Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg undertegnet en 1 års leiekontrakt for min leilighet. Den utgikk i 2006. Den er ikke blitt fornyet. Jeg har sett meg ut en mye større leilighet i samme gate. Hvor lang oppsigelse bør jeg gi min utleier?
Gjest TS Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 3 mnd Det virker veldig lenge da.. Jeg bor ennå i leiligheten, men har ikke undertegnet noe ny kontrakt, siden den utgikk medio 2006. Mener du at den gamle kontrakten gjelder fremdeles??
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Hei igjen Ettersom din tidsbestemte leiekontrakt utgikk og du fortsatte å leie leiligheten , gikk avtalen din over fra å være tidsbestemt til å bli tidsubestemt. Leieforholdet ditt følger husleieloven. I husleielovens §9-6 står det at oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Hei igjen Fant noen linker til å dokumentere det jeg sa i forrige innlegg... Først en link til sidene til Huseiernes Landsforbund (se punkt 2) http://www.huseierne.no/Juridisk-hjelp/Hus...vtale-opphorer/ og så husleieloven http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...elov*&&
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Forøvrig så var også leiekontrakten din ugyldig siden den kun var på ett år, og tidsbestemte leiekontrakter skal være på minst 3 år. Dersom en tidsbestemt leiekontrakt er ugyldig, går den over til å være tidsubestemt.
Gjest ts Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Forøvrig så var også leiekontrakten din ugyldig siden den kun var på ett år, og tidsbestemte leiekontrakter skal være på minst 3 år. Dersom en tidsbestemt leiekontrakt er ugyldig, går den over til å være tidsubestemt. Tusen takk for all hjelpen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå