Gå til innhold

Hvilket forhold har dere til GU?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hvilket forhold dere har til GU. Hvor ille synes dere det er på en skala fra 1-10? Selv synes jeg ikke det er det morsomste jeg gjør, men takler det forsåvidt greit. På en skala fre en til ti, synes jeg det er..tja, 5 kanskje.

Synes tannlegen er mye verre he,he. Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Hvis 1 er verst og 10 er best, så er jeg nok på 2. (Mens en tannlegetime er på ca 4.) Jeg hadde en klønete "lærling" som kløp skikkelig vondt "inni der" en gang det skulle tas en vevsprøve, så etter det fikk jeg litt skrekken.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvis 1 er verst og 10 er best, så er jeg nok på 2. (Mens en tannlegetime er på ca 4.) Jeg hadde en klønete "lærling" som kløp skikkelig vondt "inni der" en gang det skulle tas en vevsprøve, så etter det fikk jeg litt skrekken.

Hva?? det der har vi snakka om flere ganger, om det er mulig. men vi har kommet frem til med en nervøs latter at det helt sikkert ikke er det... SKREKK!!!!

Jeg synes kanskje en 3'er. Ikke det kuleste jeg vet, men ikke noe vondt liksom. Det er jo ikke smertefullt...

Gjest antigartner
Skrevet
Hva?? det der har vi snakka om flere ganger, om det er mulig. men vi har kommet frem til med en nervøs latter at det helt sikkert ikke er det... SKREKK!!!!

Det gikk i alle fall an hos meg...

IKKE godt, nei! :cry:

Legen som gjorde det var assistentlege (hvis det er det det heter når de øver seg på å bli spesialist), og jeg tror hun var uvanlig lite fingernem (og uerfaren). Har ikke opplevd det hverken før eller senere.

Gjest Lilleulv
Skrevet

jeg var hos en gynekolog som plutselig uten forvarsel tok klamydiatest i urinrøret... det er noe av det vondeste jeg har kjent, og blodet rant i flere dager etterpå. hadde angst for GU etter det ja. *blir sint bare jeg tenker på det*

Skrevet

3'er kanskje. Er ikke noe jeg gleder meg til, men det er ikke vondt. Jeg synes også tannlegebesøket er verre.

Skrevet

Her var det jammen mange modige! Jeg er sånn midt på treet, tror jeg, en 5-er. Det er ikke det gøyeste jeg gjør, men jeg pleier ikke å grue meg så veldig heller. Bortsett fra når jeg sitter på venteværelset og skal inn ... da galopperer hjertet av og til! Men jeg gruer meg hvis jeg skal ta prøver som jeg vet gjør vondt eller kan gjøre vondt. Jeg tok en biopsi en gang, og det var vondt - som om en klo hang fast i livmoren og legen dro i den!

Skrevet
Jeg er sånn midt på treet, tror jeg, en 5-er. Det er ikke det gøyeste jeg gjør, men jeg pleier ikke å grue meg så veldig heller. Bortsett fra når jeg sitter på venteværelset og skal inn ... da galopperer hjertet av og til!

Signerer denne jeg...

Skrevet

4 kanskje? Kommer litt an på legen. 2 av de 3 jeg har vært hos var kjempeflinke og utrolig helsynsfulle! Mens hos den 3 var jeg litt ukomfortabel.

Husker første gang jeg skulle var jeg nesten på gråten av skrekk (veldig ung), men fant fort ut at det ikke var _så_ ille :)

Gjest StockDama
Skrevet

1.

Første gangen var jeg litt nervøs, men det gikk over med engang jeg kom inn på legekontoret.

Skrevet

En klar 10'er. Det er pinlig, flaut og ubehagelig, men først og fremst helt jævlig vondt! :kjefte:

Skrevet
Det gikk i alle fall an hos meg...

IKKE godt, nei! :cry:

Legen som gjorde det var assistentlege (hvis det er det det heter når de øver seg på å bli spesialist), og jeg tror hun var uvanlig lite fingernem (og uerfaren). Har ikke opplevd det hverken før eller senere.

Vevsprøver har du kanskje ikke tatt så mange av, heller? Vevsprøve velger noen å bedøve for, mens andre mener at å sette bedøvelsen også er vondt for pasienten slik at nytten blir liten.

Celleprøven er noe annet.

Skrevet

2-3? Er ikke helt avslappet før vanlig sjekk, men vil grue meg veldig hvis jeg må gjøre større prosedyrer en gang, som vevsprøver, assistert befruktning, kirurgiske inngrep osv. Da stiger det nok til 8.

Celleprøve, sykdomssjekk, ultralyd og å kjenne på livmor og eggstokker går helt fint.

Skrevet

Ikke verre enn en 2er. En tannlegetime er en 10er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...