Gå til innhold

Hva er lykke for deg?


Marihata

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er lykke for hver enkelt av dere, og hvor ofte føler dere det?Trenger ikke være store hendelser, men små rush av hverdagslykke.

Har et inntrykk av at mange er så stresset at de mister evnen til å glede seg over små ting, som for meg er lykke.

Er mange blitt for deprimerte og jager etter ytre ting etter deres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykken er en skål med bær du kan strø sukker på.

Lykken er en ny gitar en senkveld her og nå

Lykken er å sove lenge med frokost på cafeen

Lykken er å sette på seg en kjole, gå barbent på verandaen å drikke iskald hvitvin i selskap med seg selv.

Lykken er å glemme sted å tid og alle bekymringer.

Lykken er at de du er glad i har det bra og er å friske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke morgenkaffe og lese ferske aviser

Få en klem fra barna mine

Få et kyss fra mannen min

Lese en god bok og drikke grønn te til

Spise deilig mat

Kose seg med et glass rødvin

Oppdage at våren PLUTSELIG er der

Tja, det var noe. Og det er sikkert mye mer også. Små øyeblikk som plutselig dukker opp, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er en skål med bær du kan strø sukker på.

Lykken er en ny gitar en senkveld her og nå

Lykken er å sove lenge med frokost på cafeen

Lykken er å sette på seg en kjole, gå barbent på verandaen å drikke iskald hvitvin i selskap med seg selv.

Lykken er å glemme sted å tid og alle bekymringer.

Lykken er at de du er glad i har det bra og er å friske

Enig:)

Lykke er for meg god sirkel. Man er ikke lykkelig hele tiden, men er man sjenerelt positivt innstilt til livet, vil man lettere glede seg over små ting, selv i en vanskelig periode i livet.

Har faktisk noen ganger opplevd øyeblikk av lykke midt i noe som er trist, som lykke fordi jeg tenker det er håp midt i en dyp kjærlighetssorg, eller noe annet trist. Noen her sa lykke når det ikke er ubehageligheter i livet som i og for seg er logisk, men hvor jeg er litt uenig. Før tenkte jeg slik, og i tillegg bekymret jeg meg for veldig mye og bekymringene overskygget lett tilværelsen. Nå har jeg lært meg å fokusere på hva som kan være løsningen i problemet og gjøre alt jeg kan for å løse det. Når jeg har gjort alt jeg kan for å løse det, er det jo ikke mer jeg kan gjøre og da er det i teorien ikke noe poeng å bekymre meg mer over det. Dette er noen ganger enklere sagt enn gjort og kommer selvsagt an på hva slags problem det er, men om man forsøker å tenke slik hjelper det mye.

Som sagt er ikke dette å fortrenge, man må gjøre alt man kan for å løse saken, men ikke ligge å tenke unødig. Dette hjelper meg i å ikke krisemaksimere og da klarer jeg lettere å holde hodet kaldt. Når det kommer til lykke så tenker jeg på evnen å glede seg over små ting og å kjenne takknemlighet for det man har.

Jeg tok et valg en gang og forstod at jeg måtte fokusere på det som er bra i livet mitt og ikke hele tiden det som er ngativt, det vil jo alltid være noe kjipt som ligger og "lurer". Er pessimissten som er blitt mer optimist:)

Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Korrekt
Lykken er en skål med bær du kan strø sukker på.

Lykken er en ny gitar en senkveld her og nå

Lykken er å sove lenge med frokost på cafeen

Lykken er å sette på seg en kjole, gå barbent på verandaen å drikke iskald hvitvin i selskap med seg selv.

Lykken er å glemme sted å tid og alle bekymringer.

Lykken er at de du er glad i har det bra og er å friske

Det er det som er lykke!

Minner meg om Kaia Huses låt som heter "en liten lykke" det du skrev i første del av innlegget ;)

Er også enig i det som så mange skriver at det er de små hverdagslige tingene som er lykke.

Lykke kan ikke kjøpes.

Endret av Korrekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fravær av ubehag og bekymringer.

nemlig, for meg også.

Og ikke fordi de blir for evig borte, men øyeblikk der hverdagens bekymringer og mas ikke betyr noe, øyeblikk der jeg bare ER, og alle andre ting bare kan skyves vekk til en annen gang.

og jeg kan i aller høyeste grad oppleve lykken, være den bevisst, nyte følelsen og virkelig kjenne hvordan hele jeg koooser meg i den følelsen av lykke, nyter den for alt den er.

Men det er viktig å huske den også, for jeg tror at de som leter etter å bli lykkelige, som om det å være lykkelig skulle være en permanent ting, bommer. Jeg tror ingen er lykkelige hele tiden, så man må gripe de øyeblikkene som kommer og kose seg med dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er et strålende barnefjes som kommer mot meg, gir meg en gooood klem og sier "Glad i deg, mamma!" :hjerte:

Og lykken er å kjenne lillebror i magen sparke fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er å være lykkelig uvitende om hva det er som gjør meg lykkelig når jeg en sjelden gang opplever å være lykkelig på tross av at ingenting skulle tilsi at jeg burde oppleve denne følelsen av euphori!

OOppps, lykken gikk fort forbi da jeg tok meg selv i en dårlig imitasjon av Ari Behn!

Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk bare ville forholde seg til sine liv med samme oppmerksomhet og intensitet som en teaterinstruktør setter en forestilling i scene, så ville menneskene vært mye lykkeligere.

Lykke er en god helse og en dårlig hukommelse.

Lykkelig er den som ikke sørger over hva han mangler, men gleder seg over hva han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er lykke!

Minner meg om Kaia Huses låt som heter "en liten lykke" det du skrev i første del av innlegget ;)

Er også enig i det som så mange skriver at det er de små hverdagslige tingene som er lykke.

Lykke kan ikke kjøpes.

Enig i at lykke ikke kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke er ikke noe man opplever, det er noe man husker.

Selvfølgelig kan man bli varm i kroppen av å tenke på noe som har vært, eller glede seg til noe som skal skje, men stort sett er lykke for meg noe som hverken er i fortiden eller fremtiden. Det jeg kaller for lykke er noe som er i øyeblikket:)

I et slik stund er jeg fullstendig harmonisk og bekymringer er langt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på noe mer jeg: Jeg blir lykkelig (og litt stolt av meg selv) de gangene jeg oppdager at jeg lever her og nå istedenfor å bekymre meg for alt mulig som kanskje kan hende i fremtiden en eller annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe mer jeg: Jeg blir lykkelig (og litt stolt av meg selv) de gangene jeg oppdager at jeg lever her og nå istedenfor å bekymre meg for alt mulig som kanskje kan hende i fremtiden en eller annen gang...

Veldig bra :jepp: det blir jeg også!

Så lenge man har sitt på det rene at man alltid gjør sitt beste for å fikse opp i ting, er det ganske meningsløst å bekymre seg for alt som kan hende.

Om den kjipe tingen hender, ja da hender den, men i TILLEGG har man plaget seg selv med kjipe tanker, så man for dobbel pine. Om den ikke hender har man fremdeles plaget seg selv og fullstendig unødvendig. Før var jeg alltid redd for "at en planke skulle falle i hodet mitt", og forstod etterhvert at det var fullstendig meningsløst. Det er ikke enkelt, men viktig å lære, og det blir enklere å være i øyeblikket om man lærer seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...