Gå til innhold

buksestørrelser


tuppemora

Anbefalte innlegg

dette er kanskje et litt merkelig spørsmål, veit jo at man er forskjellig både i form og størrelse... men hva vil dere si er små buksestørrelser? altså.. størrelse 34 for eksempel, er det slanke eller kraftige damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på om du mener inch-størrelse (jeans osv) eller "Vero Moda"-størrelser. Hva angår det siste er det vel 38-42 som er vanligst på norske jenter. I jeansstørrelser vil jeg tippe 28-34. Alt kommer an på høyde, benbygning og så videre. Husk at alle er forskjellig bygd. Tenker du på 34 i Vero Moda-størrelse så er dette tilsvarende xs (extra small) og er bukser jeg tror de fleste vokser ut av i seksårsalderen. MEN det finnes tynne, normale mennsker som også bruker disse størrelsene.

Håper du ble klokere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Hvis det er "vero moda" størrelse 34 er man slank, eventuelt syltynn- er ofte en del forskjell fra merke til merke hvor store/små størrelsene er.

er det 34 tommer - som i levis og lee bukser bla. - er man vel ganske kraftig, eller ihvertfall litt kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske kraftig med 34 tommer. Det tilsvarer 86 cm rundt midjen eller en størrelse 44.

......hey!

;)

Jeg vil nå heller kalle det "lubben" eller "kraftig", ikke "ganske kraftig" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Spørs vel litt hvor høy du er kanskje. Jeg tenker bare ut fra min egen kropp, og jeg var bra chunky allerede rundt 42, var ikke verre enn det ;)

Men så er det jo ingen som går med klesstørrelsen skrevet i pannen, så hva betyr det uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg var "chunky" selv på mine 167 cm da jeg brukte 34''/42 i livvidde :) Helt enig angående høyde. Men når jeg tenker på "veldig kraftig" tenker jeg litt mer sånn... USA, hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det kalles feit ;) Men joda, når man ikke har noen felles terminologi, så blir det gjerne et definisjonsspørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stakan_*

det kommer jo helt an på høyden på personen, alt må jo sees i forhold.. det er faktisk veldig irriterende å ha problemer med å finne klær som passer fordi man er høy.. kjenner folk som er ganske så gode og runde men som lett kommer inn i en bukse 32" fordi de er 1.55 høy, mens jeg på 1.80 som er slank ikke har en sjanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

det kommer jo helt an på høyden på personen, alt må jo sees i forhold.. det er faktisk veldig irriterende å ha problemer med å finne klær som passer fordi man er høy.. kjenner folk som er ganske så gode og runde men som lett kommer inn i en bukse 32" fordi de er 1.55 høy, mens jeg på 1.80 som er slank ikke har en sjanse...

enig her. jeg er 1.85 og slank, og liker ikke akkurat å kjøpe bukser. Finner nesten aldri bukser som passer i lengden! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...