Juni-brud Skrevet 26. april 2003 #1 Del Skrevet 26. april 2003 Heisann, nå er det lenge siden jeg har vært her inne Bryllupet nærmer seg med stormskritt, bare en mnd igjen :o Sitter og tenker på hva jeg skal gi til forloveren min, jeg vil ikke gi et bilde av oss to. Kunne tenke meg å gi henne et kurs som vi begge to kan delta på. F.eks et gourmet-kurs o.l Har dere noen forslag? Hva skla dere gi deres forlover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toflus Skrevet 26. april 2003 #2 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg visste ikke engang at man skulle gi forloveren en gave jeg.... :o Jaja, tar i mot tips jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. april 2003 #3 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg hadde heller ikke tenkt på det at forloveren skal ha gave?!? Skal de det? Jeg skal ikke kjøpe noen gave til dem iallefall........ :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løven Skrevet 26. april 2003 #4 Del Skrevet 26. april 2003 Her er det jeg kommer på i farta: Aromamassasje, jente tur(weekend), en dag på SPA hotell, et fint smykke, ramme med mange forskjellige bilder av dere og annet som er typisk for deres venninne forhold, kurv fylt med vin-ost-kjeks-druer osv, hudpleie/kroppspleie produkter, god årgangsvin...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. april 2003 #5 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har kjent min forlover i 16 år og visste nøyaktig hva jeg skulle kjøpe til henne. Jeg har kjøpt et alldeles nyyydelig smykke i hvitt gull med en nesten sort safir på. Det er noe personlig som jeg vet hun kommer til å sette pris på. Hva min tilkommende kjøper til sin har jeg ingen aning om, men skal jeg tippe ville jeg si en god konjakk eller noe sånt. Så var det toastmastergave da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 27. april 2003 #6 Del Skrevet 27. april 2003 HJELP!!!!!! -jeg visste ikke at dette var vanlig.... å kjøpe gave til forlovere, toastmastere... å gifte seg blir jo bare dyrere og dyrere jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 27. april 2003 #7 Del Skrevet 27. april 2003 isåfall - kanskje skal hun få buketten min faktisk(¨,) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 27. april 2003 #8 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg hadde bare tenkt å gi en liten ting til min forlover (søstra mi). Har ikke råd til å gi en kjempestor gave, og synes egentlig ikke det er nødvendig heller. Men har lyst til å gi henne en liten ting som et minne om dagen.... selvfølgelig i tillegg til bildet hun kommer til å få! Har ikke kommet på noe smart ennå, men det kommer nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anni. Skrevet 27. april 2003 #9 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg kjøpte en fin klokke til min forlover. I tillegg gav jeg henne et "minialbum" som jeg laget selv med bilder fra bryllupet. Man må jo selvfølgelig ikke kjøpe forlovergave. Jeg har selv vært forlover før uten å få gave. Jeg syntes allikevel det var en fin ting å gjøre for å vise at jeg virkelig satte pris på all den hjelpen vi fikk i forb. med bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. april 2003 #10 Del Skrevet 27. april 2003 Eventuelle brudepiker og -svenner skal også ha gave.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 27. april 2003 #11 Del Skrevet 27. april 2003 Man trenger så absolutt ikke gi gave til forloverne sinehvis man ikke har budsjett til det! Ikke føl dere presset til å gi noe bare fordi "alle andre" skal gi gave. Ingen forlovere forventer å få gave, ihvertfall hadde aldri jeg gjort det. Vi ga ikke gave til våre forlovere, eller dvs vi leide en minisuite til dem på samme hotell som vi bodde på. Jeg var forlover til min forlover ett år tidligere, og brudeparet inviterte forlovere med følge på en ukes bryllupsreise til kypros. Vårt budsjett kunne aldri matchet den gaven, men følte aldri at jeg måtte prøve på det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 27. april 2003 #12 Del Skrevet 27. april 2003 Våre forlovere kommer til å få innrammet bilde av alle fire etter bryllupet, og så kommer jeg til å betaler for frisørtimen hennes. Toastmaster og andre hjelpere får vel noe godt å drikke tenker jeg :D K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2003 #13 Del Skrevet 27. april 2003 Vi har heller ikke tenkt over å skulle gi noen gave til forloverne :oops: Eller til brudebarna(våre barn og et onkelbarn, vi kjøper klær og sko) Vi ville ikke forventet å få gave hos noen som akkurat har brukt tusenvis av kroner på noe som vi fikk delta i :D Vi vil selfølgelig takke ekstra for hjelpa, men har ikke råd til å bruke masse penger på det :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 27. april 2003 #14 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg vil gi en liten gave, kanskje en gullring med dato gravert inn? Min forlover fortjener noe så absolutt!! Ellers må vi gi en bedre flaske vin eller konjakk til toastmasteren. Hva min kjære vil gi sin forlover vet jeg ikke. I tillegg til å kjøpe hvit kjole og matchende sko til brudepiken betaler vi også for frisør. Etter bryllupet vil jeg sende et innrammet bilde av henne med oss. Tror ikke jeg skal kjøpe noe utover dette. Det er de vi skal gi gave til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 27. april 2003 #15 Del Skrevet 27. april 2003 slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. april 2003 #16 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg synes at dersom man setter krav til hva deltakerne skal ha på seg, bør brudeparet betale dette. Da mine to barn var brudebarn betalte bruden dette, jeg ville aldri hatt råd til brudepikekjole til tusen kroner og leie av kjole og hvitt til brudesvenn til seks hundre, når jeg skal kjøpe gave, holde utdrikkingslag og kjøpe forloverkjole til meg selv. Kunne ikke falle meg inn å pålegge noen å kjøpe noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. april 2003 #17 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg synes at dersom man setter krav til hva deltakerne skal ha på seg, bør brudeparet betale dette. Da mine to barn var brudebarn betalte bruden dette, jeg ville aldri hatt råd til brudepikekjole til tusen kroner og leie av kjole og hvitt til brudesvenn til seks hundre, når jeg skal kjøpe gave, holde utdrikkingslag og kjøpe forloverkjole til meg selv. Kunne ikke falle meg inn å pålegge noen å kjøpe noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 27. april 2003 #18 Del Skrevet 27. april 2003 Hmmm det ble dobbelt. Ja ja jeg mener det grundig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 27. april 2003 #19 Del Skrevet 27. april 2003 Forloveren min skal til frisøren (samme som meg - koselig!), og har bestilt seg time selv. Tror ikke hun regner med at vi skal betale, men har lyst til å gjøre dette. Hun skal også, etter planen, få en sånn ramme med plass til tre bilder i (ikke så store), med et bilde av brudeparet, et av brudep. med forloverne, og et av meg og henne (skal få fotografen til å ta dette). Hun vil garantert sette pris på det! Og med all den innsatsen hun legger ned for at bryllupet vårt skal bli perfekt, er det i grunnen veldig fristende å gi henne noe også. Gaven til brudgommens forlover og toastmasteren (en jente) er vanskeligere. Og avholds er de alle mann, så det er ikke noe godt tips... Er enig i at man ikke 'må' gi verken forloverne eller andre noe som helst. Men jeg har selv vært forlover. Jeg stressa som en gal de siste par ukene, jeg måtte ordne sangheftet deres, organisere transport til fotograf, dekke bord... Men fikk ikke 'nåla i veggen' - måtte til og med betale min egen overnatting... Og syns kanskje det kunne vært trivelig å få en liten oppmerksomhet i etterkant da, som viste at hun satte pris på det jeg gjorde... (eller kanskje hun ikke gjorde det...?) Ikke sånn å forstå - jeg er ikke sur fordi jeg ikke fikk gave. Men fordi jeg aldri fikk noen takk eller noe, liksom... Jaja, nok om det... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 27. april 2003 #20 Del Skrevet 27. april 2003 Hvor mye pleier forloverne og toastmaster å gjøre før bryllupet? Forloverne våre kommer til å arrangere utdrikningslag for oss og vil være tilstede for oss dagen før bryllupet og selvfølgelig hele bryllupsdagen. Jeg håper også at de stiller opp dagen etter bryllupet og hjelper til med ryddingen av lokalet. That's it. Toastmasteren skal få middagen til å gå rundt, gjerne med litt humor. Kokken ville visst snakke med ham før bryllupet. Toastmaster han fått all informasjon av oss som han skulle trenge. That's it. Visst får forloverne et bilde av oss og sikkert en gave fra bryllupsreisen, men noe ut over dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå