Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei!Jeg er en dame på 45 som har flyttet sammen med kjæresten min på 39. Han har en datter på 7 år,men hun bor hos moren sin.Da jeg flyttet inn så var det bare oss to,men nå har det blitt slik at datteren hans har flyttet hem til oss. Hun er så bortskjemt og veslevoksen,og faren hennes holder med henne ialt hun gjør.Det begynte første natta da vi lå og sov i senga,så plutselig kommer hun inn på soverommet vårt og banner og skriker og kaller oss for litt av hvert fordi vi sover i samme seng.Hun forlangte å ligge i midten.Da hun la seg i senga så la hun seg på tvers i senga med hodet oppå underlivet mitt.Jeg sa at hun ikke fikk lov til å ligge sånn og at hun måtte legge seg ordentlig!Da stanget hun meg i magen og sa hold kjeft til meg.Faren hennes sa,la henne ligge sånn,da er hun ihvertfall rolig.Jeg sa at det kilte og at det var ubehagelig å ha hodet hennes der.Men det endte med at hun lå sånn hele natten.Jeg håpet det var første og siste gang det skjedde,men kvelden etter da mannen lakkerte tærne mine i sengen så kom hun inn og var rasende på meg og oss,fordi han lakkerte dem.Da vi skulle sove,så kom hun inn igjen og krøp innunder dyna mi og la seg mellom beina mine med hodet på underlivet mitt.Jeg sa at nå var det nok,og at hun fikk legge seg i sin egen seng,men da ble hun så krakilsk og sint at hun bare måtte få viljen sin for vi skulle få sovet denne natta.Nå har det blitt så ille at jeg må sove med nyonstrømpebukse på meg om natta fordi hun ska ligge med hodet sånn hver natt!Hvis hun våkner på natta,så blåser hun med munnen sin på magen min og lager en slik prompelyd.Og det er verste jeg vet,da våkner jeg og blr sint,men faren hennes bare ler av det.Eller så ligger hun og smatter på en tyggis,og jeg får ikke gått på do engang fordi da må jeg flytte henne.Da må jeg knipe sammen og vente til morgenen.Det er ubehagelig å ha hodet hennes der hele natta og jeg våkner flere ganger pga det.Jeg har ikke villet krangle med mannen min om det,fordi jeg ikke vil at det skal ta slutt pga ho.Men nå begynner jeg å bli lei av dette hver eneste natt,og hun styrer alt!Hva skal jeg gjøre?hilsen fortvilet
Frey Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Be faren hennes om å bli voksen og begynne å oppdra datteren sin.
Caos Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Dette høres jo helt sykt ut! Sett deg ned å prat med mannen, han kan vel ikke mene det er ok å ha en så uoppdratt datter at hans kjære må sove med strømpebukse, ikke kunne gå på do om natten å i tillegg bli vekt av datteren som blåser mot magen hennes??? Dette hadde jeg IKKE godtatt om det var meg. Det er jo nesten synn i datteren også, som har så manglende oppdragelse. tenk på hvordan hun blir når hun blir eldre! Hvordan er hun på dagtid? Er hun sjalu på deg? sint fordi foreldrene ikek bor sammen eller lignende? Dette blir for drøyt for meg.. Hadde ikke funnet meg i å ha mannens datter liggende ved underlivet mitt hver eneste natt...! Snakk med han!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Hvis datteren skal sove i dobbeltsengen, er minstekravet at hun sover på fars side med far.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde blitt rasende og tatt henne bort fra meg uten å nøle. Jeg hadde tatt fatt under armene hennes og dratt henne "på plass" om ingenting annet hadde virket. Jentungen har ikke vondt av å høre fra deg at du ikke aksepterer sånn oppførsel. Om faren hadde blitt sint på meg, så hadde jeg seriøst lurt på om jeg gadd å være der.
la Flaca Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Du har latt det gå ALT for langt allerede. Om dette var deres datter, ville du latt deg hundse sånn? Syns jeg ser det... Her er det bare å stramme seg opp og kalle mannen inn til krisemøte. Ikke vær redd for å tråkke han på tærne, for da kommer du ingen vei. Bare forklar et par enkle prinsipper rundt barn og oppdragelse. Så får dere ta en prat med datteren hans når dere er enige om hvor dere står. Vi har forøvrig en regel om at ingen sover i foreldresenga. Med mindre de er syke, eller klokken er mer enn 6 på hverdager. (vi står opp halv 7-7). Ungene her er 2 og 3 år og har ikke noe problem med å forstå det. Stedatteren på 10 har hatt samme regel fra ca. 3-års alder.
Gjest Gjest_siri_* Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Hun er tydligvis sjalu på deg. Men å ha en 7-åring i sengen hos seg om natten, og mellom beina?? Hvor sykt er det???
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Hun er ikke god å ha med å gjøre på dagtid heller,hun skal bestemme og herse med oss.Og jeg tør ikke helt å si ifra heller fordi hun ikke er datteren min.Hun er sjalu på meg,det er nesten som om jeg har tatt hennes plass.Hun skal styre og bestemme over meg mest.Kommer jeg hjem fra jobb sent på kvelden og de har lagt seg,så er jeg jo trøtt og sliten,da er det spesielt krevende for meg selvfølgelig.Da må jeg på meg en strømpebukse før jeg legger meg,og når jeg legger meg så legger hun hodet sitt mellom beina mine med en gang.Og så plutselig kan hun ligge med haka ned på underlivet mitt og tygge tyggis,og det er forferdelig ubehagelig selv om jeg har på strømpebukse.Mannen min sier at dt går over av seg selv,og at hun bare er sjalu i starten.At hun skal vise at hun er sjefen liksom.Det er ikke noe morro å bli vekket på natta heller at hun blåser på magen min,det er utrolig ekkelt.det jeg har vært redd for er at hun skal ødelegge forholdet mellom meg og mannen min,men nå begynner jeg å bli lei,jeg har vært altfor snill.
la Flaca Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 Hun er ikke god å ha med å gjøre på dagtid heller,hun skal bestemme og herse med oss.Og jeg tør ikke helt å si ifra heller fordi hun ikke er datteren min.Hun er sjalu på meg,det er nesten som om jeg har tatt hennes plass.Hun skal styre og bestemme over meg mest.Kommer jeg hjem fra jobb sent på kvelden og de har lagt seg,så er jeg jo trøtt og sliten,da er det spesielt krevende for meg selvfølgelig.Da må jeg på meg en strømpebukse før jeg legger meg,og når jeg legger meg så legger hun hodet sitt mellom beina mine med en gang.Og så plutselig kan hun ligge med haka ned på underlivet mitt og tygge tyggis,og det er forferdelig ubehagelig selv om jeg har på strømpebukse.Mannen min sier at dt går over av seg selv,og at hun bare er sjalu i starten.At hun skal vise at hun er sjefen liksom.Det er ikke noe morro å bli vekket på natta heller at hun blåser på magen min,det er utrolig ekkelt.det jeg har vært redd for er at hun skal ødelegge forholdet mellom meg og mannen min,men nå begynner jeg å bli lei,jeg har vært altfor snill. Det er jo nesten så man lurer på om dette er "for real". Men jeg er stemor selv, så jeg har en viss forståelse for at det kan skli ut på den måten. Det er tydelig at dere må ta en generell diskusjon på hvordan dere skal fungere som en familie, og hva din rolle skal være. Uansett; du har all rett til å forlange et privatliv og normal nattesøvn, selv om det er en sjalu 7-åring som står i veien for det. Planlegg hvordan dere kan gi henne oppmerksomhet på andre måter. Og for all del; ikke gjør dere selv og ungen en bjørnetjeneste ved å unngå å sette klare grenser. På alle områder.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Mannen min sier at dt går over av seg selv,og at hun bare er sjalu i starten.At hun skal vise at hun er sjefen liksom. Da får du vise både ham og henne at sjefen ikke er henne.
Gjest Gjest_siri_* Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 Det høres nesten ut som tull dette her,- så ille er det. Du får få den hersens ungen vekk fra kroppen din, hva har hun der å gjøre? Sett grenser NÅ, og dersom faren motarbeider deg, så tror jeg ikke dette forholdet blir særlig hyggelig fremover.
Vici Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 Sykt syyykt!! :dåne: Jeg blir kvalm av å lese dette. Dette er ikke normalt. Hvordan kan din mann bare le av dette? Herregud! Nei, si ifra med én eneste gang! Ikke finn deg i sånt tull. Ungen er altfor stor til å sove på samme rom som dere!
la Flaca Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Hvordan kan din mann bare le av dette? Mange fedre har litt problemer med å se at de små døtrene deres vokser til, og at det ikke er like natulig med den graden av intimitet lenger. Særlig ikke for en som kommer utenfra, og ikke har bådet på lillegullet i 9 måneder.
Uno Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Du må ikke finne på å godta dette for å tekkes hverken ungen eller mannen din.....Dette er jo helt vilt og over absolutt alle støvleskaft. Sett deg i respekt og forlang skikkelig oppførsel !
Gjest sykepleier Skrevet 28. januar 2008 #18 Skrevet 28. januar 2008 Du må passe deg! Snart har du myndighetene og moren på nakken, når ungen forteller hvor hun sover om natten.
Gjest hjelpepleier Skrevet 28. januar 2008 #19 Skrevet 28. januar 2008 Du må passe deg! Snart har du myndighetene og moren på nakken, når ungen forteller hvor hun sover om natten. Den tanken slo meg også.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 Dette har jo gått over den normale grensen. Å la et barn ligge på ditt underliv fordi du ikke tør å si ifra er hårreisende. Det burde ikke være ett sekund tvil her. Om faren ikke forstår at du reagerer og syns det er ubehagelig er ganske sjokkerende. Her må du slå hånden i bordet og ta litt kontroll. Ikke faen om jeg hadde tillat det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå