Gå til innhold

Er komfyren min ødelagt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Komfyren min lever sitt eget liv..

Stekeplatene fingerer som de skal, men komfyren lever da sitt eget liv.

Når jeg skrur på stekeovnene, velger over og under varme.. så blir den så utrolig varm... uten at jeg velger temeratur. Teperatur måleren rører jeg ikke, og selv da så blir stekeovnene utrolig varm... Grill elementene blir ild røde etter 10-15 min... Rundstykker jeg steker blir svidde.. Skulle lage lasagne her om dagen og måtte sette formen på den nederste rillen, og åpne døren for å sleppe ut varme innimellom...

Komfyren er max 3 år gammel (kjøpte den av han som bodde i leiligheten før meg) Det er en elextrolux komfyr, så den burde jo egentlig holde i maaange år til.

Er det noen som kan tenke seg hva feilen kan være?

Skulle jeg bestillt service koster det 1000 kr bare å få en hit, så kommer deler i tillegg.. Da er det nesten like greit å kjøpe en ny...puh..

Noen som kan tenke seg hva det kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok få noen til å se på den...Er ikke så lett å fikse sånn selv hvis en ikke er elektriker. Men det høres ut som om grillfunksjonen er på.. Har du sjekket at det ikke er noen knapper som er inne e.l.? Du kan også sjekke om det er noe galt med sikringen på den. Noen ovner har egen sikring bakpå...Men somregel er det hvis ovnen ikke virker i det hele tatt disse må skiftes.

Skrevet

Termostaten har hengt seg opp i innkoblet stilling. Da står elementene alltid innkoblet uansett hva du stiller termostaten på.

Skrevet
Komfyren min lever sitt eget liv..

Stekeplatene fingerer som de skal, men komfyren lever da sitt eget liv.

Når jeg skrur på stekeovnene, velger over og under varme.. så blir den så utrolig varm... uten at jeg velger temeratur. Teperatur måleren rører jeg ikke, og selv da så blir stekeovnene utrolig varm... Grill elementene blir ild røde etter 10-15 min... Rundstykker jeg steker blir svidde.. Skulle lage lasagne her om dagen og måtte sette formen på den nederste rillen, og åpne døren for å sleppe ut varme innimellom...

Komfyren er max 3 år gammel (kjøpte den av han som bodde i leiligheten før meg) Det er en elextrolux komfyr, så den burde jo egentlig holde i maaange år til.

Er det noen som kan tenke seg hva feilen kan være?

Skulle jeg bestillt service koster det 1000 kr bare å få en hit, så kommer deler i tillegg.. Da er det nesten like greit å kjøpe en ny...puh..

Noen som kan tenke seg hva det kan være??

Nå er det beregnet at en komfyr skal vare i mer enn 5 år, så du skal bare klage. Håper du har kvitteringen fra forige eier. Hvis ike pleier de å ha det på dataen på butikk...hvem kjøpte hva/når

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...