Gå til innhold

Shanghai eller Hong Kong


Gjest Mulig Asiaturist

Anbefalte innlegg

Gjest Mulig Asiaturist

Tittelen sier vel det meste.. Hvis du skulle på ferie til Asia og ha noen dager i enten Shanghai eller Hong Kong, hvilken by ville du valgt, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest reiseglad

Jeg ville valgt Shanghai for di jeg har vært i Hong Kong og føler meg ferdig med den byen.

Shanghai er "mere" kinesisk, fordi Hong Kong har vært britisk koloni og under britisk styre i mange år. Så jeg ville gjerne oppleve Shanghai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kom hjem fra Shanghai i natt og var i Hong Kong i sommer så har positive og negative erfaringer med begge stedene.

I Shanghai er det INGEN som snakker engelsk, noe som kan være utrolig frustrerende. I Hong Kong snakker de engelsk og det er lett og finne frem.

Skulle jeg bare vært et par dager i en storby som en av de du nevner hadde jeg helt klart valgt Hong Kong.

I Shanghai må du ha mer enn et par dager og helst en guide/tolk. Jeg var så heldig at jeg var å besøkte en vennine som har bodd er et år og så da gikk det greit å finne frem.

Dessuten bæsje de på gata i Shanghai, det gjør de ikke i Hong Kong :hakeslepp::spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dessuten bæsje de på gata i Shanghai, det gjør de ikke i Hong Kong :hakeslepp::spy:

Unnskyld?? Verste jeg har hørt!

Jeg har reist noen uker i Kina (ikke Shanghai), men aldri sett noe sånt da. Æsj!!

Jeg har vært et par ganger i HongKong og liker så absolutt den byen, men hadde reist til Shanghai fordi jeg ikke har vært der før.

Men jeg trodde Shanghai var så veldig hypermoderne jeg da, men det er kanskje bare en liten del av byen som er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene bæsjer på gata ja! Dessuten var jeg innom et ganske moderne treningssenter der jeg opplevde å bli vitne til en naken kineser dame som satt å bæsjet på do uten å ha lukket døren!! Æsj æsj æsj!!!

Shanghai er veldig moderne på mange måter, men og veldig old chinese style. Kommer litt an på hva strøk du beveger deg i! :)

Områdene; Pudong, Nanjing, Bund og French Concession er moderne.

Har du penger i Shanghai så er det en fantastisk by, utestedene er råflotte og det samme med restaurantene!!! Så det er på mange måter en nydelig by! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke la deg skremme av Monarabb. Hendelsene forekommer ikke oftere enn andre sammenlignbare byer.

Når det er sagt er Hong Kong e langt mer interessant og penere by. Penger er enda viktigere i Hong Kong enn hva de er i Shanghai.

(Shanghai er også meget interessant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ungene bæsjer på gata ja! Dessuten var jeg innom et ganske moderne treningssenter der jeg opplevde å bli vitne til en naken

Så det var sånn sannheten var ja. Litt annerledes enn hvordan du presenterte den i det andre innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det mer normalt at barna bæsjer på gata? Skal det liksom være mindre ekkelt???

For meg var det ufyselig og jeg opplevde aldri det i Hong Kong...

Og jeg prøvde ikke på noen måte å skremme noen.. Jeg storkoste meg i Shanghai! Men skulle jeg valgt en av byene for kun et par dagers tur hadde jeg helt klart valgt Hong Kong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten bæsje de på gata i Shanghai, det gjør de ikke i Hong Kong :hakeslepp::spy:

Hehe... har sett det selv i både Beijing, Shenyang og Guangzhou, og det var ikke bare barn som gjorde det for å si det sånn. Kinesere har ikke det mest "renslige" ryktet blant de fleste asiatere jeg har snakket med.

Nå bor jeg halve året i Thailand, og reiser mye på forretnigsreiser til Hong Kong og andre deler av Kina, og for min del så er Hong Kong favoritten. En mye mer turistby enn Shanghai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så er det mer normalt at barna bæsjer på gata? Skal det liksom være mindre ekkelt???

Det er en viss forskjell om et barn kontra en voksen gjør fra seg på gata. Tror de fleste (muligens med unntak av deg) hadde reagert på om en voksen mann satt og gjorde fra seg på gata fremfor om et barn gjorde det. Barn i Kina bruker gjerne ikke bleie, de har åpning i buksene så de kan gjøre fra seg når det passer.

For meg var det ufyselig og jeg opplevde aldri det i Hong Kong...

Jeg har vært mange steder i Kina (ikke i Shanghai), og har aldri sett at noen har gjort fra seg på gata. Det bruker å være tett med offentlige toaletter, så de bruker nok for det meste å gjøre fra seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...