Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Ser at det er på tide å vaske vinduer..Men så er saken den at jeg må bruke det jeg har (dårlig vær, så orker ikke gå til butikken). Valg: Jif spruteflaske for glass, salmiakk, grønnsåpe. Hva er best?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Ser at det er på tide å vaske vinduer..Men så er saken den at jeg må bruke det jeg har (dårlig vær, så orker ikke gå til butikken). Valg: Jif spruteflaske for glass, salmiakk, grønnsåpe. Hva er best? Grønnsåpe. Det etterlater et skinnende resultat uten noen "film". Jeg bruker 4 dl grønnsåpe til ei bøtte med 5 liter vann. Lykke til.
Amalie_85 Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Spylevæske funker og veldig fint. For den som har det. Blandes med litt vann. For det fordamper, så det du ikke får vekk etterlater seg ikke striper/flekker
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Synes gjest sitt forslag var skummelt da. 4 dl grønnsåpe til 5 liter vann. Alle vet jo at grønnsåpe etterlater seg en hinne. Jeg har aldri brukt grønnsåpe til å vaske vinduer. Ta litt zalo (dersom du her) og salmiakk i vannet. Det er det jeg bruker og det funker bra. Vasker over, bruker nal, skyller med rent vann, nal igjen, tørker av kantene med tørkerull.
Gjest ts Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 thanks...blir vel grønnsåpe her da=)..lukter jo digg i tillegg...Men skal huske på den med spylerveske neste gang (sambo har bilen med spylerveskedunken på jobb idag)
Gjest ts - igjen Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Synes gjest sitt forslag var skummelt da. 4 dl grønnsåpe til 5 liter vann. Alle vet jo at grønnsåpe etterlater seg en hinne. Jeg har aldri brukt grønnsåpe til å vaske vinduer. Ta litt zalo (dersom du her) og salmiakk i vannet. Det er det jeg bruker og det funker bra. Vasker over, bruker nal, skyller med rent vann, nal igjen, tørker av kantene med tørkerull. så ikke denne før etter jeg posta...hmmm...okey..Hvor mye da?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er ikke av de flinkeste til å vaske vinder så de er rimelig møkkete når jeg trår til. Vanligvis så tar jeg bare litt salmiakk, kanskje en halv dl? Jeg bare heller litt opp i. Her på KG så har flere anbefalt å blande med litt zalo. Tenker en liten sprut er nok til ei bøtte med vann.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Synes gjest sitt forslag var skummelt da. 4 dl grønnsåpe til 5 liter vann. Alle vet jo at grønnsåpe etterlater seg en hinne. Jeg har aldri brukt grønnsåpe til å vaske vinduer. Nei, det var kanskje litt slemt å gi det rådet. Men INGEN bruker da grønnsåpe på vinduer. Og som du skriver "alle vet at grønnsåpe etterlater en hinne". Og når man har Jif spruteflaske for galss så bruker man da det.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Nei, det var kanskje litt slemt å gi det rådet. Men INGEN bruker da grønnsåpe på vinduer. Og som du skriver "alle vet at grønnsåpe etterlater en hinne". Og når man har Jif spruteflaske for galss så bruker man da det. Vel, når man har 170cm høye vinduer og de i tillegg er 166cm brede, så er det ikke kjempedigg å bruke ei lita spruteflaske på de..Men for all del..Jeg burde vel vite bedre enn å spørre om råd her inne på KG..Har forsåvidt hørt om folk som bruker grønnsåpe, så derfor spm "HVA er best?". Men du har vel ingen bedre ting å ta deg til enn å oppføre deg som et surt og ironisk kvinnemenneske (skal ikke bruke stygge ord) tenker jeg.
smaksløk Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Min mor lærte meg å bruke zalo (som fjerner fett) og litt eddik (som gir glans). Enkelt og greitt.
Gjest ts Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Min mor lærte meg å bruke zalo (som fjerner fett) og litt eddik (som gir glans). Enkelt og greitt. Takk for tipset=)
smaksløk Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Takk for tipset=) Bare hyggelig Et tips til. Ikke vask i mørket eller i direkte sol lys, da får du bare vannstriper.. God vask!
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Eg vasker alltid med salmiakk, også tørker eg av med avis papir, da blir de skinnende blanke og ingen vann/vaske striper.
smaksløk Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Jepp, bruker alltid avispapir på speil for å slippe sånn støv som legger seg av vanlig papir ....men blir så mye på vinduene hvis jeg skulle brukt det der.
LukaFrost Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har gjerne en spruteflaske stående med vann, en liten dæsj salmiakk og litt nylonvask. Dette bruker jeg på vinduer, komfyr, kjøkkenbenk, ja på det meste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå