Gjest Utlogga Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er ganske utrent. Bortsett fra et halvår for noen mnd siden der jeg jogget 3gg/uken har jeg ikke trent noe særlig på årevis. Nå jogger jeg igjen, 2gg/uke satser jeg på. I tillegg er jeg med en venninne på styrketimer o.l. på treningssenter 2gg/uke. Dette er ganske nytt. Vil kroppen min klare å henge med på dette, eller møter jeg snart veggen fordi jeg har begynt for hardt? Er kjempemotivert, joggingen er en halvtime i mitt tempo og timene er morsomme av typen styrke med bosuball o.l. Vet ingen kan si med sikkerhet om jeg klarer å holde dette i lengden, men er ute etter erfaringer og synspunkter fra andre. Den motivasjonen jeg har nå er kanskje et blaff, men jeg håper å ha gode vaner innarbeidet når det går over. Merker allerede at jeg har mer overskudd i hverdagen, og det var derfor jeg ville begynne å trene. Jeg er ikke veldig overvektig, bmi ligger og vipper mellom normal og lett overvekt.
Grønt blad Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Min erfaring er at det kan gå veldig bra. Et lite tips er å ha faste dager/tider som er satt av til trening, og dersom du absolutt ikke er motivert til å trene en dag, så gjør det likevel. Det at du trener sammen med en venninne gjør også at det blir lettere å trene og vanskeligere å si nei, selv om du egentlig ikke har så veldig lyst en dag. Jeg tror dette er veldig overkommelig. Lykke til!
Annikken Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Husk å ikke være for streng med deg selv i starten, jeg tenker kostholdsmessig. Dersom du er flink til å følge 2-4 treninger i uka, har du lov til å ta deg en skikkelig middag med dessert på lørdag Det føler jeg hvertfall er et av kriteriene mine for å klare meg. Jeg holder over flere måneder når jeg prioriterer treningene, har lov til å ikke ta i så voldsomt bare jeg kommer meg på trening (= blir det bare 1 km en dag så er det bedre enn å ikke dra), og har lov til å skeie ut med litt godteri eller kake i helgene. Men som oftest må man jo ta seg sammen og prøve å ta i litt når man først er på trening
Gjest ts Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Takk for tilbakemeldinger! Jeg er ikke så streng på kostholdet. Unner meg litt rett som det er. Men det blir ikke noe fråtsing lenger. Orker ikke tanken på å ødelegge en hel uke med trening bare for en kveld full av sjokolade. Og jeg har funnet ut at ofte har jeg spist sjokolade av gammel vane. Nå spiser jeg litt, og bare når jeg virkelig har lyst på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå