Gå til innhold

Dramatiske dagboktitler


Nabodama

Anbefalte innlegg

Jeg leser vanligvis ikke særlig mye i dagbøkene til folk her inne, men av og til hender det at jeg smetter innom.

Det jeg har lagt merke til er at enkelt har noen svulstige titler på dagbøkene sine, en skulle tro de var superspennende å lese, eller at livet til vedkommende gjenspeilet tittelen på en eller annen måte.

Men neida, så absolutt ikke. De er så dagligdagse som de kan bli, gjerne mer enn de som har en mer "jordnær" tittel.

Så lurer jeg på:

-hvorfor velge en dramatisk tittel på noe som i beste fall er en beskrivelse av et helt vanlig liv, eller i verste fall en oppramsing av dagligdagse gjøremål?

-er dere/de mer dramatiske følelsesmessig, altså mindre jordnære, enn de som har mer ordinære titler?

-velges slike titler for å vekke oppmerksomhet/nysgjerrighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser vanligvis ikke særlig mye i dagbøkene til folk her inne, men av og til hender det at jeg smetter innom.

Det jeg har lagt merke til er at enkelt har noen svulstige titler på dagbøkene sine, en skulle tro de var superspennende å lese, eller at livet til vedkommende gjenspeilet tittelen på en eller annen måte.

Men neida, så absolutt ikke. De er så dagligdagse som de kan bli, gjerne mer enn de som har en mer "jordnær" tittel.

Så lurer jeg på:

-hvorfor velge en dramatisk tittel på noe som i beste fall er en beskrivelse av et helt vanlig liv, eller i verste fall en oppramsing av dagligdagse gjøremål?

-er dere/de mer dramatiske følelsesmessig, altså mindre jordnære, enn de som har mer ordinære titler?

-velges slike titler for å vekke oppmerksomhet/nysgjerrighet?

kan du gi eksempel på en svulstig tittel da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du gi eksempel på en svulstig tittel da.....

Helst ikke, ettersom jeg da føler jeg henger ut noen. Du kan se selv, under dagbøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboka mi er ikke særlig magisk, ærlig talt. Den handler mest om veeeldig dagligdagse ting, og jeg skryter uhemmet av det jeg får gjort i løpet av en dag.

Dagboktittelen min henger sammen med nicket, og er vel litt ironisk ment.

Folk må gjerne få gi svulstige titler hvis de ønsker. Det er som med en bok, tittelen må vekke litt oppmerksomhet for å få kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser vanligvis ikke særlig mye i dagbøkene til folk her inne, men av og til hender det at jeg smetter innom.

Det jeg har lagt merke til er at enkelt har noen svulstige titler på dagbøkene sine, en skulle tro de var superspennende å lese, eller at livet til vedkommende gjenspeilet tittelen på en eller annen måte.

Men neida, så absolutt ikke. De er så dagligdagse som de kan bli, gjerne mer enn de som har en mer "jordnær" tittel.

Så lurer jeg på:

-hvorfor velge en dramatisk tittel på noe som i beste fall er en beskrivelse av et helt vanlig liv, eller i verste fall en oppramsing av dagligdagse gjøremål?

-er dere/de mer dramatiske følelsesmessig, altså mindre jordnære, enn de som har mer ordinære titler?

-velges slike titler for å vekke oppmerksomhet/nysgjerrighet?

Aldri vert på dagbøker til folk , før du skrev dette. IKKE SÅ JEG NOE SVULSTIGE TITLER,MEN DET VAR NO KJEDELIGE GREIER....ORKER IKKE LESE SLIKT.

MEN DERIMOT SÅ GIKK JEG INN PÅ SHOPPINGDAGBOK....HIMMEL OG HAV. iKKE TITTELEN,MEN HVA FOLK FÅR SEG TIL Å SKRIVE. sVULSTIG LIV? ELLER ER DET NOEN SOM SITTER HJEMME OG DRØMMER. ENKELTE KAN UMULIG HA TID TIL ANNET ENN Å SITTE PÅ NETT OG SHOPPE ELLER FLY VERDEN RUNDT. MULIG NOEN VIL PIFFE OPP SITT GRÅE LIV PÅ NETT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel for å tiltrekke seg lesere ;)

Og så er det vel litt kjedelig å kalle dagboka "mine daglige gjøremål"...

Min er faktisk veldig jordnær - "mitt første barn" -og handler vel om nettopp det :) Men er kanskje annerledes med graviditetsdagbøkene. Eller synes du de er like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbøkene har damatiske titler av nettopp samme grunn som denne tråden har det. Du opplyser at du vil tråkke på noen tær - og vips så har tråden fått over 400 visninger. Jeg hadde ikke giddet å lese denne tråden hvis du bare hadde kalt den "Dagboktitler".

Vi liker alle å lage litt drama, gjør vi ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbøkene har damatiske titler av nettopp samme grunn som denne tråden har det. Du opplyser at du vil tråkke på noen tær - og vips så har tråden fått over 400 visninger. Jeg hadde ikke giddet å lese denne tråden hvis du bare hadde kalt den "Dagboktitler".

Vi liker alle å lage litt drama, gjør vi ikke? ;)

Godt poeng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg har faktisk ikke tenkt over at dagboktitler blir til for å trekke lesere, jeg tenker bare mer på at dagbokeieren er kreativ. Noen med humoristisk vri, andre med mer alvorlig undertone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane
Jeg har faktisk ikke tenkt over at dagboktitler blir til for å trekke lesere, jeg tenker bare mer på at dagbokeieren er kreativ. Noen med humoristisk vri, andre med mer alvorlig undertone.

Sånn tenker jeg også. Jeg hadde ikke hatt noe mot å ha snerten eller dramatisk tittel på dagboka mi. Ikke fordi jeg selv eller livet mitt er så fryktelig snertent eller dramatisk, men bare fordi jeg liker slike titler. Men nå har jeg jo den maksimalt kjedelige tittelen man kan tenke seg, noe som antakelig betyr at jeg ikke finnes kreativ. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo, som noen over skriver, endel som har dagboktitler som passer til nicket.

Synes det er artig med spenstige titler jeg da.. Å ja, noen av brukerne har jo virkelig gjenspeilet personligheten sin i titlene som kan være litt spenstige også. Noen personligheter kler ikke jordnære A4 titler rett som det er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...