Malama Skrevet 22. april 2008 #601 Del Skrevet 22. april 2008 Håper formen din kommer seg utover dagen. Ha en fin dag, Caos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 22. april 2008 #602 Del Skrevet 22. april 2008 Hei Caos :-D God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #603 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Takk skal dere ha jenter! Ute er det STRÅLENDE varmt og deeeilig! Håper dere har like fint vær! Jeg begynner ikke på jobb før klokken 12 idag, men sto opp tidelig i håp om å få vasket litt klær og denslas. Må innrømme at i skrivene øyeblikk frister det mer å være i hagen å kose meg! Jeg kunne oljet, men har overlatt den jobben til min kjære etter jeg tok et strøk som ikke ble så bra.. Vi har med mørk farge denne gangen, og det blir nok pent når det blir ferdig! Rabarbraen jeg fikk fra mormor og morfars hage, er vokst seg ganske så stor og fin, og jeg gleder meg til "stilkene" blir lenger.. I helgen skal vi gjøre et nytt forsøk på å dele noen digre steiner som ligger ute i hagen, for å endten få de vekk, eller iallefall gjøre de mindre og rettere, slik vi han ha opp et gjerde.. Gjerde er veeeldig greit å ha når man har hund gitt.. heldigvis er ikke vår av den typen som stikker av, men uansett har vi en hovedvei rett over en støyvoll, og vi vil jo helst være sikker på at han ikke er oppe ved den.. Nå er vi alltid ute sammen med han år han er i hagen.. Ellers har hage prosjektet vårt blitt ganske mye støre enn hva det var.. Nå har vi bestemt oss for å mure opp en mur, som blir endel lenger og høyere enn hva som har vært tenkt litt på i det siste.. tror vi begynner med den i helgen, samt få raket over "plenen" og få vekk all mose steiner og gress, alt skal bare være mold når jeg er ferdig med den jobben... for da kan vi virvle opp og få lagen til på et bedre vis, og så en fin plen istedet for den som er der.. Heldigvis kan vi låne endel maskiner med pappa, det hjelper oss jo veldig! Rotete innlegg, men tror jeg er litt rotete i hodet selv jeg.. Trøtt idag, selv om jeg har vært våken lenge nå.. Ha en fin dag jenter!! Endret 24. april 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 24. april 2008 #604 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Så flink du er i hagen Endret 24. april 2008 av Inwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #605 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg har enda ikke begynt på husarbeidet... men ja, hagen begynner å komme seg! Er så kjekt å holde på i den når det er fint vær! :juhu: Håper bare være holder seg! Har forresten arvet grillen til "svigerfar" den trenger en vask og ettpar nye rister, så er den tipptopp, han skulle kjøpe ny som de kunne ha med i campingbilen.. Da slapp vi endel tusenlapper på den utgiften. :juhu: For min kjære er av den typen som skal kjøpe noe "skikkelig" når han først skal kjøpe.. så de han har sett på, har kostet mer enn jeg liker.. Men nå ordnet det seg uansett! Men dere, må når jeg sette på en maskin med klær.. kjedelig som det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 24. april 2008 #606 Del Skrevet 24. april 2008 Haha, min far kjøper ny grill til 200 kr hvert år. Han skal nemlig ha en billig kulegrill som han putte rikelig med køøl oppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #607 Del Skrevet 24. april 2008 Min kjære ville ha en gassgrill med flest mulig brennere og denslags.. jeg har ikke peiling! men essa, nå har vi iallefall en helt ok gassgrill stående på verandaen, som blir toppers i løpet av dagen når vi får tak i nye rister.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. april 2008 #608 Del Skrevet 24. april 2008 Grill er goide greier. Man trenger ikke tusen brennere og alt sånn, men det er greit at den funker fint. Vi har en som har ei gasskokeplate på ene siden, det er helt genialt synes jeg. Da kan jeg koke ris der mens jeg griller, så slipper jeg å løpe frem og tilbake og passe på risen og grillmaten. (eller i praksis ende opp med at "mor lager til ris og salat inne, og far får kose seg med grillinga ute") Men det aller viktigste er grillgleden, og den deilige maten som blir resultatet, uansett om det er en ny grill til 200 kroner hvert år, eller en knalldyr sak med masse dilldall. Vi har grilla hver eneste dag siden fredag forrige uke, og jeg nyyyyter det. Så har de meldt ei uke med regn her i byen da, så det blir nok innemat neste uke. Men bedring mot neste helg, så da blir det mer grillings igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. april 2008 #609 Del Skrevet 24. april 2008 Ehh, forresten, derved var langtidsvarselet på yr.no oppdatert, og de har ombestemt seg fra sol og fint fom torsdag, til regn, regn og mer regn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #610 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, denne grillen vi har arvet fra svigerfar har også en slik kokeplate greier på ene siden! genialt! Så idag skal vi kose oss ute i fineværet og grille å ha det toppers! I morgen er det meldt dårligere vær her.. så vi får bare nyte det når vi kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 24. april 2008 #611 Del Skrevet 24. april 2008 Heisan Caos :-D Grill ja. Vi har alltid hatt kulegrill. Mannen min har egentlig aldri vært så veldig glad i å grille. Men for 3-4 år siden laget han en krok i hagen, men uteplass og levinduer rundt. Og inne i den kroken fant han ut at der måtte vi ha en skikkelig peisgrill, for det var så fint. Og det blei det jo Det beste av alt er at nå elsker Ulvemannen min å grille Kjempekjekt å drive på i hagen. Nå er terassen vasket og oljet. Og min kjære har begynt å male huset som etter mange år med hvetegul farge i år blir vårgul. Og det blir sååååå fint :juhu: I drivhuset vokser det, så det er bare å vente på mildere netter før de kan plantes ut. Pleier å vente til etter 17 mai da, for det kan jo komme frost før den tid, og det hadde iallefall vært kjedelig. Ha en super dag Caos(og andre som titter inn her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #612 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Ååå, hagen deres høres så koselig ut Ulva!! *drømmer om en like fin hage* Har jeg fortalt om da jeg var på tur med barnhagen, og vi gikk forbi huset vårt (som er en tomannsbolig) naboen har veldig grønne fingrer og har en flott hage, mens vår hage ikke er noe særlig å skryte av i skrivene stund.. Så spør alle rundt meg hvilken del av tomannsboligen jeg bor i. Før jeg rekker å svare hører jeg "den med fin hage, eller den med stygg hage.." da bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres og det fort! Så det blir nok koselig der tilslutt! Har så lyst å plante masse tulipaner der jeg.. synes det er fine blomster, som jeg inbiller meg at det ikke er så mye jobb med? Endret 24. april 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 24. april 2008 #613 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Ja Caos, masse tulipaner i forskjellige farger anbefales. Vi har plantet minst et 200 stykker for noen år siden+ de som var fra før. Kjempekos når de kommer, og det før sommerplantene kan settes ut. For noen år siden var det et tilbud på plantasjen: Stapp så mye du får til i en papirpose for 100 kroner(løker). Ulvemannen min stappet og stappet så jeg var redd posen skulle sprekke. Men den holdt og når vi kom hjem og tømte det ut, var det småposer med løker utover hele kjøkkenbenken. Helt utrolig at han fikk plass til alt en en pose Men fint ble det. Men om dere har rådyr i nærheten, så pass på. De elsker tulipanknopper. For et par år siden hørte vi i radioen fra et lokalt planteområde at de hadde funnet løsningen. Såpe rett og slett. Så Ulva kjøpte inn såpestykker i hauger. Vi skar de opp i små biter, stakk de i jorda rundt tulipanene og rundt tomta ellers. Og det hjalp :juhu: Rådyra så vi, men de kom ikke innenfor vår mur av såpe. De skyr lukta. Endret 24. april 2008 av Ulva35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #614 Del Skrevet 24. april 2008 Såpe faktisk! Har hørt om blodmel(?) og at det skal funke bra også.. her KRYR av rådyr, og vi har ofte rådyr på tomten.. Så da får vi gå til innkjøpe av såper! Men hvordan er det med tulipaner da..? (innser nå at jeg kan veldig lite om blomster) Kjøper jeg løker og planter? når skal desse planes? Eller skal jeg kjøpe ferdig blomstrene tulipaner og plante ut? Så ene gartneriet vi hadde på hadde endel blomstrene tulipaner (med løk) som de solgte.. Hmm.. Får trøste meg med at jeg kan så lite siden jeg aldri har vært opptatt av hagestell, og at dette er første året med hage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 24. april 2008 #615 Del Skrevet 24. april 2008 Tulipaner kjøper du om høsten og planter da. Løker. Mannen min sier at han har prøvd å sette de på våren, men da blir de spinkle og dårlige. Kanskje du kan få kjøpt noen ferdige, men jeg vet ikke da om hvordan de blir. Når det gjelder å ta inn løkene på høsten/vinteren har vi prøvd begge deler, men vi har funnet ut at de tåler å overvintre i jorda. De gjør de hos mamma også, som bor på østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #616 Del Skrevet 24. april 2008 :juhu: da blir det altså tulipanløker til høsten :juhu: Spennende! er spent på hvordan resultatet av hagen blir når vi blir "ferdig" (hermetegn siden jeg aldri tror vi blir ferdig) men iallefall slik i kan bruke den, og kose oss i den.. kjedelig å ha en hage av den typen som aldri kan kose seg i, fordi den ser forferdelig ut! Men nå skal jeg ut i hagen å leke med voffse, og rydde sammen litt til senere idag når vi skal få gjort noe der ute! Ha en fin dag alle sammen! Og takk for hjelpen Ulva! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. april 2008 #617 Del Skrevet 24. april 2008 Man trenger jo ofte litt tid på å finne ut hvordan hagen skal være da, Caos. Jeg er også sånn. Har bodd her i halvannet år. Men enda ikke fått plantet. I fjor bare regnet det så jeg fikk aldri begynt. Men nå har jeg fått noen gode ideèr av Ulvas mann, så nå skal det nok bli bed her ja Men tror det er greit å begynne med noe enkelt og legge lista litt lavt. Kan heller gjøre om året etter hvis en føler at dette gikk greit. Ellers er jeg redd for å drepe motivasjonen i den spede begynnelsen. Håper du har hatt en fin dag på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 24. april 2008 Forfatter #618 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, her leger vi egnetlig ikke lista så høyt, eneste som er er at når vi først skal mure, så gjør vi det sikkelig, istedet for å angre på hvordan de ble gjort, i de neste årene.. Så her gjør vi det vi skal mer grundig, og mer gjennomtenkt, enn ved første tanke. Det blir ikke så mye planting av blomster og denslags. skal ha en rund busk i krukke ved inngangen, ellerr blir det tulipaner ved høsten Elsker tullipaner! :juhu: Det vi egentlig holder på med nå er opparbeiding av tomta, for den var ELENDIG når vi kjøpte huset! Men det blir bra, det er det viktigste! :juhu: Ja, jeg har hatt en strålende dag på jobb! Kort dag, litt over 4 timer, men det gikk fort og det var kjekt! Min kjære skulle egentlig sluttet for 2 timer siden, men han blir på jobb endel lenger.. iallefall en time til, var siste meldingen jeg fikk.. de hadde trøbbel med noe på jobb, så vde måtte prøve seg frem til de lykkes.. Jeg og hunden har vært ute, og vurderer å dra til mine foreldre dersom han blir sen idag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. april 2008 #619 Del Skrevet 24. april 2008 Viktig å tenke seg om før man setter i gang med svære prosjekter ja. Dumt å bygge en mur, bare for å finne en bedre løsning etter man er ferdig. Sånn tenker jeg inne også. Det kan godt ta litt tid hvis jeg virkelig er fornøyd med resultatet, og ingenting er bedre enn når resultatet blir bedre enn man hadde trodd på forhånd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 25. april 2008 Forfatter #620 Del Skrevet 25. april 2008 Oj! Jeg har fått LØNN idag!!!! :juhu: Første gangen på ca 15 mnd jeg har fått lønn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå