Gå til innhold

Kjøleskap - hvitt eller stål?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle hatt kjøleskap og fryseskap ved siden av hverandre (ikke amerikansk type), ville du da valgt hvitt eller stål? Svar utfra at pris er uten betydning. Svar utfra at type kjøkken og farge på kjøkken er uten betydning også. Sånn at det kun er fokus på skapene.

Er så usikker her, det blir jo stor flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sannsynligvis valgt hvitt fordi stål gir meg storkjøkken-inntrykk samt at det er utrolig kjedelig å måtte pusse det ustanselig fordi fingermerker o.l. synes med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest lizz
Jeg ville sannsynligvis valgt hvitt fordi stål gir meg storkjøkken-inntrykk samt at det er utrolig kjedelig å måtte pusse det ustanselig fordi fingermerker o.l. synes med en gang.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sannsynligvis valgt hvitt fordi stål gir meg storkjøkken-inntrykk samt at det er utrolig kjedelig å måtte pusse det ustanselig fordi fingermerker o.l. synes med en gang.

Jeg er også helt enig i denne. Spesielt argumentet om fingermerker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Jeg ville sannsynligvis valgt hvitt fordi stål gir meg storkjøkken-inntrykk samt at det er utrolig kjedelig å måtte pusse det ustanselig fordi fingermerker o.l. synes med en gang.

Det er et middel å bruke som fikser det med fingermerkene på en helt grei måte, så hvis dere som svarer videre ser bort fra den grunnen til å droppe stål blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt hvitt og, synes kjøleskap av stål ser harry ut. :Nikke:

Interessant.

Hvorfor det?

Fordi det har vært på markedet i mange år og oppleves som umoderne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

I valget mellom hvitt og stål ville jeg nok valgt stål.

Men aller helst integrert.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Det kommer helt ann på kjøkkenet. Dersom innredningen er hvit synes jeg hvitt kan se like bra ut som stål.

Skulle jeg innrede et nytt kjøkken ville jeg uten tvil valgt et innebygget kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
I valget mellom hvitt og stål ville jeg nok valgt stål.

Klarer du å si hvorfor stål?

Men aller helst integrert.

Jeg synes integrerte kjøleskap og fryseskap blir for voldsomme - så det vil jeg ikke ha.

--

Filler'n - er litt vanskelig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StearinPikken

Jeg ville valgt stål. Syntes det er stilig, men vil ikke kjøpt et enormt "Amerikans kjøleskap". Å gjøre rent stålflater er veldig enkelt.

Hvite kjøleskap blir jo gule og misfarget etterhvert.

Metode 1: Ta en våt klut og tørk fort over. Ta fram stainless steel cleanser og spray på. Tørk av med papir, og stålflaten er blank uten merker.

Metode 2: Bruk olivenolje etter vasking. Da metter du porene til stålet og det blir "mykere" og holder seg bedre.

Endret av StearinPikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Det kommer helt ann på kjøkkenet. Dersom innredningen er hvit synes jeg hvitt kan se like bra ut som stål.

Det er jeg enig i, men kjøkkenet er ikke hvitt (det burde jeg kanskje ha skrevet).

Skulle jeg innrede et nytt kjøkken ville jeg uten tvil valgt et innebygget kjøleskap.

Men det ville ikke jeg.

På en måte blir disse to skapene stående i en egen nisje litt i utkanten av kjøkkenet. Så det er egentlig hvordan de fremstår alene som er viktig.

Jeg lurer litt på om to hvite skap blir litt voldsomt, men så lurer jeg også på om stål er så utbrukt at man spyr bare man ser på dem om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*
Jeg ville valgt stål. Syntes det er stilig, men vil ikke kjøpt et enormt "Amerikans kjøleskap". Å gjøre rent stålflater er veldig enkelt.

Metode 1: Ta en våt klut og tørk fort over. Ta fram stainless steel cleanser og spray på. Tørk av med papir, og stålflaten er blank uten merker.

Metode 2: Bruk olivenolje etter vasking. Da metter du porene til stålet og det blir "mykere" og holder seg bedre.

Det var service ja, å få bruksanvisning på kjøpet. :)

Og det med fingermerker på stål er da ikke noe argument for å ikke velge stål lenger nå? I begynnelsen ble det ansett som et problem, men nå har de funnet enkle metoder for å holde det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Klarer du å si hvorfor stål?

Kort og godt fordi jeg synes stål er finest. Hvitt blir også skittent og er dessuten ikke så stilig som stål. Synes jeg da.

Som Stearinpikken, pleier jeg også rengjøre kjøleskapet vårt slik, og det funker. Samtidig har jeg tatt mann og barn med på et lynkurs i hvordan åpne kjøleskapet ved kun å ta på håndtaket, og jammen funket ikke det også.

Jeg vet du ikke vil ha utenomsnakk her, men jeg bare nevner at jeg aldri ville valgt stålfolie. Jeg ser at mange selger dette, fordi stålprisene er så høye, slik at kjøleskapene i helstål har gått opp i pris. Da ville jeg altså heller hatt helt ordinært hvitt.

Ellers er det også relevant hva slags stil du ellers har. Veldig moderne med ståloverflater andre steder? I såfall passer det jo bra med stålkjøleskap også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Jeg vet du ikke vil ha utenomsnakk her, men jeg bare nevner at jeg aldri ville valgt stålfolie. Jeg ser at mange selger dette, fordi stålprisene er så høye, slik at kjøleskapene i helstål har gått opp i pris. Da ville jeg altså heller hatt helt ordinært hvitt.

Faktainfo er alltid velkomment.

Folierte produkter har jeg lite sans for uansett, men visste ikke at det ble brukt stålfolie på hvitevarer - takk for den informasjonen.

Jeg snakker om mieleprodukter så jeg regner kanskje med at det ikke er stålfolie, men man kan aldri vite. Skal sjekke det med Miele.

Har ikke moderne hjem, men stål vil passe likevel -derfor ba jeg kun om fokus på kjøl og frys sammen. Av en eller annen grunn innbilder jeg meg at to store skap (kjøl og frys) ved siden av hverandre blir vel voldsomt (sykehusaktig). Stål opplever jeg på en måte som mer anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et middel å bruke som fikser det med fingermerkene på en helt grei måte, så hvis dere som svarer videre ser bort fra den grunnen til å droppe stål blir jeg glad.

Jeg har hvitt kjøleskap og tørker så og si aldri av det.

Foreldrene mine har alt i stål, de må tørke av flere ganger om dagen hvis det skal se pent ut.

Jeg ville valgt hvitt, ene og alene pga fingermerker.

(Ser du ikke ville at man skulle si det, men ordet er fritt her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt hvitt, ene og alene pga fingermerker.

Ok, så siden fingermerker ikke er noe problem likevel, så ville du altså valgt stål? ;)

(Ser du ikke ville at man skulle si det, men ordet er fritt her)

Yeah right!! Det er jo alle "jeg-hater-gjester-tråder et tegn på. *ironi* ;)

--

Går jo an å bestemme seg for at fingermerker er fint også. Provokativ kunst? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...