Gå til innhold

kjørte på en bil idag


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Jeg skulle kjøre ut fra en parkering langs gate, der jeg stod parkert mot kjøreretningen, så jeg gjorde to feil samtidig. Innrømmer det, og legger meg flat. Har kjørt bil i mange, mange år uten skader, bare for å si det, men kanskje jeg er begynt å bli litt blasert, og tar for lett på ting.....fikk iallefall en liten oppvekker/påminnelse idag:

Jeg ble blendet av lav sol,og distrahert av en bil som kom mot meg, han stoppet og ventet tydeligvis på min ledige parkeringsplass. Jeg var ikke oppmerksom nok mot høyre og greidde ikke stoppe i tide - sneiet hjørnet på en kommende bil, slik at hans lykt, karosseri og skjerm fikk skade. -Pluss skade på min støtfanger.

Det gikk greitt å fylle ut skjemaer etc, og vi ønsket hverandre god helg til slutt,da, men likevel, sitter og ergrer meg grønn over at jeg ikke var mer oppmerksom!!!!:sur:

Nytter ikke å ergre seg i ettertid og vi må vel være glad at vi kjørte relativt sakte, at ingen kom til skade osv.

Andre i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterer meg for tiden er at det to ganger i løpet av det siste året har hendt at jeg har kommet tilbake til bilen etter en handletur, og opplevd at noen har sneiet borti bilen min og bare stukket av..

..den ene skaden er 1/2 støtfangeren og den andre er en rimelig stor bulk i døren..

... du har i allefall ordnet opp etter deg. :troest:

I trafikken er det meste fort gjort, jeg presterte å rygge rett inni en ny bil engang... enda det var den eneste bilen der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort en sånn dum ting selv...

Klarte å rygge inn i en bil en gang. Jeg så jeg nærmet meg, men av en eller annen grunn feilkoblet hjernen helt og fortsatte å svige i feil retning...

Var vel mye fordi jeg hadde vært på kurs hele dagen og ikke rakk å spise før trening. Dette var på vei hjem...

Var rimelig oppgitt over meg selv, men la igjen lapp da ;)

de som eide bilen var overtakknemlige for at jeg hadde lagt igjen lapp. Og siden det var en gammel bil så gjorde de det så billig de kunne for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
Det som irriterer meg for tiden er at det to ganger i løpet av det siste året har hendt at jeg har kommet tilbake til bilen etter en handletur, og opplevd at noen har sneiet borti bilen min og bare stukket av..

..den ene skaden er 1/2 støtfangeren og den andre er en rimelig stor bulk i døren..

... du har i allefall ordnet opp etter deg. :troest:

I trafikken er det meste fort gjort, jeg presterte å rygge rett inni en ny bil engang... enda det var den eneste bilen der.....

Det sammen hente meg nylig. Til og med i en lånt bil. Det var lite moro å levere tilbake en bil med skader for 17000 kroner på fordi en eller annen har rygget ut fra en parkeringsplass, og sneiet borti. Uten å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i oslo i oktober og ble vitne til ei dame som skulle lukeparkere og rygget bak i en annen bil som sto parkert der. ho parkerte bilen sin pyntelig på plass, gikk ut, låste bilen og dro sin vei. om hun ordnet opp senere eller ikke,vet jeg ikke.

Det var ei som rygga bilen sin i min engang jeg var inne på butikken. ho kom inn og sa ifra til meg, vi gikk ut for å se men ingen skade skjedd.

Og en annen gang var det en annen dame som ryggen i bilen min, hun la igjen en lapp på frontruten med telefon nummer på, men når jeg ringte henne, nektet hun å betale for skadene, og mente hun kunne fikse skaden selv i en privat verksted.

Hele greia ente opp med at forsikringsselskapet måtte gripes inn.

Hun ville bare finne på ting for å slippe unna å betale, selv om hun innrømte at hun hadde kjørt inn i bilen min da... ja ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der ja... Da var det snakk om 2 biiite små riper på støtfangeren, som knapt var synlig. Det kom på litt over 5000!

Er du lur bruker du ikke forsikringen til å dekke tapet. Bruker du den vil du antakeligvis måtte betale beløpet for skaden opp til flere ganger til forsikringsselskapet i form av tapt bonus, økt premie pr år i 2-3 år + tilsvarende tid det tar å bygge opp igjen forsikringen til der du var. Og det kan ta lang tid, mellom 7-10 år. I den tiden vil de ha tjent gode penger på deg. Omtrent eneste gangene det er lurt å bruke forsikring er hvis bilen klar for vraking.

Forsikringsselskapene er ikke din venn i den sammenheng...

Og ja jeg er helt enig i at det ufattelig irriterende. Trøsten er vel at du er langt fra alene om det. Skjer heeele tiden. :)

Bra du ikke stakk av da som diverse politikere tenderer til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, jeg forstår hvordan du har det. Det er fælt å gjøre skade på biler, unødvendig dyrt. Stressa blir man også.

Jeg presterte å bulke en annen bil på en parkeringsplass etter å ha hatt lappen i tre måneder. Skulle kjøre med fronten inn i den eneste ledige plassen foran kjøpesenteret, der jeg jobbet, og hadde igrunn til dårlig tid. Pleier vanligvis å rygge inn, for det er jeg utrolig nok flinkest til, men det var mange biler foran og bak, og jeg ville bare komme meg inn, så jeg stod litt for nærmt bilen(hadde ikke nok svingeradius), så da jeg svingte inn så tok jeg bakdøren min og lagde(av det jeg kunne se) en skrape på støtfangeren hans(han hadde en diger bil, jeg har bare en knøttliten citroen). Så jeg kjørte bort for å finne en plass å parkere, full i tårer, ringte til faren min ganske fortvilet og han snakket meg ned. Så gikk jeg tilbake og skrev en lapp og la i vindusruten før jeg måtte inn på jobb. Dagen etterpå ringte eieren av bilen, men han tok lett på det, tullet og lo, og klarte å berolige meg. Jeg bad han om å ta kontakt med min far, sånn at de kunne ordne det.

Så klarer det FREKKE mennesket å ringe å true min far med det ene og det andre, for å presse mest mulig penger ut av oss. Og ikke bare det, han beskyldte meg for å ha laget en bulk i speilet hans! Se for dere et SPEIL høyt oppe på siden av bilen, ved siden av det laaaange panseret på den SVÆRE bilen hans! Hvordan i huleste sku eg klart å lage en bulk i det, når jeg ødelegger bakdøren min med hans støtfanger?! Men ifølge han så hadde en hos NAF bestemt at det var min skyld og vi måtte betale. Det suger.

To uker senere startet jeg bilen i første og humpet inn i tilhengerfestet på min bror sin bil og ødelagte skiltet mitt. To måneder etter det igjen bremset jeg for sakte ned i et kryss hvor jeg hadde vikeplikt og dunket bilen som kom mot da jeg kom for langt ut i kjørebanen. Var ikke det verste og denne fyren var heldigvis forståelsesfull for at jeg var uerfaren og rett og slett dårlig sjåfør:P

Det var mine ulykker, og nå har jeg ikke krasjet på over et år og er strålende fornøyd med det!:P Det ordner seg skal du se. Ulykker skjer hver eneste dag. Det var sånn jeg kom meg gjennom det. Det finnes mer erfarne sjåfører som slukner bak ratte og kjører beruset. Du er nok en god sjåfør:) (beklager det ble litt langt, men ble plutselig skikkelig hissig på han drittsekken i første runde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lur bruker du ikke forsikringen til å dekke tapet.

Mener du at jeg kun skal bruke forsikringen på den andre bilens skade, og ikke på min egen? Har faktisk tenkt samme tanke. For på min bil ble skaden atskillig mindre enn den jeg kjørte på. Men noen tusen blir det nok, uansett.- Trenger noen lure tips her. Er ikke meningen å lure noen, men hva som svarer seg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i oslo i oktober og ble vitne til ei dame som skulle lukeparkere og rygget bak i en annen bil som sto parkert der. ho parkerte bilen sin pyntelig på plass, gikk ut, låste bilen og dro sin vei. om hun ordnet opp senere eller ikke,vet jeg ikke.

Det skjedde med noen på jobben også. Det de ikke regnet med var at fra kontorvinduene har vi ganske god utsikt. Så bilnummer ble behørlig notert.

Synes folk som stikker av sånn skal få seg en smekk på labben...

Mener du at jeg kun skal bruke forsikringen på den andre bilens skade, og ikke på min egen? Har faktisk tenkt samme tanke. For på min bil ble skaden atskillig mindre enn den jeg kjørte på. Men noen tusen blir det nok, uansett.- Trenger noen lure tips her. Er ikke meningen å lure noen, men hva som svarer seg best.

tror du fort kan få bonustap for det som er gjort på den andre bilen også..

Ville sjekket hvor mye skadene på den andre bilen kom på. Er det overkommelig ville jeg nok tatt det av egen lomme. Blir det dyrt får en heller bite i seg dyrere forsikring noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting folk burde huske på. De fleste nå har jeg mobil kamera som brukes til alt mulig rart, så om du først har en skade så ta bilde av det. Eller kan man regne med at føreren av de andre bilen kan skylde på deg andre skader som har skjedd før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting folk burde huske på. De fleste nå har jeg mobil kamera som brukes til alt mulig rart, så om du først har en skade så ta bilde av det. Eller kan man regne med at føreren av de andre bilen kan skylde på deg andre skader som har skjedd før..

Du har helt rett - ja, dette kom jeg på da jeg var kommet hjem, selvfølgelig!-Hadde jo mobil m/kamera med meg.- Man tenker ikke rasjonelt når en står midt oppi en slik situasjon. Kamerabruk ASAP burde vært en rubrikk på skadeskjema! :)

#ergre#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at jeg kun skal bruke forsikringen på den andre bilens skade, og ikke på min egen? Har faktisk tenkt samme tanke. For på min bil ble skaden atskillig mindre enn den jeg kjørte på. Men noen tusen blir det nok, uansett.- Trenger noen lure tips her. Er ikke meningen å lure noen, men hva som svarer seg best.

Nei, hvis du kan unngå å bruke forsikringen til å dekke tap på begge biler så sparer du i det lange løp på å dekke tapet selv. Hvis det er snakk om store omkostninger ville jeg nok tatt opp lån i banken, lånt på hus e.l. Eller hvis man har slekt som man kan låne av.

Bruker du forsikringen må du betale mer enn dobbelt tilbake av grunner som jeg nevnte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte en gang å gjøre en skikkelig bommert, hvordan jeg klarte det må gudene vite. Jeg skulle ut fra en bensinstasjon og titter mot høre og venstre flere ganger til det blir klart å kjører ut, likevel kom det en bil i sia på meg, fangeren hans sprakk. og jeg fikk skjevt jul og en ødelagt hjulbue. Vi ga hverandre tlf nr så skulle han sjekke ut skaden med ett firma, var firmabil han kjørte, der betalte jeg bare kontakt for å gjøre det lettest mulig. 5000kr, og det syns jeg egentlig ikke var så ille, måtte nok ha ny fanger og lakkering. Og litt oppretting av noen småbulker. Jeg fikk hjelp til å bytte mine deler, greit med gammel bil noen ganger :fnise:

Så har jeg kjørt mamma sin bil opp på en trafikkøy en gang. Det regna smådjevler og sikten var dårlig så jeg fulgte stripene i veien, eneste var at det egentlig skulle vært to men den ene var slitt vekk, så når jeg så traffikkøyet å bremset så hjalp ikke det noe, fikk vannplaning og føk rett frem! Fy faen jeg grinte. Var kjemperedd for å ringe mamma, jeg rørte meg ikke en gang :ler: kom til slutt en mann og lurte på om det gikk bra, og jeg grinte :hoho: men han stoppa en til og hjalp med ned derfra med bilen da, alt som hadde skjedd heldigvis var en bjelke som holder motoren oppe var bøyd, så vi kjøpte en "ny" på skroten og fikk ett verksted til å bytte, så det ble vel 3000kr til sammen.

Ellers har jeg hatt en gang en buss som kjørte inn i meg, tok i meg med det ene hjulet og hjulbuen, hun hadde for liten svingradius rundt min bil. Så jeg fikk en liten bulk i bakrehjulbue og en ødelagt kapsel. Men hun nekta å skrive skademelding der og da. Så ble jo på forsikringen. Tok så lang tid så jeg begynte å mase. Og var mye frem og tilbake, så til slutt spurte jeg om jeg kunne få høre hva hun hadde sagt om ulykken. Da viser det seg at hun sier jeg har kjørt inn i siden på bussen :ler: hvordan fikk jeg bulk bak da lurer jeg på. Men da ble det fortgang og vi fikk igjen 7000kr. Vi har ikke gjort noe med den lille bulken og hadde flere kapsler liggende. Så vi kjøpte noen andre deler til en bil vi har i garasjen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kræsjet bilen i låven hjemme en gang. Jeg hadde hatt lappen i 2-3 måneder og stort sett kjørt den lille bilen til mamma med automatgir i løpet av den tiden. Denne dagen hadde jeg fått låne den store bilen til pappa med vanlig gir til å kjøre på skolen med. Veien huset vårt ligger i har flere innsnevringer og fartsgrensen er 30. Likefør jeg skulle kjøre ned i gården, møtte jeg bussen som sikkert kjørte i 60. Det var så vidt jeg greide å styre unna, og vi var nok bare cm fra å kræsje. Med hjertet i halsen kjørte jeg ned i gården og skulle svinge for å kjøre inn i garasjen. Jeg var ikke helt vant til den store bilen og tok en "litt knapp" sving og kjørte inn i låven i steden. Det var rød maling langs hele støtfangeren og nesten all lakken var borte. Jeg var ikke så veldig høy i hatten da jeg fortalte pappa hva som hadde skjedd. Heldigvis tok han det ganske pent. Det endte med at vi måtte bytte hele støtfangeren og det kom på ca. 7000 kr. Følte at det var ganske bortkasta penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er vel ikke noe som er så trasig som når man har gjort noe i trafikken som man vet at man egentlig kunne unngått. Men, så lenge det bare er bilen som skades så får vi trøste oss med det. :)

Jeg har klart meg uten å kjøre på noen så langt, jeg har hatt lappen i litt over 8 år nå. (men nå skjer det vel ratt noe siden jeg skriver dette her!) Men jeg var nære på, dagen etter at vi hadde kjøpt splitter ny bil faktisk.

Jeg var litt nervøs i begynnelsen, jeg hadde jo aldri hatt noe annet enn gamle biler og nå hadde vi altså vært og hentet den nye bilen vår hos forhandleren dagen før. Så skulle jeg kjøre fra gaten vi bor i og ut på hovedveien. Men sikten er litt dårlig akkurat der vi kjører ut, så man må liksom lirke seg litt ut i veien for å se om det er klart. Jeg var akkurat på vei til å kjøre ut i veien, da jeg ser en bil komme i relativt stor fart og jeg bestemmer meg for å rygge litt tilbake. Men jeg så jo ikke at det hadde kommet en bil bak meg i mellomtiden. Heldigvis så tutet denne bilen sånn at jeg fikk stoppet. Det hadde jo ikke blitt noen stor smell men tenk så ergelig da!

Men for et halvt års tid siden var det en som dultet borti bilen vår. Vi skulle handle på Kiwi, og parkeringsplassen var ganske full. Vi fikk parkert mellom to biler som sto veldig skjevt i forhold til opptegningen av plassene, sånn at vi nesten parkerte midt oppå stripa. Da vi kom ut av butikken hørte vi et lite dunk, og vi så at bilen vår rørte litt på seg. Vi skjønte at det var han som hadde parkert rett ved siden av oss som hadde vært borti, men han bare strenet mot inngangen som om ingenting hadde skjedd. Vi stoppet ham, og sa at han hadde vært borti bilen vår. "Ja, jeg syntes jeg hørte noe", sa han. Vi kikket på bilen vår men det var ganske mørkt så jeg sa at jeg ville se ordentlig etter når jeg kom hjem til garasjen. Han ga meg motvillig telefonnummeret sitt, og etter hvert ble han mer og mer grinete og sa at det var egentlig VÅR feil at han hadde kjørt inni oss, siden vi sto så skjevt parkert. Jeg spurte ham da hva vi skulle ha gjort, når bilene der sto skjevt i utgangspunktet. Da bare gryntet han og sa at jeg skulle ringe når jeg hadde sett på skadene, og så gikk han inn i butikken.

:lete: Vår feil? Når bilen vår sto stille uten noen inni da han kom kjørende? Nice try. Men heldigvis ble det bare en bitteliten minibulk som ikke er synlig hvis man ikke vet at den er der. Så gubben slapp å høre fra meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånt er irriterende.

Jeg fikk en tlf for ikke lenge siden. En mann som ringte for å si at han hadde rygget på bilen min!

Siden vi har to biler, en ganske ny og mitt gamle vrak, ble jeg jo smånervøs. Men da det viste seg at det var mitt gamle vrak han hadde rygget på, måtte jeg bare takke han for at han sa ifra. Og en bulk i skiltet på gamlebilen spiller da ingen rolle. Gidder ikke bry meg om det.

Godt at det finnes ærlige folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis ja fins det ærlige mennesker. Når bussen kjørte på meg hadde jeg sambo sin bil. Og hadde den og en gang med på jobb, og det kom noen inn på jobb og lure på hvem som eide bilen, de hadde da klart å rygge inn i bilen. men ingen ting hadde skjedd, men jeg var så gla de sa ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis du kan unngå å bruke forsikringen til å dekke tap på begge biler så sparer du i det lange løp på å dekke tapet selv.

Det kommer da helt an på hvor store beløp det er snakk om. For småbeløp stemmer det du sier, men for større beløp (15-20.000+) vil det utgjøre mer enn bonustapet, og derfor lønne seg å ta på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer da helt an på hvor store beløp det er snakk om. For småbeløp stemmer det du sier, men for større beløp (15-20.000+) vil det utgjøre mer enn bonustapet, og derfor lønne seg å ta på forsikringen.

Ja, det vil jo ligge et skjæringspunkt der men i veldig mange tilfeller lønner det seg å betale fra egen lomme. Det blir jo tap for: Premieøkning som stiger i 2-3 år fremover, bonus må spares opp igjen, tap av potensiell bonus, tap av ytterligere prisreduksjon av premie man kunne ha fått etterhvert. Tapet strekker jo seg over minst 7 år. En bør jo regne på det uansett. Men tror det er mange som tenker at "man kan jo bare bruke forsikringen" uten å tenke på konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått snakket med forsikringsselskapet mitt, og de sier at jeg mister ikke bonus, og får heller ikke fornøyet premie framover. (det er vel fordi jeg begynner å bli gammel,jaja, noen fordeler skal man ha!!)

Men jeg må unngå selvforskyldte ulykker i de neste fem årene.

Gjett om det blir skjerpings framover. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...