Gå til innhold

Badekar og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri latt mensen stoppe meg fra å ta meg et deilig og langt opphold i badekaret. Bruker da tampong, og bytter den rett etterpå.

Men så forteller venninnen min at hennes gynekolog sier at man ikke bør bade med tampong.

Blir veldig usikker.... Hadde tenkt meg en deilig badestund på søndag - og har selvfølgelig mensen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-Badenymfe
Skrevet

Nei,det tror jeg bestemt ikke er farlig.Jeg gjør det også av og til.Farlig blir det nok først om man bader i timevis i særdeles møkkete vann og deretter unnlater å skifte tampong etterpå, men det er det vel ingen som gjør...Så fortsett å nyt badet :)

Skrevet

Så lenge du bytter den etterpå, så er det da helt ok å bade med tampong. Men det trekker lett litt vann inn i den, så den skal byttes etterpå.

Skrevet
Så lenge du bytter den etterpå, så er det da helt ok å bade med tampong. Men det trekker lett litt vann inn i den, så den skal byttes etterpå.

Vet du hva som gjelder med saltvann. Hvis man er på stranda, burde man da vente med å bade til rett før man vet man skal dra(for å få skiftet tampong?)Eller kan man bade litt, sole seg, bade igjen i et par timer før man skifter?

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale å bytte tampong umiddelbart etter bad også når man er på stranden - ikke fordi det er veldig helsefarlig å gå med den lenger, men fordi den blir så full av vann at den kan komme til å lekke, og det er ikke så moro når det begynner å renne blod nedover beina...

Skrevet

Jeg bader alltid med tampong. Sørger for å bade ikke så lenge etter at jeg har byttet til ny samt at jeg bytter med en gang etter badet. Har bestandig gått fint. Ikke noe forskjell på klor, ferskvann eller saltvann.

Skrevet
Jeg bader alltid med tampong.

Når du ikke har mensen også?.... fnis :fnise:

Skrevet

Hvorfor bruke tampong? Når man bare karbader er det da ikke nødvendig å bruke noe som helst.

Skrevet
Hvorfor bruke tampong? Når man bare karbader er det da ikke nødvendig å bruke noe som helst.

Da blir jo badet lett til en blodig affære da..om man blør mye.Litt ekkelt å bade omgitt av rester fra sitt eget menstruasjonsblod. :tristbla:

Skrevet

Sa gynekologen noe om hvorfor hun ikke bør bade med tampong?

Jeg har flere ganger svømt i svømmehallen med tampong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...