Gå til innhold

Kaotisk Caos


Caos

Anbefalte innlegg

Takk Malama og Envy!

Jeg skal jobbe på storbarnsavd resten av uken også! Eller... Fredagen er ikke sikkert jeg skal jobbe, men blir iallefall 3 dager med fulltid da! Det hjelper jo både på humøret med å komme seg ut, og jammen på økonomien også! :ler:

Var utrolig koselig idag! Har vært ute hele dagen, så føler meg frisk og sunn! :juhu:

Blir koselig å være der resten av uken også! Gleder meg! :D

I morgen skal vi ut å gå på tur, ha med mat og spise ute! Det blir koselig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det blir lite tid til å skrive i dagbøkene deres for tiden... :sjenert:

Men jeg skal se i kveld, om jeg ikke får tatt meg en runde! ;)

Var lettere når jeg var hjemme hele dagen! :ler:

Nå er jeg klar for jobb, sitte bare å venter på at klokken skal bli litt nermere 8 slik jeg kan begynne å gå.

Tror hunden synes det er litt uvant at jeg ikke er hjemme.. Men i går kom min kjære hjem og luftet han midt på dagen, også kom de å møtte meg når jeg sluttet på jobb! Det var koselig! Og alle ungene var SÅ begeistret for voffs! :ler: Han er jo så liten at ingen er redd han... :jepp:

Idag tror jeg det blir hamburger til middag. vi har noen slike nedfryste burgere i frysen, og jammen tror jeg vi har hamburgerbrød også! Lettvindt og godt! =)

Været er heldigvis ok. overskyet, men ikke noe nedbør i siktet! Heldigvis! Skal jo være ute hele dagen.. Da er det greit det er fint vær! :)

Men nå skal jeg gå!

Ha en fin dag folkens!

EDIT: stor skrivefeil! :ler:

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Caos :-D

Så kjekt å lese at du stortrives. Skjønner deg godt jeg. Unger er herlige å jobbe med. :)

Jeg har desverre ikke fått unger selv, men koser meg glugg i hjel med tantebarn og med de små barnebarna til mannen min. Er så kos når de kommer på besøk, og av og til passer vi de i helgene også. :)

Håper du koser deg like mye i dag.

Klart du ikke har tid til så mye kg og dagbøker når du jobber. :)

Ha en strålende dag Caos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du får jobbe hele uka :juhu:

Det tyder jo på at de er fornøyde med deg, og nyttig for deg å prøve ut å jobbe flere dager også.

Er så koselig at det går så bra.

Kan tenke meg at dere merker bedring i økonomien ja...

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du... det er UNGER du passer i barnehagen, ikke hunder... :ler:

Det var dagens! :ler:

Jeg var tydligvis trøttere enn jeg trodde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere, har hatt nok en kjekk dag! Vært MYE ute. Litt overskyet men koselig.

Unger KAN være herlige. men vi har også noen som rett og slett er et slit... :sjenert: Uoppdradde unger er det værste jeg vet! Rett og slett... :jepp:

Men noen, er bare slik jeg vil klemme og kooose på hele tiden! Nydelige!

Ulva, skjønner godt du koser deg med ungene du har rundt deg! Unger gir en glede og mening med livet! ;) Søøte er de! :hjerte:

Ja, jente 79, tenk, hele uken! Herlig!! :juhu: Og idag har jeg fått så mye skryt at jeg ble flau! haha! Men det er godt de er fornøyd med meg! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med skryt :-D

Godt de er fornøyde ja, da blir det sikkert mer jobbing :-D

Mye spesielle unger ja. Kan tenke meg at ikke alle er like lette å ha med å gjøre... Håper virkelig ikke lillegutt blir sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vanli fornuftig oppdragelse blir de nok ikke slik. Idag har det vært ekstremt! Mye slossing, mobbing og slik. 6 unger fikk med brev hjem, bra fre min avdeling idag, og to gav vi muntlig beskjed til foreldrene. Puh!

Det er jo slik som kan skje de beste og mest veloppdradde det, men i dag var det alle pøblene.. Slitsom dag. Merker overskuddet ikke er så stort når jeg kommer hjem, men har iallefall laget middag, ryddet av og fått på en maskin.

Men rydde, ja, det burde absolutt gjøres!

kanskje i morgen? *gjesp* hihi, nyter å være sliten jeg... for dette er en slik GOD sliten, slik sliten at jeg har brukt kroppen, gjort noe fornuftig, levd livet! :D Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fint kan la huset flyte nå :Nikke:

Du har jo vært på jobb!!!

Nei, får satse på at vi ikke får en pøbel. Tror ofte det har litt med oppdragelsen å gjøre... Spent på hvordan det blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED JOBB :) :)

Alt for lenge siden jeg har vært innom her, har hatt mye å gjøre. Fint å se at du koser deg! Håper resten av uken din blir like fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke:

Helt enig i at hvordan ungene er har med oppdragelsen å gjøre. Uten å gå inn på hvem kan jeg fortelle om to søskenpar på omtrent samme alder.

Det ene paret fikk alt pekte på alltid, de gjorde i foreldrens øyne aldri noe galt og foreldrene kranglet åpenlyst i ungenes nærvær og gjorde det i alle år. De var vanskelige. (er voksne nå)

Så har vi det andre paret. Og de var engleunger i forhold. Snille, hjelpsomme og det var en forøyelse å være sammen med de. I det hjemmet var det harmoni og ungene har fra de var små lært seg at ting ikke kommer av seg selv. Alle disse er voksne nå, og har skikket seg vel. :) Det ene foreldreparet er skilt. Og dere gjetter sikkert hvem.

Jeg har som dere vet ikke unger selv, men har jobbet mye med de, vært mye sammen med barn privat, og jeg mener bestemt at hvordan ungene blir har en god del å gjøre med oppdragelsen.

En annen historie, som er nåtid. Min beste venninne er alenemor og uføretrygdet. Gutten hennes har aldri manglet noe, men han har alltid hatt en fortåelse for at moren ikke har råd til alt han ønsker seg. Han er flink til å spare og er en fornuftig gutt.

Han er veldig opptatt av fotball. Spiller selv og følger med i både norsk og utenlansk fotball.

Moren spurte han her om dagen om han kunne tenke seg å abbonere på sportskanaler slik at han fikk sett flere kamper. Hvorpå poden svarte: Hadde sikkert vært gøy det mamma, men jeg tror vi kan bruke de pengene på noe mer fornuftig. Jeg kan se det som går på de kanalene vi har. Han er 13 år.

Dette ble et langt innlegg Caos, men jeg ble litt inspirert av snakket om barn og oppdragelse. Håper ikke det gjør noe om jeg skrev e så langt innlegg.

Ha en strålende dag Caos :klem:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, enig i at oppdragelse har mye og si...

Men av og til henger det ikke helt på greip synes jeg... Ser for eksempel søsken hvor den ene skikker seg bra og den andre er en ramp...

Men utrolig fin historie om den gutten Ulva. Fint å se hvor reflekterte enkelte unger er :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Caos :-D

En liten tur innom dagboken din, for å legge igjen en hilsen før jeg logger meg av for i dag. Vi skal bort en tur i dag, og da blir det sent før vi kommer hjem :)

Håper du har kost deg på jobb om dagen :Nikke:

Og jente79 har selvfølgelig helt rett. Det med to søsken som utvikler seg helt forskjellig tiltross for samme oppvekst mener jeg. Burde jo ha lagt til det når jeg fortalte historen min :sjenert:

Ha en fin kveld Caos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er litt rart hvor forskjellige hvor folk er noen ganger...

Ser min venninne har to helt forskjellige unger. Eldste har alltid vært veldig samarbeidsvillig og en grei gutt. Yngste har veldig sterk vilje. Hun har hatt det fra hun ble født...

Ser på disse som utrolig gode foreldre, men kan visst være utfordrende til tider.

Håper du har hatt en fin dag på jobb i dag, Caos.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredags morgen!

Tenk, nå er det fredag, i morgen er det helg. Og denne gangen får du ha "helg" på samme måte som oss andre, et par fridager etter ei arbeidsuke!

Det er deg vel fortjent, Caos, VIRKELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! Takk for at dere holder liv i dagboken min! :hjerte:

ja, det er nok ikke alltid oppdragelsen har alt og si nei, personligheten også spiller inn. Men vi merker fort at de som får det slik de vil hjemme, tror de alltid kan få viljen sin ellers i livet også, og rett og slett går på endel smeller hver dag på barnehagen! :ler:

Jeg har koset meg på jobb hele uken!

Men fikk litt tidligere helg enn planlagt. I natt våknet jeg nemlig og var kokende varm, svettet og peste! :ler: Hadde over 39 i feber og var kvaaaalm! :spy:

Ikke noe kjekt.. Ringte på jobb når barnehagen åpnet, og da var det bare å holde seg hjemme å ikke smitte andre barn eller voksne! Er allerede endel barn som er hjemme med sykdom, og ei voksen som måtte gå hjem tidligere i uken..

Men HELDIGVIS har kvalmen gitt seg! :juhu: og feberen er på vei ned. Føler meg jo egentlig frisk da, bortsett fra den forbaska feberen! Trodde jeg skulle klare å gå på jobb idag, men er nok best å bare holde seg hjemme, selv om jeg skulle ha kort dag, bare 5 timer..

Ellers er livet topp nå! Elsker jobben min, og alt annet i livet smiler til meg! Koselig når man føler alt klaffer!

Håper alle dere jenter har hatt en fin uke også, og at dere får en fin og avslappende helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart setter man ingen grenser for barna så merkes det gjerne...

Har veldig med hva de er vant til hjemme. Ser i familien vår. Er noen som er vant til et ganske mye høyere lydnivå enn andre... Det blir slitsomt i sosiale sammenhenger!!!

Uff, kjedelig å bli syk da. Men godt feberen er i ferd med å gi seg. Ingen vits å gå på jobb i barnehage da, er vel derfra du fikk det uansett høres det ut som...

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...