Betsy Skrevet 1. februar 2008 #21 Del Skrevet 1. februar 2008 Mener du at jeg kun skal bruke forsikringen på den andre bilens skade, og ikke på min egen? Har faktisk tenkt samme tanke. For på min bil ble skaden atskillig mindre enn den jeg kjørte på. Men noen tusen blir det nok, uansett.- Trenger noen lure tips her. Er ikke meningen å lure noen, men hva som svarer seg best. Du kontakter forsikringsselskapet ditt etter at de har gjort opp for motpartens skader, også får du de til å regne ut hvor mye du vil få i økt forsikringspremie som følge av skaden (etter dagens priser selvfølgelig). Dersom du har fryktelig lav bonus, er det godt mulig det vil lønne seg å betale for skaden selv om den kommer på 20 000,-. Har du forholdsvis høy bonus, kan det godt være at du ikke vil tjene på å betale, men du må ta i betraktning at dersom du har tenkt å bytte ut bilen din til en større og bedre i løpet av de nærmeste årene, så vil jo forsikringen uansett bli dyrere enn for den bilen du har i dag, og dermed enda høyere med lavere bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 1. februar 2008 #22 Del Skrevet 1. februar 2008 Har fått snakket med forsikringsselskapet mitt, og de sier at jeg mister ikke bonus, og får heller ikke fornøyet premie framover. (det er vel fordi jeg begynner å bli gammel,jaja, noen fordeler skal man ha!!) Men jeg må unngå selvforskyldte ulykker i de neste fem årene. Gjett om det blir skjerpings framover. Tror vi svarte sånn ca på likt jeg! Men det var bra, det er en del selskaper som har en bonusordning som gjør at man ikke mister bonus ved første skade dersom man har kjørt skadefritt i et x-antall år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå