Gå til innhold

nøtter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei. Jeg hvet at nøtter inneholder masse kalorier. Jeg er glad i yoghurtnøtter, men viss man ser bort fra selve nøtta. Og vis man bare spiser yoghurtlaget rundt nøtta.. vil det inneholde veldig mange kalorier? noen som hvet hvordan jeg kan finne det ut?

Takk takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googlet litt, dette er fra en test på Side2 om "sunn snacks":

Sunt?: Ja og nei. Yoghurtnøttene fra nøttefabrikken inneholder 547 kcal per 100 g og 37 g fett - sammenlignet med sjokolade: 550 kcal per 100 g for melkesjokolade og 34 g fett. Altså mer fett i nøttene men mer usunt, mettet fett i sjokolade.

Konklusjon: Ikke så mange nøtter for pengene, og her er det både mye fett og sukker. Allikevel er dette veldig godt og hakket bedre enn sjokolade. Heller en pose med yoghurtnøtter enn en pose med nonstop. Men det høye kaloriinnholdet trekker ned.

Resten av artikkelen: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article573517.ece

Nøtter i seg selv er en viktig del av sunt kosthold, men hvis man vil ned i vekt må man spise en begrenset mengde av det, siden det inneholder så mye energi.

Skrevet

Her er litt mer, klippet fra http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=287517

Yoghurtnøtter:-I

(50 gram, 1/2 pose)

277 kalorier

17,8 gram fett

24,7 gram karbohydrater

4,4 gram protein

Eli Anne: Nøttene inneholder mange sunne stoffer (se over), men det som er rundt nøttene, består av myesukker og lite yoghurt. Ikke spesielt sunt.

Skrevet
Ja eg har sett på nærinsinnholdet i nøtter, men eg lur på om det kan innehold mange kaloria i det laget som ligg rundt, førr nøttern utgjør jo en stor del av vekta?

men hva har du tenkt å gjøre da, gnage av "yoghurten" og kasta nøtta? :popcorn:

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
Skrevet
Ja eg har sett på nærinsinnholdet i nøtter, men eg lur på om det kan innehold mange kaloria i det laget som ligg rundt, førr nøttern utgjør jo en stor del av vekta?

Nøttene inneholder mange sunne stoffer (se over), men det som er rundt nøttene, består av myesukker og lite yoghurt. Ikke spesielt sunt.

Hvordan du skal finne ut akkurat hvor mye kalorier som er i laget rundt vet jeg ikke, men det er i hvert fall tydeligvis ikke sunt. Så da har det kanskje ikke så mye å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...