Gå til innhold

Når blir gutter MENN?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt ennå hvor denne tråden hører hjemme ...her eller på skråblikk ..eller om den også kvalifiserer til snikk snakk..får se hvordan det utvikler seg :wink:

Altså ...jeg har grublet litt på dette med menn eller gutter som de liker å kalles :wink: Når blir de voksne?? Modne- ansvarsbeviste og ordentlige?? *ler*

Når man er treddeve så er man jo litt "gammel"....for gammel til å rape og la være å si unskyld synes jeg - eller? Eller hva med rumpehumor?? har kvinner i samme alder rumpehumor?? neppe.......de digger også leketøy som nintendo- pc spill ...gameboy og hva de nå heter alle de derre freiene jeg ikke har peiling på ......

Når er man voksen nok til å tørke opp etter seg når en har sølt? For det er vel ikke mors oppgave? å ikke bruke filla på gulvet - for så å legge den på kjøkkenbenken .....å kunne passere en femarmet lysestake uten at mansom ser på sitter med hjertet i halsen i redsel for at også DEN skal bli meiet på gulvet i farten.....

Virker som om menn fremdeles er gutter når jenter er blitt kvinner.....At vi er mere fornufige liksom? Mer alvorlige .....ordentlige .....at de tuller og fjaser med kompisene ....raper og fiser og holder på å le seg i hel??

barnsligheter som jack ass synes de er kjempemorsomt ....det er jo så teit jo!! drive å skade seg selv ...hører ikke hjemme noe sted :roll:

Jeg ser svart på det å finne meg en MANN :ler: som man kan diskutere med ...ha fornuftig dialog med ...som på eget initiativ ser at ting må gjøres ....som ikke sitter og gumler snop i sofaen og sier "å ja" når man kommenterer at bosset må ut, at badet ser rotet ut ...at man ikke har reine glas i skapet lenger ..........en som ikke lager kafeflekkr på duken elle bordet ....

En som ikke piller seg i nesa - eller der dere vet , og som ikke synes øl og fotball og rapekonkurranserer livet ... :ler:

Eller jeg som er for "gammel " i hodet mitt?? *ler*.....nei vettu hva ...voksne sitter ikke og raper alså - det er uhøffelig ...folkeskikk ...hørt om det dere som gjør det?? :kul:

Når en gutt er f. eks 25 og ennå ikke har lært å rydde eller vaske opp eller henge opp jakken sin ...eller sette skoene ved siden av hverandre ......eller å ta hensyn .....hjelpe til .....og å vaske seg på hendene etter dobesøk ( for ikke å glemme lege ned ringen)......vil det da noen gang bli MANN av han ...eller vil han fortsdette å være et håpløst tilfelle ? Trengs det da en myndig kvinneskikelse i hans liv som på mors manerer kan få skikk på ham? ( :ler: )

Når blir gutter voksne?? jeg tenker og grubler ...og jo mer jeg tenker og jo mer jeg ser av det motsatte kjønn rundt meg - jo mer slår det meg hvor forskjellige vi er .......rar t det ikke er flere menn som jobber i barnehage forresten...de måtte jo digger det .....leket polti og røvere med de uten at noen reagerer på det ..... klatret i trær ...levd ut sin trang til å være tarzan ....indianer og hvit ......:ler:

Vel jenter ...har dere greid å finne guttene i deres liv som er MANNFOLK?? :sjarmor: er det håp .? ...Mulig jeg bare har støtt på de seint utviklede individene :roll: ...får håpe det ......for å leke mor for en voksen mann vil jeg helst slippe ..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
rar t det ikke er flere menn som jobber i barnehage forresten...de måtte jo digger det .....leket polti og røvere med de uten at noen reagerer på det ..... klatret i trær ...levd ut sin trang til å være tarzan ....indianer og hvit ......

:ler: Du har jammen et poeng der...MERKELIG JA!

Ellers syns jeg at når man har passert 30, da er man ikke gutter lengre, og burde oppføre seg sånn nogen lunde sivilisert. Men jeg VET at dette ikke alltid er tilfelle altså...

Nei, det er ikke særlig fristende å skulle være mamma for partneren sin - og jeg syns jeg har vært heldig med min - han kvalifiserer til begrepet VOKSEN på de fleste områder...og hadde han ikke gjort det, hadde han nok heller ikke vært min partner... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner gutter i alle aldre, og du finner menn i alle aldre. Det eneste som er sikkert, er at det ikke finnes en eneste en av typen hankjønn som er "perfekt" i en kvinnes øyne. På samme måte finnes det heller ikke noen kvinne som er 100% fulkommen i en manns øyne.

Nei, jeg tror heller det handler om i hvilken grad du og jeg er disponert for å tolerere persontyper. Det handler rett og slett om å finne noen som man føler seg vel sammen med og som har svake sider som man klarer å tolerere.

Å strekke seg lenger enn det, medfører bare at man blir ulykkelig til evig tid. Og det har vel ingen av oss som målsetting?

Selvfølgelig finnes det en viss grense for hva som er skikk og bruk og normal høflighet. Men ut over det så tror jeg at "gutt" og "mann" aldri kan bli et definisjonsspørsmål. Til det er det altfor mye personlige preferanser inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

hmmm... hva er voksent da? Disse guttene/mennene sitter sikkert ikke og raper, promper og klør seg her og der ute sammen med andre mennesker. Har de ikke lært og rydde opp etter seg, tørke opp etter seg på gulvet uten å legge kluten til vask i stedet for i oppvaskkummen, så er det fordi ingen har giddet å ta seg bryet med og gå etter dem og pese dem lenge nok til at det har blitt en selvfølge for dem. uansett hvor lenge kvinnekampen har foregått så har vi kvinner ikke vært flinke nok når det gjelder gutta våre/sønnene våre. Jeg ser selv at mine sønner, men også datteren, lider av disse tingene her, mangel på rydding osv., og det er fordi jeg ikke gidder å gå rundt og kjefte - jeg tar det heller selv, og så blir det en stakkars fremtidig partner som må slite med det. Dumt av meg, men jeg er ikke kjeftete. jeg gneldrer jo, men i stedet for å dra dem i øra inn til syndens åsted og forlange at de gjør noe med det, så gjør jeg det sjøl - av makelighet. FY MEG! Så det får dere tenke på dere unge damer der ute, som nå sliter med deres unge menn, ikke gjør den feilen med sønnene deres. Man har lettere for å stille krav til jentene, samt at jentene faktisk er litt lettere å oppdra på akkurat det punktet.

Fra ungen kan gå og skjønner hva du sier, kan du begynne å lære ham og rydde. Lekene sine, skoene sine i gangen, han kan sette asjetten sin i maskinen osv. Når de er så små synes de faktisk at det er gøy, fordi dette er noe de får til.... men jeg, mitt naut, har ikke villet plage mine små med slikt.... TROR DERE JEG ANGRER I DAG???? FYYY MEG MITT FEHUE!!

:hoho: :x :o :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

oops - det var visst et par andre ting også.

Jeg er nemlig av den oppfatning at vi kvinner har lett for å prøve og omskape mannen i vårt bilde, og det blir helt feil. Vi har en tendens til å mene at det er vårt syn på hva som er rett og galt, som er det rette synet, og mannen har feil dersom han ikke er enig.

Vi påberoper oss å være smartere, flinkere og mer politisk korrekte enn det motsatte kjønn. Mener han at det er ting vi kunne endret ved vår oppførsel/tankegang også så blir vi dødelig fornærmet.

Jeg mener, hvem har bestemt at det må være så ryddig overalt til enhver tid? Hvem har bestemt at smørkniven ikke kan ligge på benken etter bruk, kanskje den skal brukes om igjen om en stund? Og på en skala fra en til ti - hvor farlig er det at det er brødsmuler på benken???

Gjør det strengt tatt noe om doringen står oppe etter ham? Tenk om han skulle pese oss om å sette den opp når vi var ferdige? Det er jo nøyaktig like dumt. Det tar en brøkdel av et sekund å heve eller senke den ringen, så hva er problemet?

Liker han Nintendo - hva så? peser han deg for at du vil se dramafilmer? Det er UNDERHOLDNING! Og man bør kunne leke dersom man har glede av det. Dine tanker om hva som er glede, behøver ikke å ha noe med hans tanker om hva som er glede.

Vi er forskjellige, og nå til sakens kjerne:

Enten godtar du mannen din som han er, og lever med ham og elsker ham for hans personlighet - ellers så hiver du ham ut av livet ditt.

Det er ikke verre enn det.

Kvinner: Slutt og hersk over mennene deres - slutt å prøve og forandre dem - de er menn - ikke kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant tema!

Jeg tror at menn alltid også vil være litt gutt.

Uansett! Til glede for mannen- til fortvilelse for kvinnen..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den dagen jeg mister gutten i meg er det bare å si takk og farvel. Hvorfor skal vo tilpasse oss kvinnen i den grad at vi mister vår egen identitet. Hva i helvette er feil med å la dolokket stå oppe? Jeg synes det er en uskikk kvinner har med å legge det ned hele tiden, slutt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den dagen jeg mister gutten i meg er det bare å si takk og farvel. Hvorfor skal vi tilpasse oss kvinnens meninger i den grad at vi mister vår egen identitet. Hva i he...... er feil med å la dolokket stå oppe? Jeg synes det er en uskikk kvinner har med å legge det ned hele tiden, slutt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har med situasjonene å gjøre.

HVis det å være voksen innebærer å rydde etter seg, er det mange som ikke er voksne. Men hvis å være voksen innebærer å ta ansvar for egne handlinger, og å se andres behov, da ser jeg også mange som er voksne.

Uansett - tror ikke vi blir voksne av å glemme leken. Den kan bare endre litt innhold etterhvert som årene kommer. For lek, humor og glimt i øuet oppveier mange andre "mangler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvinne er mer opptatt av alvor, problemer og konflikter (se bare på såpeopera...) enn gutter/menn.... Vi er flinkere til å leke og ha det morsomt.

Livskvalitet kaller jeg det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen mannen min bare blir "mann" vil bli en svært kjedelig dag...

Liker litt rampegutter jeg!

Er rampejente selv jo..

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det kommet mange innspill :D

Ser en del har hengt seg opp i det med doringen. Og bevaremeg vel det er jo ikke akkuratt krise når den ikke ligger nede :ler: ....men hvem har ikke opplevd at man bare MÅ tisse ..noe så grenseløst !! Man står og tripper og fomler med belter , knapper og knyttesnorer som selvsagt ikke vil samarbeide - mens man kniper igjen så godt det lar seg gjøre .....det er snakk om sekunder ...endelig ...alt klart - ned med bukse og truse , man slenger seg ned på toalettet - skal til å puste lettet ut ......og stivner til i det rumpa treffer ikke en behagelig men SVÆRT iskald og hard og smal klosettkant :o !!!!- man spretter opp som om man har fått støt - kniper hardere igjen - NED med ringen og endelig kan man slenge seg nedpå og åpne slusene ............. :oops: :sjarmor:

Hehe så det kan være nokså ubahagelig når ringen glemmes oppe altså .... :wink:

Men selvsagt er dette egentlig bare en liten ting i det store og hele . :blunke:

Ok - jeg er enig i at de skal få beholde litt av gutten i seg ......MEN det der med å sitte og rape enten det nå er ansikt til ansikt eller i telefonen - DET er en uting altså.For slikt gjør man bare ikke. Det er ekkelt å høre på - og det er uhøffelig. Er man uheldig og raper - så er et påfølgende "unskyld" vanlig folkeskikk eller?? Og såpass bør man skjønne selv om mor har forsømt seg i oppdragelsen???

Jeg vil på det sterkeste oppfordre dere mødre eller dere som tenker på å bli mødre til å lære poden litt elementer folkeskikk :blunke:

:wink: Så slipper VI å gjøre den jobben når de er voksne :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det der med doringen skal vera oppe eller nede er eit problem, så får heller både ringen og loket vera nede, slik at begge partar får bruke det ekstra sekundet ;-)

Men når det gjeld menn og raping/fjerting - kor utbreidd er det eigentleg? Høyrer jo masse om det, men for meg har det liksom berre vore ein stereotyp som "alle veit er sant" utan å ha personlege erfaringar... Alle dei av hankjønn som eg kjenner som synest det var "gøy" gjorde seg ferdig med det på barneskulen...

Og når det gjeld å be om unnskulding eller ikkje om ein er litt uheldig, så merkar ikkje eg noko forskjell mellom hankjønn og hokjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn skal være litt gutter!

Sambo har lovet meg at han aldri skal miste gutten i seg! Tenk så kjedelig hvis alt skulle være alvorlig og seriøst hele tiden da??

jaja, men så har jeg en fin mann også da...! :P

kan være seriøs når han må, men vi har det gøy i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der med fising, har jeg tatt litt knekken på hos mi mann.Jeg tok nemlig igjen med samme "mynt" for å statuere et eksempel, det var ikke populært :hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med fising' date=' har jeg tatt litt knekken på hos mi mann.Jeg tok nemlig igjen med samme "mynt" for å statuere et eksempel, det var ikke populært :hoho::hoho::hoho::hoho:[/quote']

ikke dumt ..et tips verdt å merke seg kanskje :wink::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper kjæresten min aldri mister gutten i seg.

Han klarer å lage mat, vaske opp og ta ned doringen (vanligvis) og oppfører seg som en voksen, men når jeg ser det gutteaktige gliset og øynene hans som stråler fordi det er noen rampestreker på gang eller fordi han får leke seg (bade i sjøen etc), så smelter jeg helt!

Det er jo ofte av vi "kvinner" har lyst til å være småpiker også. Bli "beskytta" av en stor og sterk mann og bli dulla med. Vi er vel ikke noe bedre vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...