Gå til innhold

Når blir gutter MENN?

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg synes det er en uskikk kvinner har med å legge det ned hele tiden, slutt med det!

Det sier min kjære også. Og når dety blir et tema blir vi enige om at BEGGE skal legge ned BEGGE setene, så blir det helt likt for oss! :ler:

Forøvrig er han en deilig mann som vasker, rydder, henger opp tøy (ikke like mye som meg, men mer enn de fleste andre menn jeg vet om) uten mas. Men kløing, pilling, dataspill og promping er en stor del av livet hans, forstå det den som kan....

Men voksen; der er han . Definitivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om fyren er gutt eller mann, merker du på reaksjonen når...

... han sliter på jobben

... han driter seg ut i en pinlig setting

... kameraten hans har det vondt

... du begynner å gråte, tilsynelatende uten grunn fra hans ståsted

Og så videre.

Gjest Poirot
Skrevet
Om fyren er gutt eller mann, merker du på reaksjonen

Hvilken reaksjon er symptomatisk for gutt/mann i dine øyne?

Skrevet

Donpedro, fornuftig spørsmål i grunnen.

For meg har en mann en naturlig ro og styrke, som en gutt mangler.

Det er dessverre den eneste måten jeg klarer å forklare hva jeg mener.

En selvsikkerhet som gjør at han takler ulike situasjoner på en voksen måte.

"Ta det som en mann" ;)

Det er grunnleggende for utviklingen av gutten, på veien til mann - mener jeg.

Skrevet
For meg har en mann en naturlig ro og styrke, som en gutt mangler.

Kjenner igjen kjæresten min i det du sier der. Men han har definitivt bevart gutten i seg.

Jeg skjønner at raping og fising og roting ikke er så bra, men ellers er det en del i hovedinnlegget i tråden her som jeg ikke skjønner problemet med. Feks Playstation eller Nintendo - ser ikke noe problem i at kjæresten min, til tross for at han er 33 år, elsker X-box. Det er jo bare en hobby eller tidtrøyte. Selv synes jeg det er gøy med dataspill og TVspill, men klarer ikke å bli like hekta som ham.

Skrevet

Junebug, helt enig med deg der.

En mann kan godt være "gutteaktig" og leken - det er detaljer, som jeg også liker.

Men de grunnleggende "linjene", må være mann. :)

Gjest Ikke feilfri mann
Skrevet
Jeg er nemlig av den oppfatning at vi kvinner har lett for å  prøve og omskape mannen i vårt bilde, og det blir helt feil. Vi har en tendens til å mene at det er vårt syn på hva som er rett og galt, som er det rette synet, og mannen har feil dersom han ikke er enig.

Vi påberoper oss å være smartere, flinkere og mer politisk korrekte enn det motsatte kjønn. Mener han at det er ting vi kunne endret ved vår oppførsel/tankegang også så blir vi dødelig fornærmet.

APPLAUS!

Kvinner: Slutt og hersk over mennene deres - slutt å prøve og forandre dem - de er menn - ikke kvinner.

AMEN!!!!

Skrevet

BLIR gutter i det hele tatt menn? det tror ikke jeg... greit nok, jeg liker gutter jeg.

Skrevet

Tror mitt forsøk på å skrive ett litt morsomt innlegg til ettertanke og diskusjon har blitt tatt helt bokstavlig jeg ... :wink: Ikke så lett å ordlegge seg altså :oops: Satt her og småflirte for meg selv og såg for meg gutter jeg kjenner ....og hva som liksom er "typisk" for gutter/menn generellt :ler: ........mente ikke bokstavlig det med nintendoen ....Det er liksom så typisk gutter å digge Pc .......spill og slikt .....De er ofte ivrigere enn ungene når de skal i slike butikker ...sier at ting er til ungene ..og når de kommer hjem så dytter de familen ut - og setter seg for å finne ut av saker og ting (les "leke seg") :ler:

kan leke jeg også .....hehe .....i barnehagen f. eks .....disse for eksempel ..med en unge på fanget som påskudd :ler: det er jo gøy å disse :rodme: .......eller hvis vi får nye leker ...like gøy det som da jeg var unge selv :ler: ......

MEN:

Modenhet er et viktig ord tror jeg .....man kan beholde ungen i seg ..men man må også kunne være seriøs ....en støttespiller ...kunne dele på ting ..ta ansvar ......kunne snakke om alvorlige ting......Det gjelder å finne den gyldne middelvei..å kunne tørre å gjøre barnslige ting sammen - men også å se selv hva som passer seg og når det passer..............Og faktisk så er det ikke alle som klarer dette .! Noen de er fremdeles ikke kommet lenger enn til fjortisstadiet ......det viktige her i livet for de er å sitte bakoverlent i bilen og kjøre frem og tilbake mens det dundrer i anlegget .....alvorlige ting ler de vekk og ser på deg som om du hadde grønne prikker eller har sagt noe latterlig løye ..............Og når man nærmer seg 29 - 30 ....da bør man vel ha sosiale antenner ....forstå at det passer seg faktisk ikke å klø seg i skrittet når man snakker med gamle tante Martha .....Driver man og sliter i huset - så er det ikke særlig sympatisk å slenge seg i stolen forran tv'en med ølboksen i hånda ...da bør man etter min mening kunne si at " du - jeg henger opp klesvasken jeg siden jeg ser at du har det travelt nå" ........Det ville JEG gjort .....hvorfor kan ikke menn gjøre det også? FORSTÅR de ikke at man behøber hjelp? MÅ man drive og spørre og mase ....ikke kjekt det heller .....

Nei vi er ulike ....... :wink: De blir nok ikke kloke på oss - men de er sannelig ikke lette å bli kloke på de heller :oops: :wink:

Gjest the imp
Skrevet

menn skal beholde mye av gutten i seg! men å sitte og rape og fise burde da ikke godtas av små gutter heller? jeg er bare 22, men jeg mener da at den som raper og fiser høylydt og synes det er morsomt,eller som gjør dette blant folk uten å si unnskyld er uhøflige og dårlig oppdratt!

at gutter liker pc-spill/tv-spill synes jeg er helt greit, synes det er moro sjøl og jeg synes man må få lov til å beholde barnet i seg når det ikke er noe verre enn som så. :) mener det er forskjell på å bli "voksen" og på det og kunne oppføre seg i de situasjoner det kreves.

Crazee: nei at enkelte fortsatt synes det er gøy og kult å rape/fise er IKKE en stereotype! jeg bor nå sammen med kjæresten min og 2 gutter til i en leilighet, og særlig den ene av de andre guttene er ille på dette her, han er nå 24! særdeles lite appetittelig.

Skrevet

Dårlig oppdragelse/folkeskikk har ingen ting med gutt/mann å gjøre vel...?!

Skrevet
Dårlig oppdragelse/folkeskikk har ingen ting med gutt/mann å gjøre vel...?!

Det håper jeg da inderlig ikke. Jeg kjenner veloppdradde smågutter som ikke fiser og raper offentlig. Og jeg kjenner voksne menn som gjør det.

Men min mann har gutten i seg (som flere også har nevnt) det er en positiv ting.

Gjest eminel
Skrevet

Gutter blir menn...

På utsiden: Når de er rundt 20...

På innsiden: Aldri... :wink:

Skrevet
Aldri! :ler:  

Akkurat det jeg hadde tenkt til å svare! :ler:

Skrevet

Vel - eg trur eg vil seia at om menn sluttar å vera guttar - så er det negativt.

Og tilsvarande for kvinner, for den del. Om ein ikkje kan vera barn fordi ein er "for gammal til denslags" - då er ein berre eit halvt menneske. Er nødt til å kunna vera eit barn no og då, sjølv om ein kanskje blir verdas sterkaste barn (enten det er gutt eller jente)... :pippi:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja men, hva er det egentlig som gjør en jente voksen da? Personlig, synes jeg ikke jenter/kvinner blir voksne før de når 45 år. Da har de fått lagt av de faktene, som gjør at de tror de er bedre enn menn, slutta med allt maset om klosettseter, brødsmuler på bordet og en _litt_ full skittentøyskurv osv. I den alderen har de som regel blitt så voksne, at de har innsett at man lever bare livet en gang. Det bare det, at de når den alderen så har de blitt for gamle for meg (jeg tenner ikke på gamle kjerringer), så da sitter jeg her alene da. :roll:

Gjest Donna
Skrevet

Hehe får fire litt på krava du også da Gjest ...... :wink: Det tror jeg jeg må gjøre :oops: :ler:

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Interessant tema!

Jeg har fundert mye over dette selv, både med hensyn til meg selv og til andre rundt meg.

Vi menn blir vel ikke menn før etter å ha fått herjet fra oss, i mange tilfeller. Innenfor psykologien så heter det jo at man ikke kan hoppe over noen stadier i utviklingen, man blir bare nødt til å gå gjennom dem siden. Men jeg tror det er enkelte som har mer stadier enn andre, og jeg tror det er enkelte som blir mye senere ferdig enn hva kanskje andre blir.

Noen bare MÅ bli voksne for å overleve, fordi situasjonen krever det. Noen må ta ansvar selv veldig tidlig i livet, og kanskje for andre og. men blir disse egentlig ferdig med sine stadier?

Jeg kommer nok alltid til å være en bit barnslig, men det værste har jeg definitivt herjet fra meg. Jeg liker de tingene jeg liker, jeg bygger og kjører bil fordi jeg alltid har hatt lyst til det og liker det den dag i dag. Setter meg gjerne ned og bygger plastmodeller.

This is a glimpse of the child thats within

he's so immature but he's still my best friend

If he could learn how to fly he'd never touch down

he's the kid that's I am when there's noone around.

Men jeg må samtidig innrømme at jeg gleder meg til å få egne småtasser i huset. Er så mye gøyalle leker på butikken som jeg gleder meg veldig til å kjøpe og låne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...