Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Heisann, ifølge BMI burde jeg gå ned 4-5 kg, men ifølge fettprosent er jeg innenfor normalen. Hvem skal jeg stole på? Hvor nøyaktige er egentlig fettprosent-målinger?
Nokia Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hvis du er veldig godt trent, vil ikke BMI nødvendigvis bli et riktig måltall for deg. BMI sier bare noe om forholdet høyde/vekt, og ingenting om hvor mye av kroppsmassen din som består av muskler. Fettprosentmålinger er ofte ganske nøyaktige, men det spørs jo hvordan du har målt deg, da. Normalt er klypemålinger svært nøyaktige.
Munachimso Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg synes ikke man bør ta bmi så innmari seriøst, den tar jo ikke hensyn til muskler og beinbygning
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Stol på fettprosenten, uten tvil. Såfremt du har målt med et noenlunde pålitelig apparat.
Gjest Bolledeig Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Fettprosent er en måte å måle sin egen kropp på, BMI er laget for å måle befolkning. Bruk fettprosent du.
Annikken Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 http://www.myorevolution.com/admin/bilder/...FatvsMuscle.jpg Ganske greit illustrert. Det er ikke vekta du skal fokusere på, men fettmassen. BMI tar bare hensyn til vekt per høyde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå