Gjest Reka Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Noen er renslige, noen er urenslige, noen er pene, noen er stygge.. det finnes nok mange kombinasjoner!
Kamikatze Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 Vakre mennesker er ikke rensligere enn andre, snarere tvert i mot. Vi betrakter dem som "mer apetittlige", og det fungerer som et "optisk bedrag" når nesa bombaderes av ukegammal svettelukt, årgangspromp, og urinsnerk. Vi stygge kompenserer med å skure. For mens hvitløkånden står imot oss fra den råpene, så panneluggen krøller seg, lider vi oss gjennom det. Men når samme råtastanken siver ut fra gapet til ei med mindre fordelaktig fordeling av ansiktstrekk, da jobber hjernen på overtid for å finne gode unnskyldninger for å ta til flukt. Men det gjør ingenting. For de dere kaller stygge er nitti prosent av befolkningen. Fem prosent ER stygge, fire prosent er pene, en prosent er smellvakre. Det er de sistnevnte som er freaks, eller misfostre, på godt norsk. For det er de som skiller seg ut fra alle oss andre. Men så kommer alle som maler seg i trynet da, for å imitere disse avvikerne. Fusketrynene.
Gjest GossipGirl Skrevet 20. februar 2008 #23 Skrevet 20. februar 2008 Vakre mennesker er ikke rensligere enn andre, snarere tvert i mot. Vi betrakter dem som "mer apetittlige", og det fungerer som et "optisk bedrag" når nesa bombaderes av ukegammal svettelukt, årgangspromp, og urinsnerk. Vi stygge kompenserer med å skure. For mens hvitløkånden står imot oss fra den råpene, så panneluggen krøller seg, lider vi oss gjennom det. Men når samme råtastanken siver ut fra gapet til ei med mindre fordelaktig fordeling av ansiktstrekk, da jobber hjernen på overtid for å finne gode unnskyldninger for å ta til flukt. Men det gjør ingenting. For de dere kaller stygge er nitti prosent av befolkningen. Fem prosent ER stygge, fire prosent er pene, en prosent er smellvakre. Det er de sistnevnte som er freaks, eller misfostre, på godt norsk. For det er de som skiller seg ut fra alle oss andre. Men så kommer alle som maler seg i trynet da, for å imitere disse avvikerne. Fusketrynene. Nitti prosent er stygge? Oook. Mulig vi har ulike definisjoner på hva som er pent, men jeg synes jeg ser pene mennesker over alt...
Kamikatze Skrevet 21. februar 2008 #24 Skrevet 21. februar 2008 Nitti prosent er stygge? Oook. Mulig vi har ulike definisjoner på hva som er pent, men jeg synes jeg ser pene mennesker over alt... Dét er bare oss støggiser, som maler oss pene... Vi feiker Det vil si, jeg er mann, så jeg slipper billigere fra det. Jeg slipper unna med å dra ut nesehår, og dra inn magan, når jeg passerer fintfeikende frøkner.
Gjest GossipGirl Skrevet 21. februar 2008 #25 Skrevet 21. februar 2008 Dét er bare oss støggiser, som maler oss pene... Vi feiker Det vil si, jeg er mann, så jeg slipper billigere fra det. Jeg slipper unna med å dra ut nesehår, og dra inn magan, når jeg passerer fintfeikende frøkner. Jeg synes det er enkelt å skille mellom mennesker som maler seg pene, og de som har et naturlig bra utseende.
VirreVapp Skrevet 21. februar 2008 #26 Skrevet 21. februar 2008 Merkelig diskusjon.. Noe mer konstruktivt enn det har jeg ikke å komme med
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #27 Skrevet 24. februar 2008 Pene mennesker blir sannsynligvis oppfattet som renere fordi det generelt er slik. Pene mennesker tar ofte vare på utseendet sitt (det er ofte en av grunnene til at de er pene) og med følger god hygiene. Pene bruktbiler er ofte i bedre stand enn bruktbiler som ikke er polerte og vasket. For de som vil kverulere mot denne påstanden, kan de selvfølgelig trekke frem at det finnes mange pene mennesker i Afrika selv om de der ikke har like stor mulighet til å holde den samme høye standarden på hygiene som i vestlige land.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå