Gjest nobilian Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Så alle allergikerbarn som ikke tåler melk eller egg dør?? Nå får du gi deg! *** Sa da ikke det, jeg? Unger MÅ ikke ha melk, sant nok, men jøje meg så svakelige de blir uten - og det holder seg til de blir voksne.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 Jeg kommer til å gi til hun kanskje en måned over året, vi har veldig stor nytte av den flaska hun får på kvelden før hun legger seg, hun roer seg så fint. Kommer til å gå over til vanlig melk kanskje med honning etter hvert. Honning er jo bare sukker! Vil du gjerne lage hull i tennene på barnet? Sørg iallefall å la barnet pusse tennene før det legger seg... Og etter at flaska er gitt...
Arwen Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Honning er jo bare sukker! Vil du gjerne lage hull i tennene på barnet? Sørg iallefall å la barnet pusse tennene før det legger seg... Og etter at flaska er gitt... Selvfølgelig pusser hun tennene etter flaska det gjør hun jo nå også selv om hun "bare" får nan.
Gjest StoreSky Skrevet 28. januar 2008 #24 Skrevet 28. januar 2008 *** Sa da ikke det, jeg? Unger MÅ ikke ha melk, sant nok, men jøje meg så svakelige de blir uten - og det holder seg til de blir voksne. Tull og vas barn blir skrøplige uten melk. Arwen: jeg forsto det også som at du gav melk rett før leggetid, altså som det siste du gjør før barnet sover....
Prada Skrevet 28. januar 2008 #25 Skrevet 28. januar 2008 På Puls for noen programmer siden sa doktor Skavlan at honning kunne være bra for barn med vondt i halsen...
Arwen Skrevet 28. januar 2008 #26 Skrevet 28. januar 2008 Arwen: jeg forsto det også som at du gav melk rett før leggetid, altså som det siste du gjør før barnet sover.... Ja, siste som skjer i sofaen etter kveldsbadet og før hun pusser tennene. Er en selvfølge for meg at det er det siste som skjer før man legger seg i senga, derfor jeg ikke skrev det.
Gjest Mayamor Skrevet 28. januar 2008 #27 Skrevet 28. januar 2008 Morsmelktillegg brukte jeg på eldstemann fra han var 8 mnd til han var ca 1 år. Gikk da over på vanlig melk som jeg lunket. Yngstemann fikk morsmelk til han var ca 16 mnd, gikk da rett over på melk. Fra 18 mnd fikk begge mine kun vann på flaske i sengen. Honning har jeg aldri brukt. Men maltekstrakt brukte jeg litt for å få bukt med hard mage. Smaken likte ikke yngstemann, mens med eldstemann gikk det greit.
Minni-Mus Skrevet 28. januar 2008 #28 Skrevet 28. januar 2008 Sluttet med nan da hun ble 1 år. Hun var vandt med å få flaska med nan rett fra kjøleskapet. Så da vi prøvde å gi vanlig lettmelk drakk hun det med en gang rett fra flaska kald. Sliter litt med å få henen til å drikke melka fra kopp (vil slutte med flaske) Men i barnehagen drikker hun melk fra kopp, så det er flaskekosen hun skal ha Men hun er jo bare 13mnd, så hun får en flaske melk om kvelden, og noen ganger en om morgenen.
Gjest nobilian Skrevet 29. januar 2008 #29 Skrevet 29. januar 2008 Tull og vas barn blir skrøplige uten melk. *** Vi definerer nok "svakelig" forskjellig. Tenker på slike som ikke greier å holde i en hammer, slike det blir stadig fler av. Morsmelk anbefales de første seks måneder, lett kumelk anbefales etter fylte ett år. Andre kilder til vitaminer og mineraler kan selvsagt benyttes. Synes likevel det er rart at soya liksom skal være mer naturlig for barnet enn melk. Motepreget?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #30 Skrevet 30. januar 2008 Nan er godt oppi kaffen.Da mitt barn var baby drakk jeg alltid kaffen med nan-restene ifra flaska oppi.Man kan drikke nan uansett alder.Ingen vits i og slutte med det.Sunt er det også.
sommerglede Skrevet 31. januar 2008 #31 Skrevet 31. januar 2008 Nan er godt oppi kaffen.Da mitt barn var baby drakk jeg alltid kaffen med nan-restene ifra flaska oppi.Man kan drikke nan uansett alder.Ingen vits i og slutte med det.Sunt er det også. æsj
prinsessa Skrevet 1. februar 2008 #32 Skrevet 1. februar 2008 Vi brukte NAN så lenge gutten vår fikk flaske, han var 2 år når han sluttet. Vi kunne sikkert brukt vanlig lettmelk også og varmet den opp men vi syns det var lettere og blande NAN enn og varme opp melk. Han fikk også flaske når vi var ute på tur og han skulle sove på dagen så da var det jo lettere med NAN enn vanlig melk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå