Gå til innhold

Kaotisk Caos


Caos

Anbefalte innlegg

Skal vi se, særeie, det er noe ekteskapsgreier da (som vi ikke har, vi har felleseie jeg og min kjære "alt mitt er ditt"-greier, som er det man automatisks har som gift om man ikke har inngått særeieavtale), jeg tenker du egentlig tenker på en samboerkontrakt, som spesifierer hvem av dere som eier hva og sånn?

Dette er ikke noe man leverer inn en plass nei, men et godt råd er: tre kopier. En til deg, en til ham, og en som oppbevares hos en tredjepart dere stoler på (gjerne i en gjenlimt konvolutt altså, bare rett og slett sånn det anbefales å gjøre) Det er jo selvsagt slik at man absolutt ikke skriver en slik avtale fordi man tror man skal få bruk for den noen gang, men om det mot formodning skulle oppstå en slik situasjon, så er det greit å ha en kopi hver, og dersom disse ikke er like (fordi noen har endret på den i litt irritasjon :ler: så har man en tredje kopi som altså viser hvem som har rett. Som mannen sier, man kan jo alltids sette opp hos en advokat eller få en advokat til å oppbevare, men om dere har en eller annen dere stoler på, så er jo det rimligere enn å betale en advokat for å passe på den...

Et minst like viktig poeng er å oppdatere den jevnlig, ettersom man kjøper nye (store) ting, og livssituasjonen endres.

Det finnes maler for slike avtaler på nett, søk på samboeravtale så finner du nok flere, også tilpasser dere den til deres behov og ønsker, om fordeling av eiendeler og kostnader. I tillegg kan det være en ide, makabert som det kan høres ut, å ta stilling til testamente, som ugift arver man ikke hverandre, det er det dine foreldre som gjør (inntil du evt får barn, da er det de). Om det er det du ønsker, så er det jo greit, men i ethvert annet tilfelle, om det så er at du ønsker at din bror skal overta jentefilmene dine, på pur F fordi han selvsagt ikke liker jentefilmer :ler: så må det skrives ned. Og til testamente er det juridiske krav som må oppfylles i form og utfylling og bevitning, men en samboeravtale er noe dere kan ordne dere to imellom uten å blande inn noen andre. (for all del, det kan dere med testamente også, vitnene trenger ikke vite hva som står i det, bare vite at det ER et testamente og at de signerer på at dere frivillig oguten tvang eller i neddopet tilstand skriver under og mener det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har hatt nye å tenke på de siste dagene! Fikk jobbtilbud på barnehagen jeg jobber på, 90% jobb, men det var bare et vikariat, dermed bestemte jeg at jeg heller vil ha 100% på den andre jobben ;)

Greit å vite at man har jobb litt lenger enn et år ;)

Deretter fikk jeg jobbtilbud på en annen barnehage. (moren til ettpar unger der jeg jobber nå, er daglig leder på en barnehage jeg jobbet på for 1,5 år siden!) så hun lurte på om jeg ville begynne å jobbe der igjen. Men etter litt frem og tilbake kom jeg til at den jobben på butikk, er en sjangse jeg må gripe, de vil jeg skal kurse meg opp etterhvert, til høyere stillinger, og jeg føler det er svært dumt å takke nei til en slik mulighet! Jeg vet at dersom jeg angrer på valget, kan jeg lett få meg (vikar/vikariat) jobb i barnehage igjen, så jeg vil prøve dette nå!

Gleeeder meg veldig til å begynne!

De jeg jobber sammen med på barnehagen nå, er rett og slett sur fordi jeg takket nei til barnehagejobben, så egentlig er det ikke så innmari gøy å jobbe der nå.. alle er sure, og mange av pedagogene snakker ikke til meg omtrent.. eneste de har sagt er "Nå har du tatt et dumt valg, et veldig veldig dumt valg.. Du kommer til å angre, for du vet jo at du er en person som bør jobbe i barnehage, ikke på butikk...."

Gash! Men nå har det iallefall begynt å komme seg litt, første dagene var det ekstremt! :ler: Nå skal jeg jobbe der i 3 uker, før jeg har 3 uker med ferie, og deretter begynner jeg i nye jobben! Jippi! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at de skal oppføre seg sånn da. Hvordan vet de at du er en person som bør jobbe i en barnehage, og ikke en butikk? Du må jo få lov til å prøve det ut skikkelig, med kursing og "opprykk", og se hva du trives med.

Og som du sier, det ER en fordel å vite at man har jobb i er enn et år fremover, det gjør det lettere å planlegge fremtiden, både med tanke på det ene og det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Aravis~

så utrolig teite de er da.. :( bare å overse dem inntill videre. Om 3 uker skal du ha ferie også er det ny jobb..!! :hoppe:

snakkes vel i kveld tenker jeg. ;)

Ha en fin dag :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker jobb er forresten like lenge som jeg har igjen.... bare at jeg skal ikke ha ferie da, jeg skal ha permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk for det Ulva!! :klem:

Ønsker deg også en fin helg, og en fin kveld!

Vi passer hunden til svogeren min, samme rase som vi har, så de to koser seg sammen! Nå har vi vært på laaaaang tur, i pøsregn, lyn og torden! Herlig! :hjerte: Av og til er slike våte turer fantastiske! Dessuten er regn romantisk, og det kjentes ut som jeg var nyforelsket! :rødme:

På søndag skal vi på hundeutstillig. Blir kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiiidlig ferdig på jobb i dag, avspasserte noen timer. Så var vi på visning på en enebolig. :hjerte: Blir spennende å se hvordan det går.. Er litt arbeid med den, men den har et veldig godt utgangspunkt!! :jepp:

Idag på jobb, var det en vogn som veltet... :tristbla:

Skummelt når slikt skjer!! hun var krøpet heeelt opp til kalesjen.. og vognen tippet framover mens hun sov..

Uff, frysninger enda... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Usj, skummelt! Kjempeskummelt! Tenk, jeg skal jo la det kjæreste jeg har (eller snart får da) sove i ei vogn. Enn så lenge der det ei stund til han begynner å krype, men velte bør den uansett ikke gjøre!

Spennende med visning da. Hvor? (Geografisk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG skummelt, enda en grunn til at jeg ikke vil ha tre-hjuling.. ble sånn "krise"-møte blandt lederene i barnhagen, å da kom det fram at den ikke hadde veltet dersom det var en firhjuling.. Men det er vel en evig diskusjon! Sist det var en vogn som veltet (hoppet en katt oppi!) var det også en trehjuling.. Skummelt!

Det er samme kommune som vi bor i, bare tre minutt unna... Ligger veldig fint til, men fiiin utsikt.. Men er endel å gjøre på den da.. (nytt tak, takrenner, og maling innvendig..)

Men vi har lyst på enebooolig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! Men det er vistnok annbefalt å legge oppå det som allerede er der, siden det ikke er noe fukt skade.. jeg kan ikke noe om slikt, men skal undersøke litt om priser på forskjellige taksteiner! Blir nok ikke hollandsk pannestein for å si de slik! Men dyrt blir det nok uansett..

Ooog garasje blir nok satt opp også.. Spørs hvor høyt budene kommer inn etter den oppsatte visningen på onsdag.

Blir veldig spennende, men nå betaler jo folk innmari mye for hus som ikke er verd sååå mye, så tviler på vi får det! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...