Gå til innhold

Skoleuniform i Norske skoler.

Fremhevede innlegg

Gjest Jersey
Skrevet

Jeg tror at når motepresset blir delvis fjernet ved å innføre skoleuniform, kommer ungene automatisk til å fokusere mer på hverandre som personer med ulikheter og individualitet, istedetfor å stirre seg blind på klærne de andre går med og "glemme" personene under klærne.

Jeg er for skoleuniform.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er så mange grener som stikker ut når man ser på mobbing.

Den ene grenen er motepresset, og hvis vi får "bukt" men en ting er vi i allefall på vei, å så får vi gå videre på de neste grener etterhvert!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Gåtta banen, tror dere ungene ikke finner noe annet å gi seg hen på enn klærne?

Det dere også glemmer å få med dere, er det noe viktige faktum at barn gjerne trenger å lære seg individualitet og evne til å godta forskjeller i samfunnet. Alle kan ikke være kliss like. Dette er en psykisk stor og viktig del av å kunne lære seg empati.

Som forelder, så tror jeg at jeg hadde protestert høylytt av at mine barn skal ikledes uniform fra barndommen av - det er mange nok som ikke takler det i forsvaret.

Barn skal være lekende vesener med frihet til å være slik de er. Ikke faen om mine barn skal katalogiseres og universaliseres.

Jeg synes jeg hører det - klagene fra lærere og inspektører om at mine barn ikke er korrekt i antrekket.

Hva blir det neste? Indretjeneste og eksersis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...