Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei alle sammen,

jeg er ny til denne forum, men ikke til vestibulitt. Jeg var diagnostisert for over 5 år siden i USA og har brukt mye tid og energi å lære om det.

Her er en artikkel som var skrevet i the New York Times, kanskje den kunne være interessant for dere. http://www.nytimes.com/2008/01/29/health/29brod.html

Jeg var tipset om artikkelen av the NVA (www.nva.org) som har veldig god informasjon om alle de forskjellige typer av ’vulvodynia’ (som de kalles på engelsk) og behandlinger som finnes.

Det er vert å se på den websiden og alle de andre du kan finne. Jeg tror det mest viktig i forhold til denne kondisjon er å bli sin egen kjemper. En må lese, søke og jobbe sammen med din lege for å finne frem til det som virker og passer deg. Alle er forskjellige i hvordan de opplever dette og behandlingen som virker for dem—eller vi er villig å unngå.

MEN samtidig er det viktig å støtte hverandre og dele informasjon. Det er slitsomt, deprimerende og kjedelig, men vi er ikke alene og vi er ikke gale. En undersøkelse i USA viser at 1 i 6 kvinner opplever vulvodynia noen gang i sitt liv!

Hvis det er fortsatt noen som er interessert i å treffe som en støtte gruppe, jeg er virkelig interessert. Bare si i fra! Kanskje vi kunne arbeide for å få aftenposten å skrive en sånn artikkel?

klem

gracy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...