Gjest hmmsk Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har slitt med mageproblemer leeenge, og har etter mye om og men fått diagnosen irritabel tarm, som ikke er en sykdom, men bare en kjip tarm. Dette gir mye dårlig mage, jeg driter og fiser mye og har tidvis smerter, oppblåsning osv. MEN, i dag etter middag ble jeg veldig dårlig og måtte springe på do for å tømme meg. Da ser jeg plutselig at det er blod og slim i avføringen. Dette har jeg aldri opplevd før, og blod er IKKE et symptom på diagnosen jeg har fått. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt nervøs.. Etter første tømming har jeg vært på do tre ganger til i kveld, og alle gangene har det bare komme slimklumper med blod. Nesten ingenting avføring. Blodet kommer ikke fra endetarmsåpningen eller rundt denne. Noen som har opplevd noe lignende? Hvordan utartet det evt seg videre? Skjønner jo at jeg bør ringe lege i morgen, men gruer meg veldig siden jeg ikke liker å ringe legen og føler aldri at jeg blir tatt alvorlig. Kan legge til at jeg testet avføringen for blod osv i sommer, men de fant ingenting da.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Blod og slim kan du få ved andre tarmsykdommer. Selv om du har irritabel tarm fra før, er du ikke immun mot flere mageproblemer, dessverre. Hvis legen din gir deg følelsen av at du ikke blir tatt på alvor, er det lurt å skifte fastlege.
Gjest nextlife Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Endringer i avføringsmønster, spesielt blod og slim er symptomer man alltid skal ta på alvor, så bestill deg time hos legen snarest. Synes du deg ikke godt nok ivaretatt av fastlegen, så få deg en ny. Ettersom du har fått diagnoesn irritabel tykktarm er du kanskje blitt utredet hos en spesialist? Du kan jo ringe dit å legge frem problemet, kanskje de tar deinn uten henvisning fra fastlege hvis du allerede er i systemet. Få også levert inn avføringsprøver, både hemo-fec og f-calprotectin mens du har slim og blod. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå