Gå til innhold

Mine innerste t@nker...


dolsy

Anbefalte innlegg

"Kjære dagbok" :P

Jeg har vært litt rundt på KG... og syns det er et fint sted å surfe rundt

når man har tid..

Oppdaget etterhvert at man kunne ha sin egen dagbok her..

Ikke like privat som den man hadde under senga når man var 16 år og skrev om alle undgdomskjærestene, men...

Iallefall en dagbok der man kan bli kvitt litt tanker.. og ytre litt meninger.. uten å nødvendigvis diskutere dem med noen "face to face".

Ser frem til ha min egen dagbok igjen!

10 år siden sist.. og da var det kanskje en noe mindre ansvarsfull og bekymringsløs hverdag jeg hadde enn i dag..

Ikke at hverdagen er så bekymringsfull.. men mye har skjedd på 10år..

Man har funnet "mannen i sitt liv", giftet seg.. fått barn... (et foreløpig!)

Ja.. man har blitt #voksen#!! :kul:

Våren kom tidlig i år.. men forsvant like fort som den kom..

Merket på humør og arbeidsglede og alt annet at alt går så mye enklere når sola titter frem.. :briller:

Det er tom nesten gøy å vaske golv når sola skinner, og man kan ha dørene på vid gap og ta en kald tab`på verandaen..

Denne helgen har det regnet fra ende til annen..

Det er ikke særlig koselig med helg da..

Ikke no særlig å finne på.. og i det hele tatt litt pyton..!!

Men.. vi får se.. det kommer seg nok!!

Det tror jeg... og håper enda mere.. jeg er så lei av å være inne!

Se på det elendige Big Brother.. og alle andre dårlige programmer ut og inn.. Ja, det blir jo til at tv-en står på.. hva ellers skal man finne på..?

Jeg ser virkelig frem til sommeren.. og litt fri..

Om et par uker skal jeg avgårde på kurs.

Det kommer til å bli kjempeinteressant.... og lærerikt i fulle monnn!!!

Kommer til å komme hjem igjen som en "lærd kvinne" helt ugjenkjennelig.. hehe..

Vel.. da har jeg ihvertfall startet på min dagbok... Har tenkt på det lenge..

Så skal jeg skrive mer seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du !!

Sniktitter litt i dagboken din jeg - håper du ikke har noe imot det :)

Takk for hilsen i min dagbok - alltid hyggelig når noen finner veien inn og legger igjen en liten hilsen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Titt tei

Nå er det lenge siden jeg starta på min kjære dagbok.. og jeg var veldig fornøyd når jeg begynte.. Det er bare det at dagene flyr i ett.. og når man endelig har litt tid innimellom til å smurfe rundt her på KG føler jeg meg liksom for sliten til å "skrive dagbok"..

Det er ikke så mye som skjer i livet mitt for tiden.. egentlig.. samtidig som dagene flyr og jeg har masse å gjøre..

Vårt vesle Gull er jo verdens snilleste. 2 år og skravler som en foss..

Sola titter jo frem igjen og snart er det ferie.. og bading.

Feriemålet i år blir Danmark! Har leid et hus med et vennepar.. og satser på en del lekeland etc for barna :enig:

Det blir jo greit.. men neste år blir det nok Thailand igjen.

Er det noen av dere som har vært der?

Vi var på rundtur der i tre og en halv uke, når jentungen vår var et år.. og DET var litt av en tur kan jeg love..

Snart skal vi på weekendtur...m@nnen, jeg og et vennepar. Uten barn, og det må man jo se frem til.. Dyrke kjærligheten :hjerter: og hverandre litt.. Bort fra husvegger som skriker etter maling, bort fra oppvask og kjeler og støvkluter og moppen!! Det skal bli så godt.. :D

Ser det er slike "graviditetsdagbøker" her da..

Hmm.. m@nnen og jeg har lurt på om vi skal prøve å få et barn til..

Som sagt er vår datter 2 1/2 år... Og hvis vi skal gi henne noen søsken er det vel iallefall påtide å begynne å tenke på det...?!

Må innrømme at en graviditet og fødsel til ikke er så forlokkende..

Åhhh.. ja.. jeg kjenner magen turner salto bare jeg tenker på det.. Men, det sies jo at ingen graviditet og fødsel er lik.....(forrige gang gikk ikke helt smertefritt....)

Det er maaaange rundt meg som er gravide.. og jeg blir nok litt smittet... Selvom jeg og m@nnen føler vi har det veldig bra som vi har det med et lita snill Prinsesse.. for det er egentlig bra som det er..

Man skal ha tid / ork / økonomi til å ha barn også..

Men, et barn, et søsken til jenta vår, får vi vel se med tiden om vi kan ordne.. :rosaengel:

Vi har mange søsken selv begge to, og vet hvor viktig og godt det har vært/er..!!

Idag skinner sola for fullt.. deilig!! :P

Formiddagen / ettemiddagen går vel med til litt forskjellig.. Grilling, bading, soling.. avslapning..Når jentungen er lagt i kveld... (ettr nittenhundre en gang..) blir det maling for alle penga. Jeg er ikke noe flink til å male, for jeg har ikke den tålmodigheten man må ha.. men det blir fint uansett.. om man ihvertfall gjør sitt beste..!

Det her ble jo mitt 2.innlegg i dagboka.. så får vi se om det blir flere..?!

Ha en digg dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heiiii!!

Tirsdag kveld.. snart juli.. og vinden uler gjennom treveggene..

Graviditet.. og barn...

Tenker mye på det for tiden, fordi alle, og da mener jeg nesten bokstavelig talt alle, rundt meg er gravide eller har nettopp fått baby...

I kveld satt jeg hjemme alene.. og det slo meg at det var en stund siden jeg hadde mensen..

Vi er ikke "prøvere".. men vi har nå kuttet ut prevensjon, og håper vel at det "klaffer" i løpet av høsten.. men ingen hast..!

Vi har ei skjønn tulle, så foreløpig er det bare sånn at det hadde vært gøy om.. men ikke farlig om ikke.. hvis du skjønner?

Isåfall.. jeg satt her å lurte på når jeg hadde mensen sist.. Kommer ikke på det.. Og jeg som alltid pleier å "huske" ting..det er jo som regel alltid et eller annet som minner meg om noe annet, som får meg til å huske sted og tid.. men ikke denne gangen..

Men, så ble jeg også fort rolig i kroppen, for jeg tok en test (hadde to - har en igjen.. til høsten :P ) og den var negativ..

Så smurfer jeg rundt på KG da.. og leser om alle som prøver å bli gravide.. også prater jeg litt med venninner, naboer, barnehagetanter.. kolleger.. klubbvenner.. o.s.v. som alle er gravide.. og føler meg nesten gravid selv også..

Misunner dem litt.. det skal jeg innrømme..

De har kommet til det punktet der de gleder seg over nok et liv i magen.. og ser frem til å få en baby igjen.. et søsken til deres førstefødte..

For meg har det vært en strak vei, på "skal ikke ha flere.. ihvertfall ikke på MANGE år.." i snart 3 år nå...

Nå føler jeg endelig at jeg har kommet dithen, at jeg selv føler jeg vil makte et svangerskap til.. jeg skal til og med overleve en fødsel til..(les tror jeg, for jeg kjenner svetten pipler ved tanken på en fødsel til...)

Og i aller høyeste grad føler jeg at jeg "skylder" vår datter et søsken..

Vi har det veldig bra nå da.. Jentungen snakker bra, tisser på do.. syns det er greit å sove hos besteforedre en helg i ny og ne, og er et stort tilskudd i hverdagen vår daglig!!

Nå når alle de andre motstridende tankene har forsvunnet, tenker jeg at "skal jeg virkelig begynne forfra igjen?"...

Skal jeg virkelig begynne å amme.. så melka spruter fra den ene puppen mens babyen suger på den andre.. skal jeg virkelig begynne å amme hver natt...holde, dulle og ta vare på et så lite barn IGJEN????

Hmmm... tanken er kanskje egoistisk.. Fordi jeg vet hvor stor støtte man har i søsken, så KAN vi få et barn til, er vel igrunnen det ikke noe å tenke på?

...hmmmmm.. mange rare tanker rundt dette.. og det plager meg egenltig litt at jeg bruker såpass mye tid på å tenke/fundere... lure på alt dette..

Jeg tror det retter seg... jeg tror at innen en to måneders periode nå.. så vil jeg -og mannen.. min har hatt tid nok til å tenke på om vi vil.. og vi tør.. om jeg orker... og klare til å finne ut om vi kan få flere barn..

Jeg håper ting heller mot vil og tør og skal og kan.. men det er ikke sikkert heller..

Det var deilig å sette ord på tankene mine.. for meg selv.. (og alle dere som måtte ha den kjipe gleden av å lese...)

Dags for sengen.. og mannen!! :eeeh:

Ha en deilig drøm, sov godt.

Vi snakkes garantert igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...