Gå til innhold

gode øvelser med strikk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

har en strikk, treningsstrikk. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få noe ut av den. synes det er vanskelig å bruke den eller bruke den riktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bare en? Er det en slik med håndtak og et "bånd" i midten?

Jeg har trent endel med strikk, men jeg har 4 farger, alt ettersom styrken. Jeg står på den med ett ben og trekker opp. Armene opp til 90 grader, lave skuldre.

Så huker jeg den inn i et dørhåndtak eller noe og trekker frem/litt oppover, altså du står med ryggen mot dørbladet, husk å stå støtt, ett ben foran det andre. Etterpå huker du strikken over toppen av døra og trekker ned mens du sitter på gulvet.

Sett deg på gulvet med bena ut, ta strikken rundt bena, kryss hendene og strikken og ro.

Også står du med begge bena på strikken og strekker armene over hodet, men da må du jo ha en slappere strikk enn i den første øvelsen ellers vil du jo ikke merke at det tar på en av de.

Vet ikke om du skjønner øvelsene men strikk er jo en fantastisk måte å trene på.

Skrevet

Hehe jeg ble litt forskrekka når du sa "bare en" hehe..Jepp bare en. En helt vanlig grønn strikk med to håndtak, en på hver side. Ikke sånn bred strikk slik som du mener, tror jeg....

Vil i utgangspunktet trene ben.. Takk for råd;)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Fikk du ikke med et instruksjonshefte da du kjøpte strikken?

Det er ganske mange fine øvelser med strikk på iform.nu :)

Skrevet

joda men det er leeeeenge siden og strikken hr vært en fin støvsamler i skuffen min siden..så hvor den er aner jeg ikke. takk;)

Skrevet

Om du googler på strikkøvelser så dukker det opp mye forskjellig :)

Skrevet

Om det er bena du skal trene stiller du deg på strikken med begge bena, rompa ut og strikken opp bak på ryggen/langs armen som du holder på høyde med skulderne. Så bøyer du opp og ned, bena litt fra hverandre så du står støtt.

Skrevet

Jeg har også en grønn en, med håndtak, min er rund og tykk som en finger omtrent så jeg vil anta vi har samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...