Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #421 Del Skrevet 28. mars 2008 Ååå, jeg har lyst å lage alt mulig nå! Mmm, *sulten* Men jeg husker mamma brukte å lage kjøttpudding når jeg bodde hjemme, med mais å paprika å slikt inni, men hvilken saus er vanlig til sånt? Vanlig brun saus? Nå har jeg skrubbet kjøkkenet, vasket hyller og de skapene jeg ikke tok før i uken. Deilig å bli ferdig! Men jeg blir mer og mer overbevist om at jeg må ha noe mellom kjøkkenbenen og overskapene, nå er det bare tapet, som har et mønser, og det er nesten umulig å skrubbe rent for stekefett og slikt! Bah! Forferdelig! Så skal jeg tørke støv og vaske over stuen etterpå! Å da er jeg snart klar for helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 #422 Del Skrevet 28. mars 2008 Mamma lagde også sånn kjøttpudding, hun pleide putte grønnsaksblanding inni når vi var små (tull og fanteri, ødelegge god middag med sånne ting som vi ikke lite) og ofte hadde hun bacon langs kantene... (ååååhhh.. så sulten jeg blir nå) Men jeg tror ikke vi hadde saus, bare smeltet smør? Men, spørr mamma'n din da vel, om du husker en saus fra din barndoms kjøttpudding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #423 Del Skrevet 28. mars 2008 Smør! selvfølgelig! Søkte på kjøttbudding og fikk opp at de varmet den i sausen, dette kan jeg ikke huske at mamma brukte.. Men smør derimot, det hørtes vanligere ut ja! Jeg skal bli flinkere til å lage slike middager som jeg har "glemt" av etter jeg flyttet ut.. også skal jeg bli flinkere til å lage fiskemiddager! Caos blir flink husmor! Er jo greit med mange av desse middagene at en kan lage store posjoner å fryse ned! Men nå tror jeg jammen vi må slutte å prate om mat! Magen min romlet så høyt at hunden som lå å sov på gulvet voknet! Har spist knekkebrød med tomat og agurk på, men det blir liksom ikke det samme som saftige middagsminner fra barndommen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 #424 Del Skrevet 28. mars 2008 Overrasker egentlig ikke at min og din mamma har de samme tradisjonene for hva de har til kjøttpuddingen.. de er jo tross alt søstre... Og sannelig, fikk lyst til å lage kjøttpudding jeg også.... Selv om jeg ikke egentlig liker de greiene mamma puttet inni nå heller... men å lage den uten fyll er vel litt "juks"... Jaja, tid for lunsj i det minste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. mars 2008 #425 Del Skrevet 28. mars 2008 Godt jeg akkurat har spist lunch før jeg kom inn hit. Til og med karbonade, så ble ikke så fristet av matpratet Vi brukte vanlig brun kjøttkake saus til kjøttpudding. Men sikkert forskjellige vaner. Vi hadde heller ikke grønnsaker inni. De ble gjerne kokt ved siden av, og var gjerne letter i hjel kokte... Nei, min mor er ingen gourmet kokk selv om hun begynner å komme seg nå. (Bare min søster som mener moren min er det, men jeg synes ikke at det å kunne steke medisterkaker berettiger en tittel som gourmet kokk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #426 Del Skrevet 28. mars 2008 Malama, du kan jo ha det du selv liker inni? Jeg har også tenkt å droppe mammas ferdig blanding inni, å bare ha paprika, mais og ting jeg faktisk liker.. :ler. Jente79: karbonader er så godt! Blir bare mer og mer sulten jeg! Uff, leser om ulykken igjen, ser at røykdykkere skal sjekke om noe tetter igjen gasslekasjen, og går inntill bygget og flammene nå.. uffameg, blir heilt nervøs av dette jeg... Forferdelig ulykke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. mars 2008 #427 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg har ikke spist lunch og nå ble jeg iallefall sulten Angående kjøttpudding. En av mannen min sine favorittmiddager, så vi får vel ha det en dag snart. Lenge siden sist og jeg også synes det er godt. Har aldri hatt noe i den, og når jeg var liten så var det brun saus. Men så fikk jeg servert den med kål og hvit saus Bare nydelig. Etterhvert begynte jeg å halvblande farse med kjøttdeig som jeg spedde selv. Det bare anbefales. Det er selvfølgelig en smak sak, men å prøve med hvit saus er ikke dumt. Bruk H-melk i sausen og ikke skummet da Godt å høre at det går bra med deg etter jobbedagen Caos :smile: Smart hund dere har som heier på det riktige laget Har litt sansen for Ålesund også jeg da. Er så imponert over fansen som virkelig støtter laget sitt i medgang og motgang Ha en super dag Caos og dere andre her inne Endret 28. mars 2008 av Ulva35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #428 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Så er røykdykkerene trygt ute! *puh* Hvit saus på kjøttpudding har jeg aldri hørt om, men det skal jeg lagre baki hodet til en gang! Ja, hunden vår er en klok liten herremann Hundeforeldrene hans har fått strikket seg LSK gensere, som de har på seg når LSK spiller kamp! Og ja, jeg må si Aafk fansen er fantastiske! Nå er ikke jeg blandt de mest iherdige da, men har vært medlem i supportergjengen Stormen, og de er bare helt utrolige til å støtte laget sitt!! Tusen takk! Ha en suuper dag du også Ulva! Endret 28. mars 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. mars 2008 #429 Del Skrevet 28. mars 2008 Like godt jeg ikke fikk med meg at røykdykkerene gikk inn, før de var kommet utigjen da. Så slapp jeg å bekymre meg for det i alle fall. Joda, jeg kan putet inni det jeg selv liker, i en kjøttpudding... men jeg kommer ikke på så mye det kunne være... gulrot... (Malama VIL gjerne like paprika, men gjør et ikke. Svelger jo allernådigst ned mais og erter, men paprika liker jeg bare ikke. Og da er denne grønnsaksblandeen med gulrot, mais og erter plutslirg ikke så dum likevel... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #430 Del Skrevet 28. mars 2008 Hehe, da ble det verre ja, kanskje den blandigen er flott? Lurer på om jeg skal prøve å lage fiskekaker endag jeg... Jeg er jo egentlig ikke glad i det, men vet mamma har mormors oppskrift, og de var jo de eneste jeg spiste før.. Så har lyst å prøve å lage! Nå skal jeg ta en innsatse med vasking, støvtørking og vindusvask igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #431 Del Skrevet 28. mars 2008 Da var helgavasken ferdig, og godt er det! Mannen slutter på jobb om en god time og da har han helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #432 Del Skrevet 28. mars 2008 Nydusjet, satt hårkur og smurte meg inn med en ny bodylotion med deeeilig duft! Nå har jeg på meg favoritt joggedressen, sitter i sofaen med en sovende mann på ene siden og en sovende hund på andre siden...! Søte gutta mine! Mannen er sliten etter jobb, så han skal få hvile og slappe av litt, før jeg lager mat og vekker han! Var på butikken for å handle, men det va kaos, så vi grabbet med oss det vi trengte, betalte og fortes oss hjem! Vi får manne oss opp til handling i morgen! Nå skal jeg begynne å kutte opp ingrediensene til tacoen, og kose meg på kjøkkenet! GOD HELG alle sammen! Håper dere får det supert, med strålende vær, tippeligastart, latter og glede! ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 29. mars 2008 #433 Del Skrevet 29. mars 2008 Caos Jasså Caos, det var kaos på butikken Det var det når jeg var og handlet i dag også. Dro tidlig og regnet med at det var stille, men den gang ei. Og når jeg skulle kjøre ut fra Rema så kom jeg ikke ut. Ingen andre bak meg heller. Hvorfor? Joda detvar en tosk som hadde parkert sånn at ingen kom forbi han. Og gjett om han hadde god tid i butikken Han kom da tilslutt, og fikk mange sure blikk. Reiste ned til blomsterbutikken og kjøpte en nydelig bukett med roser til min kjære Håper du får en strålende fin helg Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 #434 Del Skrevet 29. mars 2008 Har vært og handla i dag også jeg, på to forskjellige butikker, hvor folk tok det helt med ro, ingen ekstrem hamstring, og smågale folk. Merkelig rett og slett oppført seg helt som normalt.. helt motsatt av hva jeg hadde venta. Jaja, vi handla nå inn det vi trengte til helga, og fylte opp i skapene med det vi uansett ville kjøpt til skapene fordi det var tomt, men ikke noe utover det, og regner med å fint få tak i mat neste uke også. Vi HAR jo mat i fryse og skap om det skulle blir krise, til noen dager i alle fall, så det ornder seg nok uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #435 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Ulva: så koselig med blomster til din kjære! Da ble han nok glad! Koselig! Jeg hadde forberedt meg på full galskap idag, med handlingen, men nei, det gikk overraskende bra! Vi fikk handlet det vi trengte til helgen og fylt opp skal med det som var tomt. Mat blir nok ikke noe stort problem tenker jeg, vi får nok tak i det vi trenger! Ellers har vi vært i byen idag, gått tur med voffs og hjelpt mamma og pappa med noe parabol greier.. greit å få gjort litt forskjellig i løpet av dagen! Idag fikk forresten en venninne babis, 2 uker på overtid, så det var på tide! Da er ikke neste babis i vennegjengen ventet før september! Nå skal jeg kose meg sammen med guttene mine, voffs og min kjære! Ha en flott helg alle sammen! Endret 29. mars 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 #436 Del Skrevet 29. mars 2008 Men i slekta er det i det minst ventet en før september da, så da er min "neste baby ut" da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #437 Del Skrevet 29. mars 2008 Jepp, deres babis er neste i rekka, så vidt jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 29. mars 2008 #438 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei Caos! Endelig fikk jeg oppdatert meg inne hos deg igjen. Det var alt for lenge siden jeg hadde vært innom deg. Ønsker deg en fin helg. :-D Endret 29. mars 2008 av Ada Blûe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #439 Del Skrevet 29. mars 2008 Takk for hilsen Ada! Lenge siden jeg hadde vært inne hos deg også, så måtte inn å oppdatere meg! Nei, dette gikk ikke veien for aafk gitt... Vålerenga spilte best, spesielt 1 omgang. Men utrolig irriterende med den straffesituasjonen til aafk på overtid.. Men det er jo ingenting å gjøre noe med nå! Så da får vi gratulere våleregna med seieren da! Æsj, jeg liker ikke foppalkamper som man taper! Men vi får håpe aafk iallefall gjør det bedre enn dette fremover! Det synes jeg faktisk laget fortjener jeg! Litt patriotisk må man være jaa! Idag er det kosekveld igjen! Elsker kosekvelder! Og kjæresten min er den søteste! Er så glad jeg har han.. :love: Mer fantastisk kar skal man lete lenge etter! hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 #440 Del Skrevet 29. mars 2008 Kjipt med den straffesituasjonen ja, men totalt sett var nok desverre de der oslotullingne bedre... Men bedre lykke i senere kamper... om enn ikke akkurat den neste da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå