Gjest _trude Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har vært sammen med min kjære i veldig mange år. Vi har alltid hatt et bra seksualliv, men de siste 2-3 åra har det blitt lite av det. Grunnen er at jeg plutselig fikk smerter ved penetrering. Jeg har lest litt på nettet om vaginisme og vestibulitt, men tror nesten ikke det kan være det jeg har. Jeg har nemlig ingen andre symptomer enn at det gjør vondt når han trenger inn i meg. Når han har trengt helt inn går det bra. Jeg føles trang på et vis akkurat idet han trenger inn, og inntrengningen blir derfor smertefull. Mitt spørsmål blir: finnes det andre grunner for smerter ved samleie enn vestibulitt og vaginisme? Jeg vet jo at jeg må oppsøke lege hvis dette vedvarer, for det er blitt ganske uutholdelig for oss begge. Tenkte bare jeg skulle høre om andre har liknende erfaringer først. Har vel i det lengste håpet at det skulle gå over av seg selv... Takknemlig for alle svar!
Gjest Roxie Hart Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Jeg opplevde akkurat det samme. Etter litt "forskning" på egen hand, koblet jeg det med p-pillene mine. Disse har jeg sluttet på nå, og merker sakte, men sikkert forbedring. (Har ingen medisinsk forklaring..) Det er ikke sikkert dette hjelper deg, men håper det ordner seg, for det er jo forferdelig frustrerende.
Gjest _trude Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Takk for svar. Frustrerende er det, ja. Jeg bruker ikke p-piller lenger - har gått på p-sprøyte i ett år nå. Kan den gi samme plager? Hadde jo problemet før jeg slutta med pillen. Kan plagene sitte i så lenge hvis det er pillen som gjør at det blir problemer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå