Kahlan Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg har et relativt stort problem med urinveisifeksjon...til tider har jeg det en gang i mnd...synes det er alt for ofte å gå på penicillin kur. Er det noen som har noen gode tips?
Frk Johansen Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Har samme problemet, nå har jeg imidlertid vært veldig flink og tatt 2 kapsler tranebær HVER DAG. Etter en periode som jeg hadde vært fin ble jeg slapp men nå har jeg ikke hatt det siden i høst og det er ny rekord for meg!! Også selvfølgelig, opp og tisse etter sex og hold varmen på bena. Lykke til! Det er forøvrig mange tråder vedrørende emnet her inne så du kan sikkert søke det opp. NB. Sjekk styrken på tranebærene, det varierer veldig på hvor sterke de er. Jeg kjøper en rosa eske på apoteket. De er fine og med en grei pris, ca 120,- for esken.
Tante_pose Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes du burde prøve ut soneterapi og akupunktur. Har lagt til link til noen artikler om dette under. Blærekatarr urinveisinfeksjon Vet ikke hvor du holder til i Norge, men her er en oversikt over akupunktur i Norge og her for soneterapi i Norge. Lykke til.
Kahlan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes du burde prøve ut soneterapi og akupunktur. Har lagt til link til noen artikler om dette under. Blærekatarr urinveisinfeksjon Vet ikke hvor du holder til i Norge, men her er en oversikt over akupunktur i Norge og her for soneterapi i Norge. Lykke til. Jeg har prøvd homeopat og det fungerte så lenge jeg gikk på homeopat medisinene...holdt meg fin i ca 4 mnd. så var det ny runde...
Kahlan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har prøvd homeopat og det fungerte så lenge jeg gikk på homeopat medisinene...holdt meg fin i ca 4 mnd. så var det ny runde... Vurderer akupunktur
Gjest Roxie Hart Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 En god ullmameluk kan være bra å ha på seg i denne kalde årstiden, særlig hvis du er mye ute.
Petroline Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Har samme problemet, nå har jeg imidlertid vært veldig flink og tatt 2 kapsler tranebær HVER DAG. Også selvfølgelig, opp og tisse etter sex og hold varmen på bena. Dette er også min erfaring. Knakende enkel og effektiv. Og pøs gjerne på med litt ekstra c-vitaminer når du begynner å kjenne symptomer...
theamoren Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 (endret) tranbær, varme bein og tissing etter sex hjalp meg også. å fy flate urinveisinfeksjon er så grusomt! :cry: klarer forresten ikke å unngå det når jeg er i syden. tror det er pga all badingen... ikke våt badebukse for jeg skifter til tørr.. men fordi bakterier i vannet kommer inn i urinrøret.. pyton... men det jeg gjør når jeg får det er å drikke minst 2 liter appelsinjuice! det gjør susen.. og alkohol etterpå.. masse.. hehe.. da får man skylt SKIKKELIG ut av blæra.. siden man må tisse så mye når man drikker alkohol. Endret 25. januar 2008 av theamoren
Mirabella76 Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Eg har same problemet som deg. Har kjøpt tørka tranebær på helsekostbutikk. Desse skal visst vera enda bedre enn tranebærkapslane! Og så har eg fått nokon tablettar av fastlegen min som heiter Hiprex, som eg skal ta kvar dag. Dei skal vera med på å halda miljøet i urinveiane surt, slik at ein ikkje får UVI så lett. Det er ikkje antibiotika, og er heilt ufarlig å ta over tid. Dette har hjelpt meg! No er det sikkert 3 mnd sidan sist eg har hatt UVI. Har ikkje hatt UVI etter at eg begynte fast med Hiprex. Men når eg kjenner det minste symptom på UVI, så et eg litt ekstra tranebær, og tar Hiprex litt oftare i nokre dagar. I tillegg drikk eg appelsinjuice, for det skal også hjelpa. Då pleier dei begynnande symptoma å gå over, og eg unngår ein ny UVI!
Amanlis Skrevet 25. januar 2008 #11 Skrevet 25. januar 2008 (endret) En kollega av meg fikk anbefalt kamillete ved urinveisinfeksjoner. Legen hennes sa det hadde like god effekt som tranebær og er mye billigere. Han sa også at de ansatte i helsekostbutikken ikke ville være med å det. Han trodde det var på grunn av prisen, for kamillete er mye billigere enn tranebær. Endret 25. januar 2008 av Amanlis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå