Wonders Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg lurer på hva dere egentlig liker å snakke om. Selv liker jeg å snakke om opplevelser fra andre land, mange av oss ferierer på samme steder ca, så å dele dette er givende og spennende.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Foreldre og bekjente: Jobb, hvordan det går med felles kjente, hobbyer (mange i min omgangskrets er aktive utøvere av en og samme hobby, og det er svært mye å snakke om der, fra øvelser til opptredener), litteratur generelt (mange beleste der, og folk som har studert litteratur), og svært ofte musikk, i de fleste sjangrer. Gode venninner: Menn og singellivets kvaler, ganske ensporede diskusjoner der av og til, men svært morsomme diskusjoner må jeg vel si. Vi har ikke så mye til felles i våre individuelle liv lenger, har utviklet oss svært forskjellig, men dette temaet kan alle engasjere seg i.
Tabris Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 studier, psykologi, sosiologi, samfunnskritikk, miljøsaker, dyrevern, selvutvikling, dyr, dataspill (geek-ting generelt)...
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Det kommer an på hvem jeg snakker med, men det er mye forskjellig. Nyhetssaker, det jeg studerer, det andre jobber med/studerer, diverse små bekymringer, etiske spørsmål, kjærester, felles bekjente, spesielle ting som har skjedd, politiske spørsmål, diverse ting man lurer på, tidligere felles opplevelser, klær, filmer, musikk m.m. Det meste i grunnen.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Med gode venner; alt mulig, egentlig. Det viktigste unntatt hvs det er skjedd noe spesielt den ene trenger å snakke om, er at begge parter deltar, kanskje med uventede poeng, og at det ikke bare blir en lang monolog fra min eller den andres side... jevnt over er vel det vi snakker mest om hverdagsliv/samboerliv, familie - både planer, erfaringer/oppvekst, forventninger fra andre etc... ellers snakker endel av oss mye om kultur; film, litteratur og musikk mest, endel om jobb, politikk/samfunn, mat, hvordan det går med felles kjente, litt sladder... Noen snakker også endel om selvutvikling og alternative greier. Med folk jeg ikke kjenner så godt er ikke samtaleemnene like mange. Da blir det vel mest sånn jobb/hva man driver med, og at man prøver å finne felt begge parter har litt interesse for.
messy Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Alt mulig rart; politikk, økonomi, mat, kjærestene våre, ferier, venner og bekjente. Alt mulig egentlig.
Gjest Gjest_Mara_* Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Hva vi har sett på tv, katter, jobben, barna våre og mannfolk.
Gjest Gjest_sarah_* Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Med mine nære venner snakker jeg egentlig om alt mulig, alt fra politikk/nyheter til middagsvaner, mellommenneskelige relasjoner/psykologi, planer for framtida, ting vi har opplevd sammen osv - og så ler vi mye sammen, for ofte ser vi ting i et litt annet lys en stund etterpå. Men med perifere venner blir det mest å oppsummere hva som har skjedd i livene våre siden sist vi snakket sammen. Og litt mimring.
Gjest Spadamen Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 spel=D men elles tenkjer eg ikkje så mykje over det.
Pnin Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg liker IKKE å snakke om alt mulig. Faktisk synes jeg at svært mange samtaler med venner og familie er dørgendes kjedelige og noe jeg helst skulle vært foruten. Jeg liker spesielt godt å snakke om litteratur og kultur, om etikk og miljøvern, og filosofi enten det er hverdagsfilosofi eller mer høytravende filosofiske spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Det fascinerer meg litt hvor tilfeldig valg av samtaleemner er noen ganger, ta feks ved lunsjbordet på jobben. Det er gjerne noen som begynner med å slenge ut en kommentar om en tilfeldig ting, og så blir det samtaleemnet. Så kan det komme en ørliten avsporing og man er over på noe helt annet. Jeg liker best å diskutere dagsaktuelle tema, som politikk, eller reisemål kan være spennende. Som regel synes jeg samtalen blir mer interessant når det er en blanding av menn og kvinner tilstede. Med bare kvinner blir det som regel babyprat (bankers når det er mødre i gruppen), eller klær, sminke og andre uvesentligheter. Med bare gutter blir det fort fotball, fiske og biler. Kan ikke slutte å la meg fascinere av hvor raskt en mor kan få samtalen over på poden, uansett hva den handlet om i utgangspunktet.
Uno Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Kan snakke om de fleste emner, men hvor dypt jeg går inn i de avhenger veldig av hvem jeg snakker med.
Wonders Skrevet 17. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. august 2009 Går mye i ferier for tiden og fremtidsplaner.
Gal_dame Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Har noen få gode venner og noen få bekjente. Med mine gode venner (som egentlig bare består av motsatte kjønn og kanskje 1 av samme kjønn) snakker eg om alt mulig, ting som som vi kan noe om, ting vi har opplevd, ting vi skal gjøre, planer, framtida, personlige ting og tang, sex, whatever... Snakker om det meste så lenge det ikkje støter de for mye. Kan og ende opp med å sitte "mobbe" hverandre på tull.. Kan egentlig snakke om absolutt alt med de. Med bekjente kan eg og diskutere det meste, men eg gidder ikkje sitte lange ut om ting eg vil/skal/må/har gjort om det er for personlig og vil helst ikkje at den eg snakker med skal gjøre det heller (har hatt ei eg ikkje kjente så veldig godt sittende ved siden av meg på fest der ho begynte prate om mensen til meg siden eg var einaste andre jenta som var der... fikk lyst å klabbe til ho. Æsj..) Andre folk/kollegaer: minst mulig om ting som ikkje er relevante.
Anglofil Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Politikk, musikk, film, kultur, fremtiden, barn, klær, mote, mat, hendelser i vårt liv, kjærestene våre, interiør og hjem osv. Mvh Yvonne
LaFemme Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Jeg snakker om alt med venninner men det går mye i hva (enn) som skjer for tiden. Vi mimrer også en del ettersom vi er en vennegjeng som har vokst opp sammen.
Gjest emmeline Skrevet 21. august 2009 #19 Skrevet 21. august 2009 Liker å snakke om alt fra helt overfladisk sladder til dypere psykologiske spørsmål. Jeg liker de vennene jeg kan snakke med begge deler og alt imellom med.
Marikke Skrevet 23. august 2009 #20 Skrevet 23. august 2009 Når mange venner er samlet: Film, litteratur, ferier, reisemål, godhjertet sladder/siste nytt om felles bekjente. Familie: Mye av det samme, men det blir fort litt for mye sladder. Interiør og klær, husdyr, hagestell. Fortrolig med en venninne: Mannfolk, samliv, følelser og sånn. Lunsjbordet på jobben: Lette og morsomme temaer. Det er lov å komme med en dårlig spøk og forandre tema når som helst. Liker ikke seriøse samtaleemner ved lunsjbordet. Perifert bekjente: Jobb, hobbyer, hva man har gjort siden sist, ny bil, familieforøkelser etc. Jeg liker godt å diskutere politikk, men kan ikke fordra politiske "forelesninger". Da mener jeg at folk som har et fast standpunkt til et eller annet prøver å prakke sine meninger på andre og har alle argumentene i orden. Da blir jeg fort lei. Mye morsommere å diskutere med folk som har evne til å se begge sider av en sak og kan diskutere den uten å legge for mye følelse og egne meninger i diskusjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå