Gå til innhold

Gave til jentedåpsbarn


Gjest Gjest_Gunda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gunda_*

Vi skal i barnedåp i februar og jeg har begynt å spekulere i hva vi skal kjøpe til det lille knøttet. Vi er nærmeste familie, og jeg synes det er skikkelig teit med sånne sølv "kopper og kar" til å putte tenner og hår og andre etterlatenskaper i. Vanlig sølvbestikk til barn har hun jo ikke bruk for mer enn ett sett av, det samme gjelder drikkekopp og det skal hun få av noen andre...

Har dere noen gode forslag på FINE gaver som hun kan få glede av?

- dere som har barn, hva gledet dere å få?

Jeg har vurdert bøker, men det synse jeg kanskje blir litt lite når vi er nærmeste familie.

Prisklasse ca 1000 kr. (er det passe?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Thea_*
Vi skal i barnedåp i februar og jeg har begynt å spekulere i hva vi skal kjøpe til det lille knøttet. Vi er nærmeste familie, og jeg synes det er skikkelig teit med sånne sølv "kopper og kar" til å putte tenner og hår og andre etterlatenskaper i. Vanlig sølvbestikk til barn har hun jo ikke bruk for mer enn ett sett av, det samme gjelder drikkekopp og det skal hun få av noen andre...

Har dere noen gode forslag på FINE gaver som hun kan få glede av?

- dere som har barn, hva gledet dere å få?

Jeg har vurdert bøker, men det synse jeg kanskje blir litt lite når vi er nærmeste familie.

Prisklasse ca 1000 kr. (er det passe?)

Smykkesett med kjede, armebånd og ring er vedig søtt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i barnedåp i februar og jeg har begynt å spekulere i hva vi skal kjøpe til det lille knøttet. Vi er nærmeste familie, og jeg synes det er skikkelig teit med sånne sølv "kopper og kar" til å putte tenner og hår og andre etterlatenskaper i. Vanlig sølvbestikk til barn har hun jo ikke bruk for mer enn ett sett av, det samme gjelder drikkekopp og det skal hun få av noen andre...

Har dere noen gode forslag på FINE gaver som hun kan få glede av?

- dere som har barn, hva gledet dere å få?

Jeg har vurdert bøker, men det synse jeg kanskje blir litt lite når vi er nærmeste familie.Prisklasse ca 1000 kr. (er det passe?)

Disse bøkene har vi kjøpt i gave til dåpsbarna i familien (med en liten ting ved siden av). Kjempeflotte bøker som er fine å ha i bokhylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som deg er jeg ikke noe glad i alle disse sølvtingene.

Det jeg satte mest pris på da sønnen min ble døpt var et gullsmykke med stjernetegnet hans og rett og slett penger (som ble en bra startkapital til fond).

Det mest tullete vi fikk, syns jeg - faktisk verre enn alle sølvtingene - var en håndmalt stol i ministørrelse med navn, dato osv. Den står og støver bort på loftet. Fikk vite at den kostet 500 kr, og syns det må ha vært noen av de mest bortkastede pengene brukt i hele dåpen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rikkerikke

For noen år siden så jeg noen søte bilder man fikk kjøpt på gullsmeden (tror det var Thune). Det var blå eller rød ramme Bildet i den røde rammen var hentet fra Kvitebjørn Kong Kvalemon (sikkert feil skrevet) for jenter hvor prinsessen rir på bjørnen. Prinsessen var av gull. Bildet i den blå rammen var av Askeladden hvor han var laget av gull. Koselige bilder, relativt små, ca A5 størrelse tror jeg. Jeg synes i alle fall de var fine. Kostet vel da ca 500,- kroner, så kan man evt. kombinere med penger eller eventyrbok. Ellers er det jo alltid mulig å spørre foreldrene om det er noe de ønsker for dåpsbarnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne

Jeg synes barnepledd fra Røros Tweed er fine dåpsgaver. De store hvite fra Aschehoug er også ting jeg har gitt i dåpsgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Jeg synes barnepledd fra Røros Tweed er fine dåpsgaver. De store hvite fra Aschehoug er også ting jeg har gitt i dåpsgave.

Dette synes jeg er supre gaver. Vesla vår fikk begge deler til dåpen, og det er utvilsomt blant de gavene som har vært mest satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asbjørnsen og Moes samlede verker i et flott/flotte bind. Flott å ha når barna blir større, og de voksne har like mye glede av det.

Synes det er fint å beholde det typisk norske på en slik måte:)

Vi fikk alle eventyrene deres i to bind i dåpsgave til gutten min og det er nok den gaven jeg husker best og satt mest pris på.

Endret av Joyce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Jeg synes barnepledd fra Røros Tweed er fine dåpsgaver. De store hvite fra Aschehoug er også ting jeg har gitt i dåpsgave.

Dette er ting vi også har gitt bort i dåpsgave, og som har vært veldig vellykkede.

I tillegg har vi gitt barneryggsekk (skikkelig tursekk) en gang. Den var selvsagt ikke til veldig stor nytte med en eneste gang, men foreldrene er ihuga friluftsfolk og syntes det var en kjempefin gave med tanke på barnehagebruk og framtidige turer.

PS: jeg tror ikke alle håndmalte stoler er like mislykkede. Flere av våre venners barn har slike stoler på rommet sitt og bruker dem flittig. Om de er noe fine er derimot en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...