Gå til innhold

Keyboard

Fremhevede innlegg

Gjest StearinPikken
Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe meg keyboard. Vil også ta en kurs etterhvert.

Skal kjøpe brukt og jeg har ikke tenkt til å bruke noe særlig mer enn 2000 kr (Med mindre keyboard til den prisen er elendige). Det er bare til hjemmebruk, og det er fint hvis det er enkelt å pakke det bort (dvs at det kan gå under en rammemadrass).

Er det noen merker som er bedre enn andre, og hva bør jeg tenke på når jeg kjøper? Hva er lurt å ha av utstyr (stativ o.l)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt flere casio keyboards, og har vært fornøyd med de. Husker ikke helt modellen. Men det som kan være bra å se etter er at det har anslagsfølsomme tangenter, dvs at lyden tilsvarer hvor hardt du trykker, du får da til å spille med litt mer følelse. Det jeg også ville skaffet meg er en legato pedal, til å kunne "dra" ut tonene (slik som pedal på vanlig piano). Ellers blir det veldig stakato...Ellers kan du skaffe deg et notestativ til å ha oppå, de fleste keyboard vil jeg tro kommer med dette likevel. Ellers kan du alltids klare deg uten stativ til å begynne med. Men skader ikke å høre hvilke "pakker" de har på butikken.

Kan fint få et nytt keyboard til 2000, med de funksjonene jeg nevnte. Pedal og slikt vil da komme utenom. Men er ikke snakk om mer enn en kanskje 200-300 kroner.

Lykke til med spillingen! :)

Gjest StearinPikken
Skrevet

Tusen takk for svar smaksløk!

Nå lærte jeg meg hva anslagsfølsomme tangenter var, skjønte ikke helt det i annonsene ;)

Skrevet

Bare hyggelig :) lykke til med jakten og spillinga! :digge:

Gjest StearinPikken
Skrevet

Det skal jeg! Har hatt lyst til å kjøpe et lenge og syntes det er utrolig gøy å spille :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...