Caos Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #861 Del Skrevet 16. januar 2009 Formen er varierende, men ganske grei nå egentlig. Men jenter, vet dere hva jeg skal i morgen??? Til en huslevrandør å få plantegninger, tomtetegninger og div. på en enebolig som skal bygges ikke så langt herfra! Men Malama, det er hyysssj! Mamma vet ikke om det engang. Og vi tenkte ingen skulle vite noe før det blir mer aktuelt! Men jeg har jo forelsket meg i de tegningene vi har fått på mail da. Men mye som står igjen før vi vet noe mer da.. snakke med banken blandt annet! hehe! men jeg innser hvor mye jeg har savnet denne følelsen som kribler i magen når jeg tenker på å bygge hus! Før så vi jo i huskataloger hver dag omtrent, men det har blitt lagt på hyllen no i mange mnd, og det er deeeeilig å ha den gode følelsen i magen igjen! Jepp, måtte bare skrive det ned en plass! Huset er forresten ikke av de største, men har 4 soverom, hvor et er i hoved.etg, vaskerom med egen inngang og ellers en planløsning med mange av de kriteriene vi har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. januar 2009 #862 Del Skrevet 16. januar 2009 Høres spennende ut! Sier ingenting jeg... lover! Men oppdater meg da, når dere har vært der! Misunner deg følelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #863 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg skal oppdatere deg ja!! Litt spennende er det jo dette! skal forte meg inn hit i morgen etter jeg har vært der jeg Malama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 17. januar 2009 #864 Del Skrevet 17. januar 2009 Så kjempespennende snuppa!! Dette er jo drømmen! :hoppe: Gleder meg til oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #865 Del Skrevet 17. januar 2009 Tralallalala! Det kribler i magen min! hihi! Samboeren prøver å roe meg ned, å sier ting som "venner, vi må få se flere papirer, før du blir så oppglødd" "Du må huske på at det kan hende det er noe vi ikke er fornøyd med" "husk vi må snakke med banken" "vi har ikke sett huset enda" OSV! Haha, men hallooo, jeg er bare sånn jeg, og det vet han innerst inne. Jeg blir VELDIG revet med, veldig engaskjert, veldig opptatt av dette, og prater bare om det.. haha! Men jeg trøster han med at dersom det er noe som vi ikke liker, så blir jeg ikke så skuffet som han er redd for, da var ikke dette gangen for oss, da drømmer vi virdere til vi finner noe annet perfekt! Nemmlig! Men åh! Jeg er spent ja! *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. januar 2009 #866 Del Skrevet 17. januar 2009 Om det ikke blir klaff nå, så er det fordi det HELT perfekte huset finner du ikke før senere, kanskje neste uke.. Men i mellomtiden er du helt inne i denne tanken, selvsagt. Jeg har kjent deg lenger enn hva den samboeren din har, og vi har jo litt like gener da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #867 Del Skrevet 17. januar 2009 Skrev innlegg her ista, men det har tydligvis ikke blitt lagret.. So here we go again: Vi skal sikkert i møte med de igjen neste uke. Har vært å sett på tomten idag. Fiiin! :D Og vi var å tittet på et likedann hus som er satt opp litt unna, og fikk se huset i levende live! Veldig spennende, og kan vel sies at vi har veldig lyst på! Men spørs no mye hva papirene som vi sikkert får neste uke sier. Spennende!! Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. januar 2009 #868 Del Skrevet 17. januar 2009 Spennende, spennende (Finnes ikke plantegninger av huset på nett vel? Det er jo ganske mange utbyggere som har nettsider med alle sine typehus på... Men ikke alle da, selvsagt) Er det langt unna der dere bor i dag? Min bror har jo drevet og funnet jobber og hus til oss, og som han sa da han satt og peket utover... "her skal det bygges flere tomannsboliger, ja og en enmannsbolig(!) også..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #869 Del Skrevet 17. januar 2009 Tok å sendte deg PM jeg.. Er det en bror som vil ha deg tilbake til riktig by altså? :D Det skal sies at vi hadde blitt veldig glad om du og den lille familien din hadde kommet hit til oss!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. januar 2009 #870 Del Skrevet 17. januar 2009 Min bror finner jobbannonser (internutlysninger) og vil nok ha oss "hjem" ja. Det er ikke realistisk med det første, men kanskje en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. januar 2009 #871 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvordan går det med deg, Caos? Bedre form? Hva sa legen og prøvene? Og hva sier magefølelsen om huset? Når snakke med banken og se på flere papirer? Nysgjerrig Malama som bryr seg. På en god måter altså, bryr meg om deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #872 Del Skrevet 19. januar 2009 Legen ringte nå, og prøvene var bedre enn noengang! HURRA!! Når jeg først var hos lenge, tok hun de oppfølgingsprøvene jeg egentlig skulle tatt for lenge siden (men jeg har jo vært frisk jeg, og glemt av at jeg skulle bestille meg ny time for kontroll!) Men herlighet, nå er jeg NERVØS og ganske glad. Prisen på huset var slik vi var i tvil om banken ville gi oss så høyt lån, nemmelig. MEN nå snakket jeg med han som skal bygge huset, og det viser seg at jeg har gått i klasse med sønnen, så vi snakket lenge, også sier han på en slik sleip selger måte at vi skulle få et spesialtilbus. OJ! Og ja, OJ igjen, for når jeg fikk mailen ble jeg så glad at jeg måtte springe i dusjen! haha, rar ting å måtte gjøre når man blir glad, men jeg MÅTTE gjøre noe, og da var å dusje det mest logiske som falt meg inn! For nå er huset under 2 mill, klar til egeninnsats, og pluss omkostinger. MEN, selvfølgelig er det er MEN, tilbudet står ikke i så mange dager, for det er viss stor interesse på huset.... OG mannen er ikke hjemme! Han er nemmelig i danmark, og drar sikkert direkte derfra til india på jobb videre..! I 3 uker! Dvs, som dere sikkert har tenkt dere til allerede, at jeg må i alle møtene aleine...! Lille meg! Alene i den store verden! haha! Neida, det skal nok gå bra. Heldigvis er Mannen bare en telefonsamtale unna, og jeg vet allerede hva jeg skal spørre husfolkene om! Men å kanskje kjøpe hus, mens mannen sitter på andre siden av jordkloden? Gash! Nytt møte ringer snart husbyggermannen om. Da skal jeg høre om vi kan få gjøre det elektriske selv, om vi kan forandre planløsningen litt (for som du ser på linken jeg sendte deg over planløsningen Malama: Der MANGLER bod!) Det går ikke ann..! Vi har ei DIGER bod nå, men fremdeles liten plass! Greit nok, der er loft, men det er større loft her vi bor nå! Gash! Vi må få fikset til en bod en eller annen plass! Ååå... jeg er spent! Og igjen, nervøs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. januar 2009 #873 Del Skrevet 19. januar 2009 Bod er en nødvendighet... Spennende da. Og litt skummelt, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #874 Del Skrevet 19. januar 2009 Da har jeg vært hos mamma og pappa. Pappa blir sikkert med i møte med byggefirmaet. Betryggende. Ellers har jeg og mamma sett på hvor det kan være bod i tillegg til loftet og de bodene som er i veggene i 2 etg. Ja, det skal nok finnes en løsning. Blir spennende å se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #875 Del Skrevet 30. januar 2009 Neinei, det blir nok ikke hus med den entrepenøren! Han var litt sær! Men men, jakten kan jo fortsette senere den! I helgen passer vi Mira, ei Staffordshire Bull Terrier tispe på ca 5 mnd. og det er fult kjør med to hunder i hus!! Merker jeg gleder meg litt til å sove!! haha! Vi har gått på tur nettopp, og da takket jeg meg lykkelig over at en av hundene er under 3 kg....! Hadde de vært like store hadde jeg hatt seriøse problemer! Og ikke minst like sterke...! Hahaha! Et sammensurium av hundebånd, og hunder som skal tisse omtrent oppå hverandre, og som er overlykkelige av å møte andre mennesker..! Jeg var nok litt av et syn der jeg stresset bortover fortauet, og prøvde å fikse flokene på båndet...! og ikke minst, prøøøve å få de til å gå fint, på hver sin side av meg. Vel vel vel, KORT bånd på begge hundene ved neste tur, ikke bare den ene. Hjelper ikke at den ene går pent, når den andre springer i rundinger rundt den andre, og vil leke! Haha! Lysten på to hunder er her fremdeles, MEN to små, som ikke krever så innmari mye, som blir overlykkelig over de turene jeg har å tilby, som som slår seg til ro etter litt hjernetrim! Jadda! Nå er det klipping av klør, pussing av tenner og lek som står på planen, før jeg og mamma skal sta å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2009 #876 Del Skrevet 30. januar 2009 Du har vel litt jobb med to hunder ja... Skal snart ut å gå tur jeg også, men uten hunder i bånd, bare en baby i vogn...Lettere å holde styr på ham, enn så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #877 Del Skrevet 30. januar 2009 .... Enn så lenge ja! Nå er voffsene roet seg, etter jeg fant denne lille prinsessa med alle bena godt plantet OPPÅ stuebordet mitt! haha! Jaja, nå ligger de pent å sover, i samme sofa, godt inntil hverandre. SØTE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. januar 2009 #878 Del Skrevet 30. januar 2009 Du har å stri med, skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 1. februar 2009 #879 Del Skrevet 1. februar 2009 Caos Innom og hilser på. Har bare skumlest litt her, men fått med meg at dere nesten kjøpte hus, men så ikke p.g.a en særing. Men jeg litt for nye muligheter fremover og ønsker deg masse lykke til Har begynt å lese meg oppover i dagboka mi, og har kommet til siden 125. Mye kjekt og artig å lese. Ha en fortsatt fin søndag Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #880 Del Skrevet 5. februar 2009 Så hyggelig med besøk Ulva!!! Idag skulle jeg vaske huset, før jobb, siden jeg har fri hele formiddagen, meen.. fikk ryddet badet, thats it. Får ta resten etter jobb, og på formiddagen i morgen. Er egentlig ganske fornøyd likevell, for jeg fikk gjort litt andre fornuftige ting! Hurra! Mannen kommer kaaaanskje hjem på søndag. De skal teste over alt de har gjort idag, og om det er greit og ingen feil, skal de oppleve landet og byen de er i ettpar dager før de kommer hjem. Jeg misunner dem! Sikkert utrolig mye å oppleve! Glad han blir igjen noen ekstra dager for å få med seg det, er en engangssjangse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå