Gjest Gjest_Emmeli_* Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hei! Jeg tenker jeg skal begynne å bruke p-piller, og prøver å finne ut hvilke.. Vil jo selfølgelig ha den med minst bivirkninger/risiko. Jeg ser at det finnes noe som heter østrogenfrie p-piller, hva er det? Jeg vet at østrogen er kvinnelig kjønnshormon, men er det ikke bra i p-piller? Hvorfor velge p-piller uten/med? Fordeler/ulemper? Hvor lenge tar det forresten før bivirkninger går over? Håper på svar
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hei! Jeg tenker jeg skal begynne å bruke p-piller, og prøver å finne ut hvilke.. Vil jo selfølgelig ha den med minst bivirkninger/risiko. Jeg ser at det finnes noe som heter østrogenfrie p-piller, hva er det? Jeg vet at østrogen er kvinnelig kjønnshormon, men er det ikke bra i p-piller? Hvorfor velge p-piller uten/med? Fordeler/ulemper? Hvor lenge tar det forresten før bivirkninger går over? Håper på svar Jeg bruker Cerazette, dette er en type mini-pille. Den er østrogenfri!! Jeg hadde problemer med migrene rundt mens tiden, men dette har avtatt helt etter jeg byttet p-pille. Jeg har ikke hatt mensen en eneste gang etter jeg starten på denne pillen.. KJEMPE FORNØYD!! :)
Gjest Gjest_Emmeli_* Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg bruker Cerazette, dette er en type mini-pille. Den er østrogenfri!! Jeg hadde problemer med migrene rundt mens tiden, men dette har avtatt helt etter jeg byttet p-pille. Jeg har ikke hatt mensen en eneste gang etter jeg starten på denne pillen.. KJEMPE FORNØYD!! :) Men er det bra å slutte helt med mensen da? Det er jo seff kjempebra for komforten, men det kan vel umulig være sunt? Jeg ville vært redd for at jeg ikke ville kunne bli gravid senere... Men tilbake til østrogenet, var det det som ga deg migrene?
La Luna Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Men er det bra å slutte helt med mensen da? Det er jo seff kjempebra for komforten, men det kan vel umulig være sunt? Jeg ville vært redd for at jeg ikke ville kunne bli gravid senere... Men tilbake til østrogenet, var det det som ga deg migrene? Det har egentlig ikke så mye å si, da blødningen du får på p-piller uansett ikke er ekte. P-piller hindrer eggløsninga, og du får da bare en fake mens.
Gjest Gjest_Emmeli_* Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Ok, høres jo hærlig ut å sleppe mens da! Men bare en ting til, hvor lenge tar det før bivirkningene går over vanligvis?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå