Gå til innhold

Menn må være mere aggressivre

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fant denne på et annet forum og syntes den var interesant

f_man wrote:

And I never got anything sexual back from her. No sexual touching, nothing. This despite me pressing her waist to mine and having my erection rubbing against her leg. She didn't push me away. She seemed to welcome it. But nothing in return. And I'm sad to say this is fairly common for me.

This comment from another thread is typical of conversations I've had with other men and posts I've seen on this forum and elsewhere. "

Deler av innlegget slettet ifølge regelen om kopirett.

Glow (mod)

Endret av Glow
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hear you!!!

Det har vært skrevet noe i samme retningen i en annen tråd, men ja. Utrolig nok er "problemet mitt" at menn ikke er pågående nok. Neida, jeg ser ikke ut som en øgle.

Jeg er bare så JÆVLIG lei av hvor pent og ordentlig og respektfullt alt har blitt!

Hva skjedde? Er kvinnefrigjøringen å lastes for denne elendigheten? Hallo, stopp, er det for sent å snu?

Jeg vil ikke være kvinne i en verden hvor jeg også må være mann. Og det føler jeg at jeg snart er.

Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg vil heller være husmor og kle meg i sånne fancy kjoler de hadde på 50-tallet og rett og slett være en ekte, tradisjonell kvinne. Dette skjer vel aldri, da hadde jeg fått masse pepper fra feminister rundt om kring, og folk hadde sett på meg som "svak" og verre.

Skrevet

Jeg gadd ikke lese alt. Hvorfor skal jenter være så passive, da? Gjør noe!

Skrevet

Jada, jeg gjør noe!

Men de vil jo bare ligge der og tenke på Norge!

De blir vel så lettet over at noen bare tar initiativet at lufta bare går helt ut av de.

Jeg tror egentlig bare jeg har litt liten seksuell erfaring. Jeg må finne fler å kline/rote/ha sex med, så treffer jeg kanskje på en tiger. :)

Skrevet
Jeg skjønner deg, jeg vil heller være husmor og kle meg i sånne fancy kjoler de hadde på 50-tallet og rett og slett være en ekte, tradisjonell kvinne. Dette skjer vel aldri, da hadde jeg fått masse pepper fra feminister rundt om kring, og folk hadde sett på meg som "svak" og verre.

Nei, hvis det er det du veil, så stå for det! Det er langt mer forfriskende (for ikke å si radikalt) enn det meste av det som foregår i dag. Følg ditt indre.

Skrevet

Med stadig mer uklare kjønnsroller og mer fokus på seksuell trakassering, sexpress etc etc så er det en naturlig konsekvens at den "tigern" Shelob snakker om gjemmes stadig lenger inn i skapet. Den er rett og slett ikke stueren lenger....

Skrevet
Med stadig mer uklare kjønnsroller og mer fokus på seksuell trakassering, sexpress etc etc så er det en naturlig konsekvens at den "tigern" Shelob snakker om gjemmes stadig lenger inn i skapet. Den er rett og slett ikke stueren lenger....

Godt poeng.

Massivt negativt fokus på at menn tar seg til rette og driver med trakassering og er frampå, har gjort menn reserverte og forsiktige. En forsterkende faktor er at kvinner i disse sammenhengene ofte kommuniserer utydelig og tvetydig. Man synes det er moro å flørte og tenne menn, men forbeholder seg retten til å trekke seg. Det er selvfølgelig greit å trekke seg, men i disse sammenhengene passer det dårlig med seksuell agressivitet. Det kan fort gå galt.

Den litt offensive mannlige seksualiteten har gjennom ca 20 år vært gjenstand for massiv negativ stigma. Nå er den snart borte, og da spørs det hva som skal til for å lokke den fram igjen?

Jeg tror at tydelig kommunikasjon kan gi menn trygghet for å slippe den offensive kåtheten sin løs. Men luremusopplegget vil ha motsatt effekt.

Skrevet
Godt poeng.

Massivt negativt fokus på at menn tar seg til rette og driver med trakassering og er frampå, har gjort menn reserverte og forsiktige. En forsterkende faktor er at kvinner i disse sammenhengene ofte kommuniserer utydelig og tvetydig. Man synes det er moro å flørte og tenne menn, men forbeholder seg retten til å trekke seg. Det er selvfølgelig greit å trekke seg, men i disse sammenhengene passer det dårlig med seksuell agressivitet. Det kan fort gå galt.

Den litt offensive mannlige seksualiteten har gjennom ca 20 år vært gjenstand for massiv negativ stigma. Nå er den snart borte, og da spørs det hva som skal til for å lokke den fram igjen?

Jeg tror at tydelig kommunikasjon kan gi menn trygghet for å slippe den offensive kåtheten sin løs. Men luremusopplegget vil ha motsatt effekt.

Ja jeg vet. Dette har vært debattert i tidligere tråder også. Jeg vet ikke hva som skjer fremover, men jeg føler at hele samfunnet er helt ut å kjøre når det gjelder sex, samliv, familie, kjønnsroller, i det hele tatt måten vi lever på.

Jeg forstår godt mannlig frustrasjon. Mannen som laverestående vesen har jo også vært diskutert i mediene i lengre tid. Hvor det skal ende og hvem som skal ordne opp vet ikke jeg.

"Oh Superman, where are you now?"

Skrevet

When everything's gone wrong somehow.. :(

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at dette kommer tl å løse seg gjennom PUA-miljøene. De er klokkeklare på at det er selvtillitt, alphaegenskaper og aggressiv seksualitet som på de RIKTIGE tidspunketene er nøvendige for å lykkes med kvinner på en gjevnlig basis. Svært mange menn begynner å merke seg disse rådene og i store byer i USA er det menn som aktivt bruker strategiene deres på en hver nattklubb. Snart kommer også fimatiseringen av the Game og da vil dette eksplodere ytterligere. PUAenes prosjekt er blant annet å fjerne en hver ansats til nice guy adferd og i USA har dete allerede hatt ganske stor effekt på mange. Det snakkes derfor en god del om at silkehanskene er tatt av og at kvinner i fremtiden ikke lenger vil nyte godt av å ha nice guys som hun ikke er interesert i til å holde vesken og spandere på seg etc. fordi tankene om at det å være for eager to please, ikke utfordre henne og å ikke være direkte og aggressiv nok er i ferd med å bli mainstream tankegods.

Disse gutta er rett og slett i ferd med å gjennerobre mange av den gamle mannsrollens kvaliteter fordi det er biologisk nødvendig for å skape seksuell tiltrekning, men de kombinerer det også med den moderne manns emosjonalitet.

Jeg kan ikke se noe annet enn at ettersom ideene deres sprer seg så kommer de til å bli enerådende og deretter forbli det. Kunnskapen deres om hva som skal til for å lykkes med kvinner er basert på at titusenvis av menn har prøvd ut ulike strategier og så rapport tilbake til nettforum med detaljerte gjenngivelser av samtaler for analyse. Så har de som utviklet de beste strategiene konkurert seg i mellom i hvor stor grad disse kan læres til andre gjennom kursene de har holdt. Der har de tatt med folk ut på utesteder og korrigert mennene i aksjon. Så har de som har gått på kursene evaluert resultatene på uavhengige nettsteder og det har ført til at det bare har vært de strategiene og lærerne som har gitt best resultater som har overlevd.

Interesant nok så latterligør disse gutta det meste som er skrevet av sjekkeråd de siste 30 årene og de avviser det meste av vanlige forestillinger om hvordan kurtisere en kvinne som sludder som ikke virker. Prøving og feiling har vist at disse rådene fungerer svært dårlig.

Fordi dette er så erfaringsbasert og fordi de som går inn i det får så ekstremt gode resultater så ser jeg det som utenkelig at ikke dette kommer til å definere mannsrollen i fremtiden.

Disse gutta kommer imidlertid til å definere mannsrllen på en ytterligere måte gjennom sitt fokus på selvhjelp og emosjonell og livsstilsmessig utvikling. De er etter hvert blitt svært opptatt at man skal utvikle seg som et helt menneske og bygge et attraktivt liv på mange felter og ikke snevert fokusere på damer. Hvis man leser på forumene deres vil man se at de fleste fokuserer massivt på å utvikle andre sider av livet også og at de fleste sier at det de har lært i "the community" som de kaller det, har hatt minst like mye å si for andre sider av livet deres også. Det var der de lærte seg å bli selvsikkre og optimistiske, det var der de fikke inspirasjon til å skifte til en annen jobb eller begynne med meditasjon eller gå til kroppsorientert terapi eller begynne å trene ec.

Ved siden av å gi mange menn en interesse for selvutvikling, trening, yoga, meditasjon, kampsport, klesstil osv. så vil dette miljøet være definerende i forhold til hvordan menn går inn i disse tingene og dermed omdefinere hele feltet. HVis du sammenligner hvordan diskusjonene på disse forumene er med andre forum for menn elller med vanlige selvutviklingsforum eller forum med mange kvinner som kvinneguiden så er det stor forskjell. Gutta har stor respekt for andres svakhet og føelelser og backer hverandre opp massivt. Men, samtidig er det et handlingsrettet fokus som man ikke finner igjen andre steder. Gutta skriver hvordan ting har vært og hva som føles dritt og går så rett inn i handlingsmodus. De får klart sympati, men ikke trøst slik jeg ser på kvinneguiden. Det tas hensyn til følelser, men det dveles aldri ved dem. Hvis mans ser på fagfeltet psykologi slik det har fungert i vesten i de siste 50 år så har det fungert annerledes ved at det har vært følelsessentrert på en helt annen måte og langt mindre handlingsrettet. Det har også vært preget av et helt annet språk enn disse gutta bruker enda de henter ut en god del elementer fra visse grener av psykologien som er mer besleket med deres eget mindsett. Mindre psykonanalyse og mere NLP. Dette tror jeg er mye av årsaken til at menn ikke har funnet seg spesielt til rette hs psykologer. I utgangspunktet har det vært en hvis form for menn med et relativt "kvinnelig" følelsesliv som har utviklet psykologifeltet sammen med mange kvinner. Når et brederer felt av menn får definere feltet for seg selv så blir det helt annerledes og mere konstruktivt for menn flest. Jeg tror derfor det ligger noe viktig her som kommer til å ha brede sammfunsmessige implikasjoner.

Gjest Gjest_max_*
Skrevet
Ja jeg vet. Dette har vært debattert i tidligere tråder også. Jeg vet ikke hva som skjer fremover, men jeg føler at hele samfunnet er helt ut å kjøre når det gjelder sex, samliv, familie, kjønnsroller, i det hele tatt måten vi lever på.

Jeg forstår godt mannlig frustrasjon. Mannen som laverestående vesen har jo også vært diskutert i mediene i lengre tid. Hvor det skal ende og hvem som skal ordne opp vet ikke jeg.

Jeg er helt enig med deg. Samfunnet er dekadent, alt flyter, dette blir som romerrikets fall.

At folk i det hele tatt gidder å gifte seg og få barn er egentlig uforståelig. Sjansen for å bli skilt er mer enn 50%, og tallet er stigende. Ingen orker trynet på hverandre over tid.

Skrevet

Er kategorisk enig med omtrent alt som står i TS sitt innlegg. Kvinnen tenner på at mannen tenner.

Jeg kan ikke se noe annet enn at ettersom ideene deres sprer seg så kommer de til å bli enerådende og deretter forbli det.

Er ikke like "entusiastisk" som deg på dette området, fordi de fleste menn og mennesker generelt skygger unna de områdene som virkelig har makt til å forandre hverdagen. De er for opptatt av det som er trygt, allmennt og legitimt. Mainstream. Dessuten mangler de aller fleste vilje til å virkelig investere den tiden det tar å sette seg inn i idèene, for så å forandre sin egen tankegang gjennom prøving, feiling og repetering. NLP har for eksempel vært tilgjengelig i snart 4 tiår, og fremdeles aner ikke en eneste professor i psykologi jeg har snakket med hva NLP er eller hvem Richard Bandler og John Grinder er. De vet ikke hvem den mest kommersielle av de alle er - Anthony Robbins. Herregud, de fleste har ikke engang hørt om NLP. Personlig sprer jeg det til alle jeg kjenner, og de aller fleste konkluderer at det høres spennende ut, men at det ikke er mulig, eller at det er for mye arbeid, eller at det sikkert fungerer for meg men ikke for de.

Skrevet
NLP har for eksempel vært tilgjengelig i snart 4 tiår, og fremdeles aner ikke en eneste professor i psykologi jeg har snakket med hva NLP er eller hvem Richard Bandler og John Grinder er. De vet ikke hvem den mest kommersielle av de alle er - Anthony Robbins. Herregud, de fleste har ikke engang hørt om NLP. Personlig sprer jeg det til alle jeg kjenner, og de aller fleste konkluderer at det høres spennende ut, men at det ikke er mulig, eller at det er for mye arbeid, eller at det sikkert fungerer for meg men ikke for de.

Hvor bør man begynne hvis man vil lære om NLP? :)

Skrevet
Hvor bør man begynne hvis man vil lære om NLP? :)

Introducing NLP Neuro-Linguistic Programming av Joseph O`Connor og John Seymour er en helt grei introduksjon. Alle konseptene er enkelt forklart, og den fungerer som et oppslagsverk. Selv synes jeg ikke den var så fantastisk å lese "cover to cover", men som oppslagsverk er den bra. Jeg liker best de klassiske verkene til Bandler og Grinder: Frogs into princes er en introduksjon til feltet, TRANCE-formations and the structure of hypnosis, Reframing and the transformation of meaning. I tillegg finnes utallige lydbånd, filmer og det mulighet for påmelding til seminarer i de store byene i Norge.

Skrevet

Jeg tror kanskje entusiasmen min kan mistolkes litt Wallace. Det jeg mener er at de grunnleggende ideene kommer til å spre seg til poppulærkulturen og bli gjevnlig skrevet om i manne og dameblader etc. Cosmpolitan og lignende har, for eksempel, allerede skrevet om negs og mulige motstrategier og ha beware of the pickup artist artikler + ting som har vært mere positive. Jeg tror derfor at puaregler som å ikke spandere og at man må tenne damen gjennom sin egen tenning og at man ikke må snakke henne etter munnen og sno seg unna shittester og lignende kommer til å bli en del av mainstreamens vokabular på samme måte som regler om at man skulle spandere og gi komplimenter og varte opp etc var før. Resultatet vil ikke bli at mange menn setter seg inn i puamaterialet, men at kulturens forståelse av en manns rolle endrer seg en del og at vestlige menn får tilbake mye av den seksuelle aggressiviteten de hadde før og som man finner for eksempel i øst europa og Latinamerika.

Når det gjelder psykologi- og selvutviklings apsektene så tenker jeg heller ikke at mange kommer til å sette seg inn i det. Det jeg tror er at fordi allerede en voldsomt mye større mengde menn enn før har begynt med dette og begynt å prege det på sin måte, så kommer det til å bli flere. Både fordi disse gutta gjør det legitimt for menn, men også fordi de preger det på en måte som gjør at menn vil finne seg mere til rette i det for eksempel gjennom veldig stort fokus på målrettethet og systematisk bygging av positive og yttige følelser heller enn bearbeiding og refleksjon rundt følelser og ved rett att hele språkbruken rundt blir utviklet på en måte som faller mere i smak hos menn. På grunn av dette vil denne innflytelsen sildre inn i psykologifaget, noe den allerede har gjort gjennom Dr Paul for eksempel som både er en pua og har doktorgrad i psykologi.

Når dette er sagt så er jeg enig i at de fleste ikke gidder å legge ned arbeidet og at det er masse kunnskap som ikke sprer seg så fort som den burde. For eksempel er dokumentasjonen for effekten av yoga og meditasjon mot psykiske problemer så god at det umiddelbart burde bli brukt som komplimentær eller primær behandlingsform for en rekke psykiske lidelser, men det skjer selvfølgelig ikke. Kunnskapen om mannlig multiorgasme har vi hatt siden 1800tallet på biblioteket og den ble beskrevet i den samme forskningsrapporten som først beskrev kvinnens g-punkt på 80tallet, men det var bare g-punktskunskapen som spredte seg fordi det da var så enrmt fokus på kvinnens seksuelle utvikling. Men, I USA så holdes det i dag drøssevis av kurs i tantra som lærer bort disse teknikkene og meditasjon er i ferd med å bli integrert i mye psykologisk behandling rundt om kring. Så selv om ting tar tid så blir de gjerne til slut sugd opp i mainstream og i de annerkjente universitetsfag.

Skrevet

Forresten W.Wallace, kan ikke du starte en NLP-tråd hvor du forklarer litt grunnleggende ting. Jeg kan litt, men vil gjerne lære mer.

Skrevet

NLP, PUA, ditt og datt. Det høres ut som en ny religion. Jeg er tydeligvis helt utafor, som ikke vet noe om dette. Mitt spørsmål er derfor: Har dette overhodet noe relevans for oss som er i faste forhold og trives med det? Kan disse teoriene, teknikkene eller hva det nå er fortelle meg hvordan man skal få et forhold til å fungere best mulig, eller handler det kun om å sjekke opp flest mulig damer?

Skrevet
NLP, PUA, ditt og datt. Det høres ut som en ny religion. Jeg er tydeligvis helt utafor, som ikke vet noe om dette. Mitt spørsmål er derfor: Har dette overhodet noe relevans for oss som er i faste forhold og trives med det? Kan disse teoriene, teknikkene eller hva det nå er fortelle meg hvordan man skal få et forhold til å fungere best mulig, eller handler det kun om å sjekke opp flest mulig damer?

NLP fokuserer på å kunne bruke hjernen din effektivt. Det handler kraften bak kommunikasjon og hvordan nervesystemet bygger opp kjeder for å gjøre mening av all den eksterne stimulien vi opplever. NLP handler ikke om å sjekke damer, men PUA-miljøene har brukt kunnskap fra NLP for å kommunisere på en tiltrekkende måte på alle nivå. Det blir brukt til alt fra å kurere schizofreni til å kurere fobier til å bare være bedre motivert i hverdagen eller til å sette pris på livet. Richard Bandler spør: "How much pleasure can you stand?".

Det har blitt assosiert med religiøse tilstander, fordi noen mennesker høres fullstendig fanatiske ut. Noen ganger minner det om oppstandelsene rundt scientologien.

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, du kan bruke NLP til å optimalisere forholdet ditt på lik linje som du kan bruke det til å optimalisere livet ditt økonomisk, helsemessig og følelsesmessig.

Forresten W.Wallace, kan ikke du starte en NLP-tråd hvor du forklarer litt grunnleggende ting. Jeg kan litt, men vil gjerne lære mer.

Hmm... Smart det der, da lærer jeg det nok bedre selv også. Hvis jeg får bedre tid neste uke kan jeg prøve meg.

Jeg tror kanskje entusiasmen min kan mistolkes litt Wallace. Det jeg mener er at de grunnleggende ideene kommer til å spre seg til poppulærkulturen og bli gjevnlig skrevet om i manne og dameblader etc. Cosmpolitan og lignende har, for eksempel, allerede skrevet om negs og mulige motstrategier og ha beware of the pickup artist artikler + ting som har vært mere positive. Jeg tror derfor at puaregler som å ikke spandere og at man må tenne damen gjennom sin egen tenning og at man ikke må snakke henne etter munnen og sno seg unna shittester og lignende kommer til å bli en del av mainstreamens vokabular på samme måte som regler om at man skulle spandere og gi komplimenter og varte opp etc var før. Resultatet vil ikke bli at mange menn setter seg inn i puamaterialet, men at kulturens forståelse av en manns rolle endrer seg en del og at vestlige menn får tilbake mye av den seksuelle aggressiviteten de hadde før og som man finner for eksempel i øst europa og Latinamerika.

Når det gjelder psykologi- og selvutviklings apsektene så tenker jeg heller ikke at mange kommer til å sette seg inn i det. Det jeg tror er at fordi allerede en voldsomt mye større mengde menn enn før har begynt med dette og begynt å prege det på sin måte, så kommer det til å bli flere. Både fordi disse gutta gjør det legitimt for menn, men også fordi de preger det på en måte som gjør at menn vil finne seg mere til rette i det for eksempel gjennom veldig stort fokus på målrettethet og systematisk bygging av positive og yttige følelser heller enn bearbeiding og refleksjon rundt følelser og ved rett att hele språkbruken rundt blir utviklet på en måte som faller mere i smak hos menn. På grunn av dette vil denne innflytelsen sildre inn i psykologifaget, noe den allerede har gjort gjennom Dr Paul for eksempel som både er en pua og har doktorgrad i psykologi.

Når dette er sagt så er jeg enig i at de fleste ikke gidder å legge ned arbeidet og at det er masse kunnskap som ikke sprer seg så fort som den burde. For eksempel er dokumentasjonen for effekten av yoga og meditasjon mot psykiske problemer så god at det umiddelbart burde bli brukt som komplimentær eller primær behandlingsform for en rekke psykiske lidelser, men det skjer selvfølgelig ikke. Kunnskapen om mannlig multiorgasme har vi hatt siden 1800tallet på biblioteket og den ble beskrevet i den samme forskningsrapporten som først beskrev kvinnens g-punkt på 80tallet, men det var bare g-punktskunskapen som spredte seg fordi det da var så enrmt fokus på kvinnens seksuelle utvikling. Men, I USA så holdes det i dag drøssevis av kurs i tantra som lærer bort disse teknikkene og meditasjon er i ferd med å bli integrert i mye psykologisk behandling rundt om kring. Så selv om ting tar tid så blir de gjerne til slut sugd opp i mainstream og i de annerkjente universitetsfag.

Dette har du nok rett i. I mellomtiden får vi bare nyte det vi allerede kan, og fortsette å oppsøke kunnskap som kan berike livene våre. I know I will :)

Skrevet (endret)

Dette var interessant og temmelig sammenfallende med min kritikk av at den aksepterte seksualiteten i alt for stor grad er definert av kvinnen. Det er i tillegg sammenfallende med mine erfaringer i forhold til at mange kvinner vil bli "tatt".

Men det gjelder å være obs, fordi man ikke ønsker å nærme seg grensene for tvang.

Dette samsvarer også med diverse sexologers antydninger om at parsex er så til de grader gjennomanalysert gjennom den feminine måten å kommunisere på, at sex blir forutsigbart og kjedelig. Planlagt sex med forutbestemt rituale hver fredag kveld klokka 2200 er virkelig veien til varig avtenning.

Det er mulig vi nå ser en utvikling som går i retning av at menn tar tilbake seksualiteten på en bevisst og positiv måte. En slags seksuell frigjøring for menn der man også må begynne å godta at han har sine behov,- og krever dem. På samme måte som kvinner de siste 30 årene gradvis har definert sin seksualitet overfor oss menn.

Det pussige er likevel at kvinner ønsker dette svært velkomment. Det må jo bety at menn har en verdi rent seksuelt også for kvinner. Det vil altså si at vi tilfører noe selv om vi ikke bare har fokus på hvordan vi skal tilfredsstille henne.

La oss derfor både erobre seksualiteten og kvinnen. :sjarmor:

Endret av Jalp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...