Gå til innhold

Utsette mensen - tenåring

Fremhevede innlegg

Gjest uerfaren
Skrevet

Hei der ute

Familien vil reise til syden til høsten. Har aldri reist utenlands før, og vi gleder oss voldsomt.

Men, jeg og vår datter på 15 har jo mens, og det skaper en del hindringer for oss.

Har lest om primolut på nettet, og det høres ut som en grei måte å løse problemet på?

Men mitt dilemma er da, kan jeg proppe min datter på 15 med disse pillene, pga en riese? Er det forsvarlig? Jeg er litt usikker...

Har lest at andre på samme alder har fått det, har dere erfaringer med dette?

Takk på forhånd

Uerfaren

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt dem i forbindelse med en reise en gang, da var jeg på hennes alder. Funka veldig bra, mensen kom dagen etter jeg slutta med pillene :)

Skrevet

Hvilke hindringer er det egentlig mensen skaper for dere?

Man kan fint bade med tampong så lenge man skifter den etterpå.

Skjønner dog at det er noe upraktisk, og jeg har aldri hørt at det er farlig for en 15-åring å ta tabletter som utsetter mensen. Ettersom jeg har skjønt er det stort sett folk i den alderen der som tar slike tabletter uansett.

Uansett må du vel til legen for å få resept og da kan du vel bare spørre h*n.

Skrevet

Jeg har brukt primolut flere ganger. Vil ikke anbefale det til en 15åring hvis det bare er for å slippe å ha mensen i ferien. Jeg har slitt med at mensen blir uregelmessig og varer lenge når jeg er ferdig med pillene. Hun kan jo bruke ob når hun skal bade. Uflaks at både du og datteren din har mensen akkurat i ferien. Skjønner at det er litt slitsomt, men det varer vel ikke hele ferien hos begge?

Skrevet

jeg brukte primolut flere ganger i tenårene, første gang når jeg var 13. Det gikk helt fint alle gangene, eneste ulempen er at om man skal på en lengre ferie så kan du ikke slippe helt unna..

Nå går jeg på p-piller så nå er det litt lettere:)

Gjest uerfaren
Skrevet

Takk for svar :-)

Min datter bruker ikke tampong, dessuten har vi begge ganske kraftige blødninger, så å bade med tampong er utelukket for oss begge. Blir helt katastrofe det :riste:

Skal snakke med legen jeg :-)

Skrevet

Intet problem å bruke det som 15-åring. Imidlertid er det ikke garantert at mensen uteblit, men det er jo verdt et forsøk. Skjønner veldig godt at dere helst vil slippe å ha mensen i syden.

Skrevet

Jeg brukte det en gang som tenåring selv, ikke noe problem :)

Jeg brukte heller ikke tamponger på den alderen.

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...