planleggingen
Elliebellie Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Skal gifte oss i Domkirken, 21. juni 08...
Gjest Elize Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Håper å kunne gifte oss i elverhøy kirke 17.oktober 2009.
Lovinda82 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2008 (endret) Her blir det bryllup i september 2008. Samme dag feirer vi også 10 års dag :love: Ser ut som det blir vielse i tinghuset da det er fredag og samboeren min helst ikke vil ha et kirkebryllup. Driver nå å leter etter egnede lokaler for festen. Falt for 3 nonner på Elisabethsenteret, men der kan man vel ikke ta med egen mat... Utsikten fra lokalet er nydelig og jeg likte særlig peisen Er det noen som vet om et lokale med fin utsikt og hvor man kan ta med egen mat og drikke, evt et sted hvor det ikke er så dyrt for å få dem til å lage maten. Vet dere hvilke priser det er på Driv f.eks? Fant det ikke ut på hjemmesiden. Andre alternativ vi har er LHL-huset og Swingeriet. Noen med erfaring derfra? Har ikke vært innom der, men ser for meg at det ikke er så koselig i de lokalene, men det er selvfølgelig mye man kan gjøre selv da. Endret 13. februar 2008 av Lovinda82
Lovinda82 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2008 Ser at du har fått planlagt kjempe mye! Bra jobba! Får krysse fingran for at kirka også går i boks
Gjest Elize Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Ser at du har fått planlagt kjempe mye! Bra jobba! Får krysse fingran for at kirka også går i boks Er det meg du tenker på? :rødme:
Lovinda82 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2008 Ops! Glemte å skrive inn navnet ditt Elize, men det var deg jeg mente
Kitsune Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Som jeg sa tidligere i en trå her: Vi var IKKE fornøyd med Studio Snorre som fotograf.
Gjest Elize Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Ops! Glemte å skrive inn navnet ditt Elize, men det var deg jeg mente Ja, alt går bare strålende Håper virkelig at det går i orden med kirka.
Lovinda82 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. februar 2008 Som jeg sa tidligere i en trå her: Vi var IKKE fornøyd med Studio Snorre som fotograf. Er det bildene du ikke er fornøyd med eller servicen, begge deler? Er det de som holdt til der Løiten Lys er? Vet du hvilken/hvilke fotografer folk generelt er fornøyd med i byen?
Kitsune Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Advarselen ligg inne her, så du kan jo søke på Studio Snorre så ser du..
Elliebellie Skrevet 4. februar 2008 #19 Skrevet 4. februar 2008 Her blir det bryllup 26 september 2008. Samme dag feirer vi også 10 års dag :love: Ser ut som det blir vielse i tinghuset da det er fredag og samboeren min helst ikke vil ha et kirkebryllup. Driver nå å leter etter egnede lokaler for festen. Falt for 3 nonner på Elisabethsenteret, men der kan man vel ikke ta med egen mat... Utsikten fra lokalet er nydelig og jeg likte særlig peisen Er det noen som vet om et lokale med fin utsikt og hvor man kan ta med egen mat og drikke, evt et sted hvor det ikke er så dyrt for å få dem til å lage maten. Vet dere hvilke priser det er på Driv f.eks? Fant det ikke ut på hjemmesiden. Andre alternativ vi har er LHL-huset og Swingeriet. Noen med erfaring derfra? Har ikke vært innom der, men ser for meg at det ikke er så koselig i de lokalene, men det er selvfølgelig mye man kan gjøre selv da. Sjømannskolen har nydelig utsikt...har jeg hørt
Lovinda82 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 14. februar 2008 Ny uke og nye utfordringer... Er det noen som har anbefalninger (gode erfaringer) i forhold til frisør/sminke og catering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå