Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere NAN?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille mamma
Skrevet

Veslejenta er nå blitt ett år. Hun får NAN morgen og kveld - ca. 130 ml med 3 litt store skjeer oppi. Altså litt tynnere NAN. Vi koser oss med flaska alle mann :).

Men på helsestasjonen sier de jo at vi skal slutte med NAN når barnet blir ett år. Men jeg har en mistanke om at mange holder på litt lengre :). Vi har ikke så lyst til å slutte heeelt enda.

Hun spiser normalt ellers, 2x grøt, middag og brødskive. Drikker vann. Så hun trenger jo ikke NAN egentlig.

Hvor lenge har dere andre gitt NAN?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å gi til hun kanskje en måned over året, vi har veldig stor nytte av den flaska hun får på kvelden før hun legger seg, hun roer seg så fint. Kommer til å gå over til vanlig melk kanskje med honning etter hvert.

Skrevet

Vi slutta med NAN da han var ett år. Da fikk han vanlig melk istedet.

Gjest Lille mamma
Skrevet

Varm eller kald melk, i kopp eller på flaske?

Skrevet

Her sluttet vi med Nan da Julie var 13 mnd,blandet halvt med Nan/melk den første tiden,dette for å venne henne til vanlig melk.

Skrevet
Varm eller kald melk, i kopp eller på flaske?

Kald melk, på flaske til kos og i kopp til mat.

Sønnen min drakk bare kald NAN fra han var 7 mnd. Da spytta han bare ut den vi prøvde å varme opp.

Skrevet

Jeg har gitt vanlig melk fra ettårs-alder til begge mine. Ingen av dem har likt kald melk når de er så små, så de har fått den oppvarmet på flaske.

Skrevet
Jeg kommer til å gi til hun kanskje en måned over året, vi har veldig stor nytte av den flaska hun får på kvelden før hun legger seg, hun roer seg så fint. Kommer til å gå over til vanlig melk kanskje med honning etter hvert.

Bare husk at barn under to år ikke skal ha honning!

Her bruker vi nan og melk omhverandre, kommer nok til å ha begge delene en stund til.

Skrevet
Bare husk at barn under to år ikke skal ha honning!

Den offisielle anbefalingen er vel 1 år.

Skrevet

Er det? Jeg har alltid hørt to år?

Skrevet

Fikk beskjed om ett år på helsestasjonen :Nikke: så følger deres anbefaling. Kommer til å vente til hun er godt over året da, for sikkerhetsskyld.

Gjest StoreSky
Skrevet

Utenfor TS sitt innlegg: hvorfor honning i det hele tatt?

NAN smaker jo ikke søtt, men vondt (fra voksen sitt synspunkt iaf...).

Jeg gav aldri NAN, hadde allergikerbarn. Hun fikk melke erstatning en liten stund, men den ble aldri populær. Senere soyayoughurt, rismelk/soyamelk.

Melk er ikke noe barn MÅ ha.

Skrevet

Ga nan frem til sønnen min var 1 år, gikk deretter over til vanlig melk. Vi koser oss fremdeles med melk på kvelden (han er 19 måneder), men nå er det kald lettmelk på flaska

Skrevet
Utenfor TS sitt innlegg: hvorfor honning i det hele tatt?

Jeg har noen ganger honning i barnas melk om de er forkjølet og har vondt i halsen.

Gjest StoreSky
Skrevet (endret)
Jeg har noen ganger honning i barnas melk om de er forkjølet og har vondt i halsen.

Den er grei! Er jo bevist at honning har slimløsende effekt. Selv om melk er slimdannende da...

Var mer: "Kommer til å gå over til vanlig melk kanskje med honning etter hvert." - jeg reagerte på.

Endret av StoreSky
Skrevet

Hvorfor reagerer du på det? Barn trenger ikke melk, men det er mye man ikke trenger. Det er bevist at honning har en beroligende effekt, derfor jeg vurderer det.

Gjest nobilian
Skrevet
Jeg gav aldri NAN, hadde allergikerbarn. Hun fikk melke erstatning en liten stund, men den ble aldri populær. Senere soyayoughurt, rismelk/soyamelk.

Melk er ikke noe barn MÅ ha.

"De veganske foreldrene, som verken spiser eller bruker animalske produkter, hadde holdt sin nyfødte sønn på en diett bestående av soyamelk og økologisk eplejuice. Men det holdt ikke for babyen, som kun veide 1,6 kilo da han døde i april 2004."

http://www.bt.no/utenriks/article361921.ece

De MÅ kanskje ikke ha, men de får en råtten start på livet uten.

Gjest StoreSky
Skrevet

"De veganske foreldrene, som verken spiser eller bruker animalske produkter, hadde holdt sin nyfødte sønn på en diett bestående av soyamelk og økologisk eplejuice. Men det holdt ikke for babyen, som kun veide 1,6 kilo da han døde i april 2004."

http://www.bt.no/utenriks/article361921.ece

De MÅ kanskje ikke ha, men de får en råtten start på livet uten.

Så alle allergikerbarn som ikke tåler melk eller egg dør?? Nå får du gi deg!

Saken er at man da gir barn noe ANNET. Feks mye brød med helkorn (kalsium og jern) masse grønnsaker, fett fra oljer, etc etc. (ps. vi er ikke vegetarianer heller, så vi spiser kjøtt og fisk)

ALLE normale mennesker forstår jo at kun soyamelk og eplejuice ikke inneholder alle næringsstoffer man trenger. Skal man selv, eller barnet, på diett, så må man selv skaffe seg matkunnskap, eller får veiledning av ernæringsrådgiver.

ARWEN: visst ikke at honning er beroligende. Men jeg kommer nok ikke til og gi det for det, melk er ganske søtt fra før-synes jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...