Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
NÅ MÅ DU GI DEG!! Jobber ingeniører mer enn sykepleiere?? Hva med kvelds-, natt-, og helgejobbing, samt jul, påske og 17.mai? Burde ikke sykepleiere få uttelling for det? Lønnen er lang i fra adekvat. Hvis du i det hele tatt hadde visst noe om sykepleierutdanningen hadde du aldri skrevet det du gjorde. Den er hard og krever masse innsats for å få ett godt resultat. Praksis er krevende, man må yte sitt beste 100 % til enhver tid.

Så slutt å mas om at vi har en "lett utdanning" og at lønnen er adekvat. Du har tydeligvis ikke peiling!!

Tror nok at noen ingeniører jobber lengre uker enn spl. ja. Da tjener de naturlig nok mer også (overtidsbetalt). Selvfølgelig er det en forskjell i at de ikke må jobbe natt da. Men som spl kan man også få jobber som ikke innebærer turnus; poliklinikk, helsesøster, jordmor i kommune, bedrifts spl. o.l

Videoannonse
Annonse
Gjest Ikke vernepleier
Skrevet
Vil bare si at det skulle da bare mangle om ikke sykepleiere fikk bedre lønn enn vernepleiere! Vi har en del ansvar i den jobben vi gjør, mer enn en skulle ønske til tider! Jeg stter stor pris på alle andre som utdanner seg innen helse og omsorg, men det er visse ansvarsforskjeller!

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Sykepleier - du gjør virkelig "ære" på din stand med slike uttalelser.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er søren meg ingen andre yrkesgrupper som skriker like høyt som sykepleiere om "lik lønn for like lang utdanning",så det forundrer meg i grunn at dere mener dere skal ha mer lønn enn en vernepleier. Herlighet, dere er så selvmotsigende. Jeg mener selv at lønnsnivå ikke bare bestemmes av antall år på skolebenken, men ansvar i jobben og så klart antall timer tilbrakt på arbeid. Sykepleier tjener helt adekvat.

• 1 måned senere...
Skrevet
Ja, som du påpeker så snakket jeg overhodet ikke om status. Jeg konstaterte kun et faktum, og nei, jeg ble ikke lege pga. status. Da hadde jeg valgt en annen vei. Jeg utøver mitt yrke med stolthet fordi jeg liker det jeg driver med, og ikke fordi utdannelsen min kommer til å bli 12,5 år. Både sykepleiere, hjelpepleiere (spesiell applaus for dere hjelpepleiere:-)) og andre grupper i helsevesenet er mine gode, flinke medhjelpere. Takk!

men så får jo dere leger mye mer enn sykepleiere også!

Pg spesiell appluas til hjelpepleierne? mulig de er flinke, men de kan ikke gjøre prosedyrer som sukepleiere.. og det som er litt sykt er jo at den eneste utdannelsen de trenger for å bli det er to år på videregående, og tjener nesten like mye som sykepleiere, som må ha tatt 3 år på vgs, 3 harde år for å bli sykepleiere.. pluss 1,5-2 år for videreutdannelse igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hallemann, for en dustete diskujon.

Jeg vurderer selv å ta sykepleien, men når jeg sitter her å leser det dere skriver tenker jeg; DUSTER.

Når man velger et slikt yrke som sykepleier, er det vel ikke lønna det står på??? Man velger det vel fordi dette er noe man vil?! Det samme gjelder vel legeyrket? Jeg ville iallefall ALDRI valgt et yrke som gjaldt liv og død pga lønn og status... Hadde heller jobbet i oljesektoren da ;)

Skrevet
Hallemann, for en dustete diskujon.

Jeg vurderer selv å ta sykepleien, men når jeg sitter her å leser det dere skriver tenker jeg; DUSTER.

Når man velger et slikt yrke som sykepleier, er det vel ikke lønna det står på??? Man velger det vel fordi dette er noe man vil?! Det samme gjelder vel legeyrket? Jeg ville iallefall ALDRI valgt et yrke som gjaldt liv og død pga lønn og status... Hadde heller jobbet i oljesektoren da ;)

Så empatisk du oppfører deg i forhold til de som ønsker å virkelighetsorientere seg i forhold til et stort valg her i livet. Det vil gjøre deg godt som sykepleier om du slutter å se ting så svart-hvitt som du gjør nå.

Skrevet
Men kjære deg om du ikke får uttelling får arbeid på kveld, helg og røde dager, det skal du da, da er det overtid og helligdagstillegg, jeg jobber mye av det og har i overkant av 500 000 i lønn som sykepleier.

Jeg også :danse: I år har jeg tjent 540000,- Jobber i kommunesektoren. Jeg har jobbet mye overtid og jobbet flere helger enn jeg har hatt fri. Så selvfølgelig fortjener jeg lønna.

Gjest oljearbeider
Skrevet
NÅ MÅ DU GI DEG!! Jobber ingeniører mer enn sykepleiere?? Hva med kvelds-, natt-, og helgejobbing, samt jul, påske og 17.mai? Burde ikke sykepleiere få uttelling for det? Lønnen er lang i fra adekvat. Hvis du i det hele tatt hadde visst noe om sykepleierutdanningen hadde du aldri skrevet det du gjorde. Den er hard og krever masse innsats for å få ett godt resultat. Praksis er krevende, man må yte sitt beste 100 % til enhver tid.

Så slutt å mas om at vi har en "lett utdanning" og at lønnen er adekvat. Du har tydeligvis ikke peiling!!

Ja, ingeniører jobber mer enn sykepleiere!!! Jeg har personlig 3500 timer til nå i 2009 (arbeidsmiljøloven unngås ved å sende oss til utlandet ved visse mellomrom). Hvem av dere er i nærheten av å jobbe såpass mye?

Jeg har mang en gang jobbet 18t for så å bli vekket etter 2t søvn å måtte tilbake på jobb. For oss er det heller ikke noe valg om "riggen" er nede, vi kan ikke si nei til å jobbe hvis dette skjer, isåfall må jeg finne meg en ny jobb...

Jeg vil påstå at mitt ansvar er større enn en sykepleiers. Jeg skal sørge for at systemer som fint kunne drept en hel oljerigg fungerer som de skal og ikke inneholder feil/mangler. Når man da blir bedt om å foreta endringer 10min etter man stod opp, etter 2t søvn, som fint kan bety liv eller død, vel da bør man være flink til det man gjør...

Om jeg har jobbet 180t de siste ti døgnene har ingenting å si for at jeg kan få fri jul eller nyttår (det får jeg sjelden uansett)

Det bunner ned til dette:

Vi har MER ansvar enn en sykepleier da et dårlig valg fra min side vil resultere kan fint være med på drepe en hel oljerigg, samt resultere i milliarder av dollar og arbeidsplasser tapt.

Vi jobber mer enn sykpleiere. De er i hvertfall heldige nok til å være beskyttet av arbeidsmiljøloven og blir ikke tvunget til å jobbe mer enn det som nok er ansvarlig. Dere har jo fri av og til for svarte! Jeg kan ikke huske sist jeg satt i en stol og så på NRK nyhetene, laget min egen mat eller var på ferie!!

Også....

"Psykisk stress og trussler fra arbeidskollegaer" er noe vi opplever på en daglig basis. "You are a fucking idiot, fix this before I cut you" "I hope you die" "You are all a bunch fucking faggots and I will skullfuck you if you don't make this work" er noen av frasene som jeg merkelig nok er vant med å høre... Det er vel ikke mange sykepleiere som hadde jobbet på et slikt sted? Velkommen til oljefeltene skal dere være...

Vær takknemlig for det dere har

• 2 år senere...
Skrevet

Herregud, for en tråd.....

Men...

Er det noen sykepleiere som vil fortelle hva de tjener nå, og hva slags jobb de har? Det har vel vært en god lønnsvekst de siste årene, om jeg ikke er helt på jordet...?

Anonym poster: 7b95cefa8b8ab778c5bced6d8b958aed

Skrevet

Herregud, for en tråd.....

Men...

Er det noen sykepleiere som vil fortelle hva de tjener nå, og hva slags jobb de har? Det har vel vært en god lønnsvekst de siste årene, om jeg ikke er helt på jordet...?

Anonym poster: 7b95cefa8b8ab778c5bced6d8b958aed

Bedre å lage en ny en tror jeg. Denne burde avgått ved døden.

Anonym poster: e50d4181326ae06bac6ad2fe369ae085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...