Gå til innhold

skadet og sykemeldt

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har over lengre tid jobbet som sykepleier i kommunehelsetjenesten, mens jeg har søkt på jobb andre steder. Har derfor bare tatt ekstravakter, og ikke hatt noe fast eller vikariat. Den siste måneden har jeg jobbet ekstravakter nesten tilsvarende en 100% stilling.

Nå har jeg blitt sykmeldt pga armbrudd. blir vel sykmeldt i 1 og en halv til 2 måneder. Hvordan blir det da med sykepenger? har jeg rett på det fra arbeidsplassen selv om jeg ikke er ansatt der i en stilling? eller får jeg eventuelt sykepenger fra nav? Hvor mye kan jeg få?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_spl_*
Skrevet

Tror faktisk du må gå 15 dager uten sykepenger fra noen, og deretter er det Nav Trygd som dekker resten. Da må du be din tidligere arbeidsgiver sende papirer på lønnen din til Nav, så de vet hva du skal ha i sykepenger.

Jeg jobber i vikarbyrå, og det var et forferdelig styr da jeg ble sykemeldt. Da er det enklere når man er fast ansatt, om ulykken skulle være ute. Lykke til.

Skrevet
jeg har over lengre tid jobbet som sykepleier i kommunehelsetjenesten, mens jeg har søkt på jobb andre steder. Har derfor bare tatt ekstravakter, og ikke hatt noe fast eller vikariat. Den siste måneden har jeg jobbet ekstravakter nesten tilsvarende en 100% stilling.

Nå har jeg blitt sykmeldt pga armbrudd. blir vel sykmeldt i 1 og en halv til 2 måneder. Hvordan blir det da med sykepenger? har jeg rett på det fra arbeidsplassen selv om jeg ikke er ansatt der i en stilling? eller får jeg eventuelt sykepenger fra nav? Hvor mye kan jeg få?

Har du ikke arbeidsgiver, så får dy sykepenger fra Nav trygd. Du får det samme som du ville fått i ledighetspenger.

var du i jobb da det skjedde så vil arb.giver dekke de første dagene, så nav,men da full lønn.

Har det samme som deg nå. Ble sykemeldt den daen jeg gikk av...dermed uten arb.giver.Surt....

Skrevet

Sykepenger skal erstatte tapt inntjening når du er syk.

Selv om du ikke er fast ansatt har du krav på sykepenger lik gjennomsnittet av det du har tjent de siste 3 mnd.

Ta kontakt med arb giver og NAV, så ordner det seg.

Du har også krav på å få sykepenger i arbeidsgiverperioden på 16 dager.

Skrevet
Sykepenger skal erstatte tapt inntjening når du er syk.

Selv om du ikke er fast ansatt har du krav på sykepenger lik gjennomsnittet av det du har tjent de siste 3 mnd.

Ta kontakt med arb giver og NAV, så ordner det seg.

Du har også krav på å få sykepenger i arbeidsgiverperioden på 16 dager.

Ja Nabodama har rett her.

Slik var det for meg da jeg var sykemeldt i to uker pga brudd i tåa mi, og jeg hadde ikke fast ansettesle. Fikk da av gjenomsnittslønn....

Gikk så fint atte...

God bedring!

Skrevet

Takk for svar!:) men hva med når jeg har jobbet i to forskjellige kommuner i løpet av den siste tiden? regner de ut fra begge da, eller får jeg kun fra den av de som jeg skatter til??

Skrevet
Takk for svar!:) men hva med når jeg har jobbet i to forskjellige kommuner i løpet av den siste tiden? regner de ut fra begge da, eller får jeg kun fra den av de som jeg skatter til??

DEt skal regnes ut fra alt du har tjent, uavhengig av hvor du har jobbet.

Derfor regnes begge arbeidsplassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...