Gå til innhold

Trening hjemme/inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sosial angst, og har veldig ofte problemer med å komme meg ut. Trening utendørs eller i nærheten av andre mennesker er helt uaktuelt (tror dette kan ha sammenheng med mobbing i gymtimene på skolen). Trener styrke hjemme, bl a med vekter, men jeg trenger jo kondisjonstrening også. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få til dette? Er det i det hele tatt mulig? Bor i en liten leilighet, så innkjøp av store treningsapparater vil ikke være mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Jeg tror jeg ville investert i en elipsemaskin eller i hvert fall en liten treningssykkel. Du kan få ganske små og enkle treningssykler som ikke veier så mye, og som ikke tar så stor plass.

Ellers så kan du jo f.eks. hoppe tau, men da må det være litt høyt under taket og du bør vel helst ikke ha naboer boende under deg ;)

Skrevet

Et stepapparat tar jo ikke mye plass, kanskje det kan være noe? Jeg foretrekker ergometersykkel, som tar litt mer plass, men den er ikke ille den heller.

Skrevet

Sett på musikk og dans!!! Hopp og sprett litt også, til du blir god og varm. Så tar du styrketreningen etterpå. Jeg gjør dette og det fungerer bra!

Ellers burde du jo jobbe med angsten din.

Hva med å begynne å gå turer? Det trenger ikke se ut som trening - hvis det er det som plager deg med at andre ser deg. Bruk vanlige klær og gå en tur.

Skrevet
Sett på musikk og dans!!! Hopp og sprett litt også, til du blir god og varm. Så tar du styrketreningen etterpå. Jeg gjør dette og det fungerer bra!

Ellers burde du jo jobbe med angsten din.

Hva med å begynne å gå turer? Det trenger ikke se ut som trening - hvis det er det som plager deg med at andre ser deg. Bruk vanlige klær og gå en tur.

Det med hopping, spretting og dansing er også utelukket hvis man har naboer under seg... Det er ikke lett å trene kondisjon hjemme når man ikke kan bråke og har dårlig plass. Men det finnes en del små ergometersykler som ikke tar så voldsomt med plass, og som heller ikke bråker så veldig.

Jeg har også slitt veldig med sosial angst. Det hjelper med trening :) Man får endorfiner og føler seg gladere, og da er ikke angsten så ille.

Klarer du trene utendøs hvis du ikke møter på folk? I så tilfelle kan du jo bruke skogen og fjellet, men holde deg unna folksomme stier og tider på døgnet da det er mange som går på tur (søndags formiddag er bannlyst blant annet...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...