Gå til innhold

"Vennligst ikke send blomster"


Gjest Gjest_sofie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sofie_*

Broren til en gammel barndomsvenninne døde nylig. Jeg skulle gjerne gått i begravelsen (selv om det er _mange_ år siden traff henne, og vi har ikke hatt kontakt), men bor for langt unna. Jeg hadde tenkt å sende blomster, men i dødsannonsen står det "Vennligst ikke send blomster". Det jeg da lurer på er om det betyr at man heller ikke ønsker kondolansekort? Er det underforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kondolansekort er velkomment, i hvertfall regner jeg det ikke som underforstått at det ikke er det når blomster frabes. Vet at folk jeg kjenner som har mistet noen, har vært så nedfor og utenfor at blomster har blitt stående innpakket i oppkjørsel og entre, og blitt kastet uåpnet. Og det er jo synd. Noen andre har mistet gleden ved blomster fordi de forbinder dem med sorg og død. Jeg synes det er godt med blomsterhilsener selv.

Et kort kan de lett overse hvis de ikke er i form til det, og så kan de ta det fram senere når de kanskje ønsker det. En bukett gjør mye mer ut av seg, og kan kun gjøre godt i kort tid.

Jeg tror at omtanke i et kort kan varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at kort er velkomment likevel. Hva med å legge ved en atest på at penger er donert til saken som tok livet av din venninde, dersom dette er mulig i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske sikker på at et kort vil varme.

Det er jo flere grunner til at noen ikke ønsker blomster, en av dem er allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har selv mistet en av mine nærmeste nylig. Et kort eller brev er aldri, aldri feil... Noen er kanskje slik at de ikke orker å snakke så mye, ikke orker å ha huset fullt av blomster, syns det er bortkastede penger osv, men at noen sier at de bryr seg, føler med en, har medfølelse el.l, er omtanke som ikke kan feiltolkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...